2020-07-15, 12:55
Medlem
nej
Citera
2020-07-15, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinne
Något som strular med fb, länken i inlägget ska vara korrekt. Testa att bara kopiera detta: http://www.kratom-sverige.se/post/är...ligt-i-sverige

Pulvret är lagligt att sälja, köpa och inneha. Ämnet mitragynine är dock olagligt och finns i kratom, men enligt praxis så räknas inte plantmaterialet som narkotika. Inte heller sker någon slags testning av mitragynine vid reguljära urinprov.

Kort och gott - extrahera inte ut mitragynine ur ditt plantmaterial. Risken för att någon någonsin skulle testa dig för mitragynin är också obefintlig, även om det i teorin skulle kunna vara möjligt.

Jag bor i USA och Kratom är lagligt har men om man hamnar i fängelse och sen kommer ut på villkorlig frigivning så testar dom urin prover efter rubbet inklusive mitragynine, ibland i flera år efter man är ute. Lite fult tycker jag eftersom detta innebär att man kan åka tillbaka in i fängelse av att ta en drog som inte ar olaglig på något sätt.

Har uppnått riktigt fin effekt från mitt Kratom senaste tiden genom att ta morgon dosen på fastande mage med vitamin D och 5HTP. Sitter och uppskattar det nu. STH (får man skriva namn av försäljare på detta forum eller?) har bra Kratom, Wild Green Hulu finemang
Citera
2020-07-15, 15:42
Medlem
vinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Well-being
Har uppnått riktigt fin effekt från mitt Kratom senaste tiden genom att ta morgon dosen på fastande mage med vitamin D och 5HTP. Sitter och uppskattar det nu
Intressant! Hur stor skillnad upplever du att vitamin D samt 5-htp har individuellt? Jag har personligen alltid upplevt 5-htp som lite av ett rävgift då det körvar sönder hela min mage varenda gång, men har ju ett par burkar hemma. Jag trodde dock att 5-htp primärt påverkade serotoninutsöndringen, så hur ser synergin mellan den och kratomet ut?
Citera
2020-07-15, 17:09
Medlem
[complex]s avatar
Citat:
I min mening så har det, som jag skrev på hemsidan också, primärt att göra med hur pass ofta du tar och vilken typ av strain du tar.

Tar jag för ofta så slaknar ståkuken direkt och all lust försvinner. tar jag mer sällsynt och med rätt typ av strain så är jag en jävla sexgud.

Sen har det också att göra med strain att göra. Nu blir det ett jävla tjat om SKs olika, men har bara köpt därifrån på sistone:

-Kväll 1: Indo Lime - Ståkuk och skitbra, snuskigt jäkla sex. Håller länge, stenhård penis och en orgasm som hade spöat skiten ur jesus självt.
-Kväll 2: Indo Cherry - Mr slak och en ledsen blick från tjejen. Det var allt.

Det kanske ligger nått i det då. Läste här med:
https://www.reddit.com/r/kratom/comm...our_sex_drive/

Vissa har haft problem, och andra inte. Det verkar inte sänka testosteron, men eventuellt annat ämne i kroppen.
Jag vet inte om jag vill ta kratom mer då framöver om det kanske kan påverka lusten. Hellre ashwaganda isånnafall, det är nice med så! =)
Men en annan sak.. Känner ni er rastlösa om ni tar för mycket av kratom? Jag har tagit varje dag nu i flera veckor, och jag känner att jag vill ta mer och mer nästan, så jag tror jag får sluta med kratom helt snart! Kanske tar sällsynt en helg om jag har ont i ryggen eller så, men det går inte att ta och sova på varje natt tror jag.. Detta känns som det är beroendeframkallande som fan just nu. Jag känner lite av en skum känsla i kroppen som om den vill ha mer.. rastlös. Krypande känsla av något slag.

Jag kanske byter kratom till kava kava istället sen.. Och kratom istället för alvedom ibland så vid nödsituationer enbart. Sover nog på CBD/kamomill istället för kratom..
Gillar kratom, men känner mig beroende nu, så får ta och sluta med det tror jag framöver.

Fast detta lät nice. Haha:
"I take 13-15 grams daily. 4.25 - 5 gram doses 3 times daily. I slay my girl every night. When it first kicks in I just wanna bend her over a barrel and show her all the states."

Jag har inte upplevt några problem, men vetenskapliga fakta hade vart bra att haft om ämnet.. Verkar mest vara gissningar just nu om kratom och sexlusten kanske.. Men man vill inte ta något som sänker ens sexlust allmänt känner jag personligen. Tvärtom är mer nice så. Men, det är beroendet som gör att jag lär sluta med kratom! Känner att kroppen nästan har myrkrypningar eller ett sorts sug så just nu.. Typ små irriterad om jag inte tar mer kratom. Inte bra isånnafall. Red bali jag kör på. Beroendeframkallande faktiskt om man tar varje dag!
Senast redigerad av [complex] 2020-07-15 kl. 17:15.
Citera
2020-07-16, 12:20
Medlem
dreadpirate420s avatar
Citat:
Kul! Med lite tur kommer jag dit under vintern, ska definitivt leta reda på lite mambog då helt enkelt!

