2020-08-20, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangalam
Stäng kratom-sverige hemsidan illa kvickt. Den idiotsidan kommer bidra och påskynda att kratom narkotikaklassas. Korkat initiativ.
Håller absolut med. Man har redan börjat skriva på Wikipedia att örten har potentiellt stort medicinskt värde. Det signalerar för mig direkt att man just nu förbereder läkemedelsklassa kratom.
Kolla vad man håller på med CBD.

Att sedan skriva att den ev. skulle ha effekt på Covid-19 är direkt idioti, då man över hella världen vill tysta ner det ryktet, pga. läkemedelsbolagens påverkan.

I USA försökte man samma men fick inte gehör. Där har man i stället get sig på regeringen i Indonesien med hot och mutor. Så nu förbereder man stopp där snart.
Citera
2020-08-20, 10:10
Medlem
Skog-mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Prova höja dosen, alla strains i låga doser ger uppiggande effekt. När man tar lite högre dos av röda strains blir effekten mer sederande. Ta en tesked till, man får prova sig fram.

Provat det med, blir mest illamående. En gång på TTs röda fick jag ett obehagligt tjut i öronen när jag tog för mycket för att sova.
Citera
2020-08-21, 09:01
Medlem
Har just beställt 100 g vardera vitt, grönt och rött från SS, ska bli spännande att prova.
Citera
2020-08-21, 23:15
Citat:
Ursprungligen postat av Skog-man
Tyckte att kratom var skit att sova på med TTs röda, Sks har jag blandat en tesked grönt o en röd och det har varit mysigt o funkar okej. Vaknat till ibland, men mest mått gott o somnat om, men tycker överlag att kratom inte är någon höjdare för sömnen. Men det beror väl på vad för och hur mycket sömnproblem man har.

Jag sover mega djupt på SS's red bali. Kan tom få lite hallucinationer. Tar en halv matsked ungefär, ibland en hel
Citera
2020-08-23, 02:43
Medlem
tokschtekts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mittra
Har just beställt 100 g vardera vitt, grönt och rött från SS, ska bli spännande att prova.

Första gången? Tror du kommer gilla de! SS är en toppen vendor, aldrig vart besviken.
Citera
2020-08-23, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tokschtekt
Första gången? Tror du kommer gilla de! SS är en toppen vendor, aldrig vart besviken.
Japp, första gången att prova kratom

Första gången jag beställer något liknande via nätet öht.
Citera
2020-08-23, 17:12
Medlem
Ursäkta om jag ställer en fråga som ställts till förbannelse tidigare men; Är det någon som har erfarenhet av kratom vid avvänjning eller avtändning från opioider? Eller kan skicka mig i rätt riktining till nån tråd eller annan info i ämnet?
Citera
2020-08-25, 09:48
Medlem
Nu har jag provat kratom för första gången. Jag tycker det är likt ett opiadrus. Som att ta en oxycontin, behagligt.
Citera
2020-08-25, 09:57
Medlem
Fråga 1:Ursäkta om frågan ställts innan men vad gäller för Kratom augusti 2020, är det lagligt att köpa för eget bruk?

Fråga 2:Vore även intressant om ni vill dela med er hur ni doserar vitt/rött/grönt? (Hur mycket åt gången och hur mycket per dygn och hur ofta ni tar.
Citera
2020-08-25, 11:23
Medlem
Jag provade grönt första gången igår. Tog först en halv tsk och fyllde sedan på med en knapp hel tsk.

Fråga: hur påverkas magen? Av opiater kan man ju bli lite konstig i magen, någon som har märkt av någon påverkan av kratom?
Citera
2020-08-25, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtremegirl
Fråga 1:Ursäkta om frågan ställts innan men vad gäller för Kratom augusti 2020, är det lagligt att köpa för eget bruk?

Fråga 2:Vore även intressant om ni vill dela med er hur ni doserar vitt/rött/grönt? (Hur mycket åt gången och hur mycket per dygn och hur ofta ni tar.
Se också svar ovan. Jag tog en tsk på morgonen, ca kl 8. Nu vid 11 börjar det gå ur märker jag.
Citera
2020-08-25, 14:29
Medlem
bongloards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Jag hade lite lever känningar för ett par år sedan, typ att levern kändes svullen så att den trycker mot revbenen eller hur man ska säga. Får man lite ont eller ett tryck så bör man ta ett break, för det kan vara inflammation eller liknande. Säkert ingen fara jag behövde inte kolla upp det, men man ska ta det på allvar och hoppa av ett tag. Att man ska få riktiga lever skador kräver säkert många år av felanvändande och kraftigt missbruk av riktigt höga doser. En jag följde förut tror han hette good looking loser...han använde 50 gram varje dag... Personligen så tar jag det rätt lugnt i dagsläget dricker lite då o då typ 10g max på en dag.

Skaffade en påse NAC, kör det för säkerhets skull. Upplever ibland obehagliga biverkningar som jag tror kan ha med levern att göra. Ligger på 14-16gpd nu. För en månad sedan 6gpd tänkte "inte mer än såhär". Tar jag 2g istället för 4g på morgonen så mår jag skit vid lunch. Hellre det här än att dricka en liter vin varje kväll. Jag måste dock jobba ner toleransen på något vis. Gurkmeja (Curcumin) ska ha någon sorts effekt med tolerans tror jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in