2020-08-23, 17:08
Medlem
FFL88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Vilka CPn. Hoppas de kan ta konsekvenserna för sina provokationer.
Håller med till fullo att muslimerna har provocerat oss tillräckligt genom att våldta, misshandla och mörda sitt värdfolk, men att de ska "ta konsekvenserna för sina provokationer" är väl ändå att hoppas för mycket, för är det något som vi har lär oss så är det att dessa varelser totalt saknar just konsekvenstänk, att sedan utgå från att de lider av Cerebral Pares får stå för Dig.
Citera
2020-08-23, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Vilka CPn. Hoppas de kan ta konsekvenserna för sina provokationer.

Är du igång och hotar nu igen med dina hemmasnickrade förbannelser som du tidigare har påstått dig kunna skada folk med?
Citera
2020-08-23, 17:33
Medlem
Intressant att följa detta. Har ingen möjlighet att komma till Malmö men tror ni det blir en direktsändning? Eller det sänds i efterhand? Paludan brukar väl ha med sin några som servar med att lägga ut videor. Den här journalisten som var i Trollhättan och blev hotad, han kanske dyker upp för att dra in lite stålar?

Ser fram emot spektaklet.
Citera
2020-08-23, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Intressant att följa detta. Har ingen möjlighet att komma till Malmö men tror ni det blir en direktsändning? Eller det sänds i efterhand? Paludan brukar väl ha med sin några som servar med att lägga ut videor. Den här journalisten som var i Trollhättan och blev hotad, han kanske dyker upp för att dra in lite stålar?

Ser fram emot spektaklet.

Har det fått g av polisen?
Citera
2020-08-23, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlappMungon
Jag hittar inget om tora-bränning i länken.

Nä, det står inte något uttryckligen om torabränning "förvånansvärt" nog (ironi). Men om du eller någon annan på allvar tror att ett parti som på valnatten står och viftar med israeliska flaggor på scen inte skulle spela ut hela antisemitism-blaha-blahaet om någon ens bara yppade en tanke om att göra med toran vad Paludan flera gånger redan gjort med koranen kanske det är dags att tänka om...

https://duckduckgo.com/?q=sd+israel+flagga&t=h_&ia=images&iax=images&iai= https%3A%2F%2Felendhil.files.wordpress.com%2F2015% 2F10%2Fsd-22.jpg
Citera
2020-08-23, 17:45
Medlem
AngryDanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Skattebetalarna tar konsekvenserna. Enbart Paludans personskydd kostar de danska skattebetalarna mer än 100 miljoner per år.

Set i forhold til at vi i Danmark slänger ut rundt 100mia på Indavlede voldsdyrkende korandertalere hvert eneste år, så er 100 millioner en dråbe i havet og fuldstændigt ligegyldigt.
Citera
2020-08-23, 17:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av irrelevant
Du menar alltså att Hitler och NSDAP var en psy-op i regi från wall street? Hela utgången av ww2 var planerad? Berätta gärna mer om hur det gick till.

Antony C. Sutton förklarar en del i denna intervju: https://www.youtube.com/watch?v=zTDvLmEBESY

Vill inte gå in närmare på det här eftersom det blir för mycket OT men jag kan bara säga att historien upprepar sig. Koran-eldande stollar som Paludan (fastän blådårar som han och Park kanske rent av på allvar tror att de är gräsrot och legit dock så är de fortfarande nyttiga idioter åt det de tror att de motverkar med sin kontraproduktiva idioti) och hela det kontra-jihadistiska tramseriet är antagonisten och skurken i manuset som behövs utav eliten för att rättfärdiga allting de vill driva igenom. Det är samma sak med islamister/ISIS/Hizbollah/Hamas/Ayatollorna och dylikt i mellanöstern. Det är bara den motsatta änden utav dialektiken som satts upp och styrs på de högsta nivåerna utav bankirer i London och ideologer/demagoger/"kaos-magiker" som Dugin i Moskva som spelar ut alla sidor utav hjärntvättade duperade satar mot varandra till både vänster och höger.

Det är ett leninist-marxistiskt/mongoliskt/konfucianistiskt koncept helt främmande för naiva, lättlurade, blåögda västerlänningar. Att skapa sin egen opposition för att på lång sikt rättfärdiga invasion, erövring och subjugering. Precis det som hände i Tyskland under krypto-bolsjeviken och krypto-sionisten Hitler med andra ord. Judehatande ny-nazister/vit makt drägg utiliseras och sponsras också i smyg utav eliten för att det främjar Oded-Yinon planen. De vill skrämma iväg alla judar i väst till Israel med hjälp av intimidering och ren terror som till exempel Synagoga-skjutningen i Pittsburgh 2018 för att fortsätta tränga undan araberna i det område Israel vill ha åt sig självt. Något som leder till ökad muslimsk/MENA invandring till Europa. Den sionistiske oligarken Ihor Kolomoyskyi i Ukraina har bland annat ertappats med att sponsra högerextrema Azov bataljonen som förföljt, terroriserat och intimiderat judar i Ukraina till att göra aliyah till Israel.

Alla narrativ som spinns kring detta i mainstream såväl som de flesta alternativa medier är förvilling, sofisteri och alibi.