Hur mycket skördas det i Filippinerna annars? Jag har alltid tänkt att Indonesien står för majoriteten av all produktion, men fick ett nyhetsbrev från sk idag med den här videon och fick mig en funderare..

Tyckte det var rätt fint ändå.

Tror Kratom skördandet i Filippinerna är i stort sätt obefintligt fastän det växer på flera håll i landet. Vilket mest är utav godo tänker jag, hade det varit känt så hade det lätt varit klassat. Det negativa är isf att det ska vara väldigt svårt att hitta någon som ens har hört talas om ”Mambog”. Läste en del trådar på Kratom forum där expats förgäves försökte hitta Mambog i olika delar utav Filippinerna. Tror dock dom har letat på håll där det inte växer då jag blev visad ett träd utav första personen jag frågade.

Angående hur beroendeframkallande det är / Eventuella bieffekter så kan jag säga att jag känt av en mycket större irritabilitet sedan jag började ta Kratom, är det någon som känner igen det? Har bara tagit 4 dagar i rad så tycker det är märkligt. Något egentligt sug vet jag inte om jag har, något litet igår kanske.
Senast redigerad av dreadpirate420 2020-07-16 kl. 12:39.
Citera
2020-07-16, 12:40
Avstängd
Första glaset någonsin Kratom nere, green mang day (stavning?)
Intog 2 gram. Ska bli spännande detta!!
Citera
2020-07-16, 12:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av dreadpirate420
Tror Kratom skördandet i Filippinerna är i stort sätt obefintligt fastän det växer på flera håll i landet. Vilket mest är utav godo tänker jag, hade det varit känt så hade det lätt varit klassat. Det negativa är isf att det ska vara väldigt svårt att hitta någon som ens har hört talas om ”Mambog”. Läste en del trådar på Kratom forum där expats förgäves försökte hitta Mambog i olika delar utav Filippinerna. Tror dock dom har letat på håll där det inte växer då jag blev visad ett träd utav första personen jag frågade.

Angående hur beroendeframkallande det är / Eventuella bieffekter så kan jag säga att jag känt av en mycket större irritabilitet sedan jag började ta Kratom, är det någon som känner igen det? Har bara tagit 4 dagar i rad så tycker det är märkligt. Något egentligt sug vet jag inte om jag har, något litet igår kanske.

Fick sagt att Kratom inte ska tas dagligen, varannan dag högst.
Citera
2020-07-16, 13:39
Medlem
Tillgången på indonesiskt kratom lär bli hyfsat liten snart. Googla Indonesia is banning kratom. Exporteras ju tusentals ton per år från just indonesien till usa och europa.
Citera
2020-07-16, 20:00
Medlem
vinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagdenGoda
Fick sagt att Kratom inte ska tas dagligen, varannan dag högst.
Ja, är det något råd jag skulle ge till någon som börjar är att se till att det finns en distans mellan tillfällena man tar. Det är helt enkelt inte speciellt underhållande att ta kratom om man gör det för ofta.

Med det sagt så tycker jag väl att en eller två gånger om dagen håller sig rätt stabilt.
Citera
2020-07-16, 23:49
Medlem
Stäng kratom-sverige hemsidan illa kvickt. Den idiotsidan kommer bidra och påskynda att kratom narkotikaklassas. Korkat initiativ.
Citera
2020-07-17, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangalam
Stäng kratom-sverige hemsidan illa kvickt. Den idiotsidan kommer bidra och påskynda att kratom narkotikaklassas. Korkat initiativ.
Håller absolut med, tycker det rent allmänt börjar föras för mycket väsen om Kratom här också. Gå till Reddit om ni har frågor.
Citera
2020-07-17, 04:59
Medlem
Citat:
Intressant! Hur stor skillnad upplever du att vitamin D samt 5-htp har individuellt? Jag har personligen alltid upplevt 5-htp som lite av ett rävgift då det körvar sönder hela min mage varenda gång, men har ju ett par burkar hemma. Jag trodde dock att 5-htp primärt påverkade serotoninutsöndringen, så hur ser synergin mellan den och kratomet ut?

Tycker inte 5HTP eller D vitamin gör så mycket alls i termer märkbara psychoaktiva effekter. Men jag provar olika saker och finner att följande ger bra resultat för kraftfull kratom effekt så jag rapporterar:
1. vitamin D
2. 5.5g kratom 5-15 min senare
3. 5htp + l-tyrosine 60 min senare
4. 5g kratom 90-120min efter första dosen.

Tar kratomet med bara vatten på tom mage. 5htp påverkade serotoninutsöndringen precis som du sa, men den bryter också ner l-tyrosine till Gaba. Om man tar l-tyrosine med en annan amino syra (jag glömder dock tyvärr vilken nu) sa bryts den ner till en helt annorlunda brain receptor. Jag finner att l-tyrosine höjer taket på euforin. Detta är morgonstund protokollet. Har experimenterat med Phenibut tillsammans med Modafinil på eftermiddags protokollet, fina effekter med kratomet.

Jag har snackat runt ganska mycket met folk och skaffat fram en väldigt intressant list om nya potentiators att prova:

Catuaba
Tagamet (hör lovande saker
Piracetam (hör lovande saker)
Quercetin
Hydroxyzine
Senast redigerad av Well-being 2020-07-17 kl. 05:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in