Citat:
Ursprungligen postat av
Roerlig
IVA-17247 är förhör med med KA's sambo 88-95. Det är henne jag antagit du misstagit för OA? Hennes namn framgår ej. Hon kontaktar utredningen då hon tycker att CA liknar ett signalement hon läst i Aftonbladet. Hon berättar också om någon kvinnas (CA's moders?) "tankar om Christer i samband med MOP" och om tv-skottet.
En sak att notera i det förhöret är att överstrukna namnet på den som var i lägenheten vid tv-skottet är kort. "Verner" eller "fadern" ser ut att vara för långt. Eller?
Finns ytterligare två förhör med släktingar ang. tv-skottet. Vem Anette är som nämns i ett är omöjligt att dechiffrera. Får göra ett släktträd.
Spöket OA kan eventuellt vara person som inkommit med tips till Tommy Lindström. PS påstår det ivf. För att få reda på mer om det behöver vi tillgång till Efterlyst 2/3 2011. Har även begärt ut från Tommy Lindström inkomna handlingar till PU.
Blev visst lite varjehanda i detta inlägg.
Tolkar det också så CA har tre olika svägerskor. S3 ringer in om att någon upplevt att OP var på tv:n, men hon kan inte ha upplevt det själv på Hälsingegatan, såldes 1987, S3 kommer in i bilden 1988.
Hela stycket ovanför den text vi nu försöker tolka är maskerad i förhöret men det står Po Po i marginalen och börjar med "I våras brev...". Våren 1995 hölls ett förhör med Astrid i samband med husrannsakan. I stycket ovanför det nu maskerade talas om mammans sjuklighet. Jag har ännu inget annat förhör med en kvinna vad jag vet under våren 1995.
Det stycke som vi nu försöker tolka börjar med: Maskerat hade talat om för henne... bör vara Astrid för att knyta an till sammanhanget?
KA - Sambo 1 - OA (slut 1984) Ej förhörd? TV-fadäsen borde ske när hon är aktuell
KA - Sambo 2 (1986-02 slut före 1988). KA:a "nya flicka" som vill att spegeln ska monterades i Trångsund samma vecka som MOP
KA - Sambo 3 (1988-1996). Flyttar till Sthlm 86 bor inledningsvis i personalbostäderna på Karro. Vid förhör har de bestämt sig för att flytta isär hon hade fått en ny lägenhet med inte flyttat ännu.
Kursin LA - Sambo "Borderlinekvinnan"
Kusin An*tte
Jag hoppas att sambo 2 är hörd. Har inte sett något där ännu. Någon sa (obekräftat) att PU fick in ett tips i nära samband med mordet.