De som invänder mot det jag skrev ovan och börjar med sin sedvanliga semantik, sofisteri, förvilling och allmänt dialektiskt fulspel, projicering och gaslightande vet egentligen att jag har rätt men är bara intellektuellt ohederliga och förvillar medvetet alternativt är nyttiga idioter åt förvillarna.

Därmed tackar jag för mig och upprepar en sista gång vad jag skrev igår:

Åt helvete med det här. Tänker aldrig mer slå på en TV, öppna en tidning, klicka/logga in på flashback eller sociala medier överhuvudtaget någonsin igen. Jag vill inte veta något om någonting längre.

Jag önskar att jag aldrig föddes.
Senast redigerad av torstenferdinand 2020-08-23 kl. 18:52.
Citera
2020-08-23, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlappMungon
Ja självklart får vem som helst säga emot. Det är inte vad det handlar om. Om vi skulle sluta säga vissa saker för att det kan bli upplopp annars så handlar det definitivt inte om att någon "säger emot".

När det gäller att säga emot så finns det också begränsningar för hur man går göra det. Man får inte störa någon annans demonstration med "motdemonstrationer" som försöker överrösta eller förstöra den ursprunlliga demonstrationen.

Detta verkar både höger- och vänsterextremister ha svårt att begripa ibland.

Pajasen Paludan skall få elda sin koran. De som ogillar detta får ordna en demonstration någon annanstans.

Fast jo, det är precis det som yttrandefrihet betyder. Du får demonstrera mot i princip vad du vill. Som polisen sa i detta: "vi kan inte neka någon att demonstrera, däremot bedömde vi att det behövde flyttas". Men det betyder också att motdemonstranter har rätt att sätta upp en demonstration bredvid. Sen bedömer de efteråt ifall någon har begått ett brott eller ej (ifall nu koranbränning skulle falla under Hets mot folkgrupp t.ex.). Det är upp till domstolar och inte Polisen.
Sen vet jag att Dan Park är snabb på att använda ordet censur, trots att hans "verk" fått synas och blivit dömd i efterhand. Men det är så här yttrandefrihetslagen fungerar.
Citera
2020-08-23, 19:06
Medlem
KlappMungons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgFistel
Fast jo, det är precis det som yttrandefrihet betyder. Du får demonstrera mot i princip vad du vill. Som polisen sa i detta: "vi kan inte neka någon att demonstrera, däremot bedömde vi att det behövde flyttas". Men det betyder också att motdemonstranter har rätt att sätta upp en demonstration bredvid. Sen bedömer de efteråt ifall någon har begått ett brott eller ej (ifall nu koranbränning skulle falla under Hets mot folkgrupp t.ex.). Det är upp till domstolar och inte Polisen.
Sen vet jag att Dan Park är snabb på att använda ordet censur, trots att hans "verk" fått synas och blivit dömd i efterhand. Men det är så här yttrandefrihetslagen fungerar.

Man får inte ställa sig bredvid en demonstration och överrösta den. Demokrati är ingen skrikmatch även om många nog gärna skulle vilja att det var det.

Brottet kallas störande av allmän sammankomst
Citera
2020-08-23, 19:06
Bannlyst
Om det bli upplopp, så är koranbränningen bara en påhittad orsakad att skylla få plundra och få stjäla.

Det är som med BLM, polisen stryper knarkaren George Floyd . BLM stället till med upplopp? Varför? Man vill plundra och ställa till med jävelskap.
Citera
2020-08-23, 19:23
Medlem
KlappMungons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenKarl
Nä, det står inte något uttryckligen om torabränning "förvånansvärt" nog (ironi). Men om du eller någon annan på allvar tror att ett parti som på valnatten står och viftar med israeliska flaggor på scen inte skulle spela ut hela antisemitism-blaha-blahaet om någon ens bara yppade en tanke om att göra med toran vad Paludan flera gånger redan gjort med koranen kanske det är dags att tänka om...

https://duckduckgo.com/?q=sd+israel+flagga&t=h_&ia=images&iax=images&iai= https%3A%2F%2Felendhil.files.wordpress.com%2F2015% 2F10%2Fsd-22.jpg

Det du skall belägga är inte att SD skulle kunna utrycka sitt starka missnöje med att någon eldar upp toran. Det kan jag tänka mig at de skulle göra.

Det du skall belägga är att de tycker att det skall skall förbjudas eller att de skulle vilja ordna upplopp om någon gjorde det.
Citera
2020-08-23, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JayJayAdams
Då ses vi där!

Fördelen med att hålla spektaklet på Fridhemstorget istället för utanför Moskén vid Jägersrovägen är att det uteslutande bor skötsamma svenskar kring fridhem och slottstaden som säkerligen röstar på allt mellan centern och moderaterna och kommer i väldigt lite kontakt med högljudda muslimer.
Nu kommer problemet till dem, förhoppningsvis i hundratal.

Bränningen ska tydligen hållas kl 13 på fredag när de flesta är på jobbet men får hoppas att en del boende hinner hem innan det är slut eller jobbar hemifrån.

I bästa fall blir det så. Jag befarar dock att det kan bli som med BLM; enbart kritvita kommunister som ska demonstrera mot "rasism". Park och Paludan försökte ta berget till Mohammed, det återstår att se om istället Mohammed är beredd att ta sig till berget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in