Citat:

Förstår din oro. Inte lätt när det kommer till barn in princip, och det är det som är oroväckande att det är lagligt att köpa, att just tonåringar lättare kan införskaffa det. Nog därför det till slut kommer bli olagligt. Men kom ihåg att det fortfarande är olagligt att förtära, så din brorson gör fortfarande något olagligt genom att dricka det.
Det binder på exakt samma receptorer i hjärnan som tyngre opiater/opioder. Därför många upplever att det är lika jobbigt att sluta med kratom. Allt handlar om hur mycket och hur länge man intar det, och kan mycket väl se framför mig att det blir likt en tyngre opiat/opiod avtändningen om man använt typ 10-20g/dag eller mer i flera år..
Personligen gillar jag och intar kratom för att det håller mig borta från tyngre droger, som oxy och morfin osv. Även om jag inte varit fast i något sådant träsk förstår jag att kratom hjälper dom som varit fast i ett sådant. Det binder som sagt på samma receptorer.
Bästa vore om din bror bara beslagtar kratomet om han beställer det, han bor väl fortfarande hemma?

Det binder på exakt samma receptorer i hjärnan som tyngre opiater/opioder. Därför många upplever att det är lika jobbigt att sluta med kratom. Allt handlar om hur mycket och hur länge man intar det, och kan mycket väl se framför mig att det blir likt en tyngre opiat/opiod avtändningen om man använt typ 10-20g/dag eller mer i flera år..
Personligen gillar jag och intar kratom för att det håller mig borta från tyngre droger, som oxy och morfin osv. Även om jag inte varit fast i något sådant träsk förstår jag att kratom hjälper dom som varit fast i ett sådant. Det binder som sagt på samma receptorer.
Bästa vore om din bror bara beslagtar kratomet om han beställer det, han bor väl fortfarande hemma?
Om det vore så enkelt att bara beslagta Kratomet från pojken men så enkelt är det inte. Han beställer via internet, får en avi via mobilen och går och hämtar det. Gissar att han förvarar det på något smart ställe eller hos någon polare.
Jag gissar att jag bara kan vänta och se vad som händer, eftersom det inte jag som är pappan eller vårdnadshavare så kan jag ju inte tvinga grabben till Maria eller liknande. Ska försöka prata med brorsan att han måste bry sig mer i pojken och inte bara skita i vad han stoppar i sig.
Verkar som att försöka övertala en "övertygad" om en substans farlighet är dömt att misslyckas, det skulle ha varit lika lönlöst att övertala mig när jag var 17 år att öl och vin var farligt. Så blev jag fullblodsalkis också i 40 år tills allt kraschade totalt. Till slut satt jag där ensam med flaskan, inget jobb, ingen familj, bara skulder och en trasig kropp och själ. Fortfarande efter ett antal års nykterhet får jag kämpa mig fram i livet, lättast är när man får hjälpa andra faktiskt.