2020-04-08, 19:00
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Alprazolam är inte så speciellt trevliga förutom mot stark ångest då. Temesta är klasser bättre nästan överallt.

Alprazolam slår ju allt om man har riktigt ångest/oro. Jag tyckte faktiskt inte Lorazepamen var bättre på något sätt, men det är ju smaksak.
Citera
2020-04-08, 19:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
Alprazolam slår ju allt om man har riktigt ångest/oro. Jag tyckte faktiskt inte Lorazepamen var bättre på något sätt, men det är ju smaksak.
Tänkte att du skrev att de var mycket trevligare än Alprazolam, eller om du skrev fel.
Citera
2020-04-08, 20:15
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Tänkte att du skrev att de var mycket trevligare än Alprazolam, eller om du skrev fel.

Ja jag tyckte faktiskt det i början men sen tyckte jag faktiskt inte de gav mer än alprazolam efter ett tags användande.
Citera
2020-04-08, 20:32
Medlem
Hur beskrivs Lorazepam bäst?

Liknar den någon annan?
Citera
2020-05-13, 07:39
Medlem
snusaren92s avatar
Lätt den bästa benzon tycker jag i alla fall.
Man stöter dock inte på den så ofta!
Citera
2020-05-14, 01:08
Avstängd
Temesta eller Lorazepam som är det medicinska namnet tycker jag personligen inte är någon höjdare. Det är en medicin som mest används mot kramper. Nu har dock ambulansen fått direktiv att använda Midazolam istället för att häva krampanfall.

Jag har Xanor, Stesolid, Stilnoct & Nitrazepam. Testat Temesta(Lorazepam) Iktorivil(Klonazepam) Flunitrazepam(Rohypnol) utskrivet av läkare.

Om jag rankar dem så säger jag väl så här:

Xanor har jag på dagen då den är väldigt bra mot ångest som jag vill bli av med snabbt. Man blir heller inte så snurrig på den. Inte trött eller något.

Stesolid mer åt sömnhållet om man har höga doseringar, den sitter i väldigt länge.

Nitrazepam är den bästa tycker jag för sömn då den tar bort mardrömmar och man sover i djupsömn i 7-8 timmar. 200ggr bättre än Rohypnol tycker jag.

Iktorivil är väldigt skönt men jag tycker den tar ALLDELES för lång tid att verka. Tycker det tar uppemot 2 timmar innan max effekt kommer och det suger. Då är Stesolid bättre tycker jag som verkar fortare.

Lorazepam används ju mycket mot att häva krampanfall. Nu har dock ambulansen skiftat att man ger Midazolam istället.
Citera
2020-05-14, 11:52
Medlem
Dopaminas avatar
Är det bara jag som tycker att Lorazepam påminner om en kombination av Sobril och Stilnoct?
Citera
2020-05-16, 00:17
Medlem
Numes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopamina
Är det bara jag som tycker att Lorazepam påminner om en kombination av Sobril och Stilnoct?
Nog aldrig testat den combon. Påminner om stilnoct på det sätt att det är den enda vanliga benson förutom bromazepam (räknar inte med nitrazepam, flunitrazepam, midazolam etc) som jag tycker kan ge närmast eufori (stilnoct kan definitivt ge mig eufori, likaså imovane) men stilnoct är mycket starkare på det sättet imo.

Jag tycker all benso har en egen unik känsla.

Citat:
Ursprungligen postat av Aqwsaq
Hur beskrivs Lorazepam bäst?

Liknar den någon annan?
Skulle jag försöka beskriva det så folk förstår (som använt någon benso här o där) skulle jag nog säga en kombination av alprazolam och diazepam, dvs inte lika dum i huvudet som av alprazolam men inte lika seg och nedstämd känsla som jag får av diazepam (alprazolam är rätt uppiggande får jag erkänna, om man tar det dagtid, även om jag ogillar alpra överlag). Fast diazepam slår ju på riktigt fort, osv, så det är ju svårt att jämföra.

Ser den som en all-round benso. Mycket effektivt mot ångest, samtidigt viss "mysig" känsla muskelavslappning etc, inte för uppenbar effekt (t.ex. inte det extremt snabba påslaget diazepam har som gör att man kan få sug efter att ta mer, och inte lika ohämmad/personlighetsförändrad som av alprazolam), lagom verkningstid (halveringstid på 10-20h) så man märker av nästa dosering lättare vid långtidsbruk än klonazepam diazepam m.m.
Skulle tänka mig den är rätt bra mot GAD vid sporadiskt bruk eller kontinuerligt bruk, vilket jag har för mig den har använts en hel del för på sina håll.
Citera
2020-06-16, 21:16
Medlem
Precis tagit 7st 2,5 lorazepam. vad har jag att vänta? ingen speciell tolerans på bens. länge sedan jag tog något sist och då var det Xanor.. flera månader sen. kommer jag bli trött? flummig eller vad ska jag vänta? har 20st

vad jag förstår så finns inte temesta i 2,5 mg i Sverige. Nån som har provat dessa utländska innan? nån skillnad jmf med de svenska apoteksvarorna?

har gått typ 30min och de känns inte alls lika sköna som de svenska.. kanske kan komma att ändras men så känns det just nu iaf

tacksam för svar
må väl!
Senast redigerad av fantasnus 2020-06-16 kl. 21:28.
Citera
2020-06-19, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fantasnus
Precis tagit 7st 2,5 lorazepam. vad har jag att vänta? ingen speciell tolerans på bens. länge sedan jag tog något sist och då var det Xanor.. flera månader sen. kommer jag bli trött? flummig eller vad ska jag vänta? har 20st

vad jag förstår så finns inte temesta i 2,5 mg i Sverige. Nån som har provat dessa utländska innan? nån skillnad jmf med de svenska apoteksvarorna?

har gått typ 30min och de känns inte alls lika sköna som de svenska.. kanske kan komma att ändras men så känns det just nu iaf

tacksam för svar
må väl!

Sent svar men 2,5mg x 7st för nån utan tolerans är rätt hög dos. Om det va äkta Lorazepam borde du blivit rätt svängd. Älskar temesta f.ö
Citera
2020-06-20, 00:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fantasnus

tacksam för svar
må väl!
Varför ta så mycket utan tolerans? Idioti. Inte för att det är farligt, men varför? Dra ett gäng drinkar istället om du behöver fly från verkligheten
Citera
2020-06-30, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filurenhehe
Sent svar men 2,5mg x 7st för nån utan tolerans är rätt hög dos. Om det va äkta Lorazepam borde du blivit rätt svängd. Älskar temesta f.ö

Tror det var de fejkade 2,5 mg från Balkan. Testade de några gånger, funkade inte alls.. Åt vad jag trodde var ganska höga doser och minns att de smakade konstigt.. Tacka vet jag de svenska 1 mg som smälter i munnen 😋 3 mg räcker gott och väl..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in