2020-08-22, 20:04
Medlem
Hamsterbolls avatar
Moskéerna i Malmö uppmanar nu sina följare att inte låta sig provoceras på fredag.

Jag tror inte det kommer hända något.
Citera
2020-08-22, 20:23
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Böcker bränner man inte. Det är bara idiotiskt...

Visst. Problemet är att motreaktionen är så extrem att den bevisar att det finns människor som inte kan samexistera i ett demokratiskt samhälle med yttrandefrihet. Hade motreaktionen inte existerat så hade nog alla tyckt det var idiotiskt att folk ställde sig och brände böcker. Typ som Nazisterna som stod i ett skogsparti någonstans och brände böcker skrivna av judar.

Det skall också framhävdas att reaktionen från vissa muslimer är så pass extrem att den måste motarbetas om vi ska kunna ha kvar vårt samhälle. Det finns en rad intellektuella som lever under dödshot, har fått utstå fysiskt våld eller har mördats för dom har förnärmat islam. Rasmus Paludan och Dan Park inkluderade.
Citera
2020-08-22, 20:24
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Moskéerna i Malmö uppmanar nu sina följare att inte låta sig provoceras på fredag.

Så det går att lära en gammal hund sitta.
Citera
2020-08-22, 20:27
Medlem
Teus avatar
Citat:

Med facit i hand från tidigare liknande händelser i Danmark och faktumet att det nu sker i Malmö så känns det ganska tveksamt att Muslimerna kommer kunna hålla sig?
Citera
2020-08-22, 20:30
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Med facit i hand från tidigare liknande händelser i Danmark och faktumet att det nu sker i Malmö så känns det ganska tveksamt att Muslimerna kommer kunna hålla sig?

Jag tror att vanliga muslimer inte kommer låta sig provoceras. Muslimer bränner själva gamla koraner och menar att verserna och budskapet bär man inom sig.

Men det finns säkert ett gäng som vill bråka för bråkandets skull. Och vanliga vänstermänniskor som kommer skandera ”inga rasister på våra gator”!
Citera
2020-08-22, 20:37
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Men det finns säkert ett gäng som vill bråka för bråkandets skull. Och vanliga vänstermänniskor som kommer skandera ”inga rasister på våra gator”!

Ropar man faktiskt så fortfarande?
Citera
2020-08-22, 20:39
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Ropar man faktiskt så fortfarande?

De gjorde det på BLM-demonstrationerna i somras i alla fall.
Citera
2020-08-22, 20:44
Medlem
Teus avatar
Citat:
Jag tror att vanliga muslimer inte kommer låta sig provoceras. Muslimer bränner själva gamla koraner och menar att verserna och budskapet bär man inom sig.

Som sagt, Om du tittar igenom Rasmus tidigare videos så är det absolut kaoz-blattar som orsakar skit för det mesta men det finns definitivt fullt vuxna muslimer som ställer till med skit och som gör bort sig totalt. Jag kan inte se hur det skulle vara något annat än värre i Malmö.
Citera
2020-08-22, 20:45
Medlem
Lumbagos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgFistel
Har fegisen Dan Park suttit av sitt fängelsestraff som han flydde landet ifrån?
Man kan ju faktiskt tycka att om en efterlyst person söker tillstånd så vore det ett ypperligt tillfälle att haffa denne.
Ja, han har suttit av sitt straff. På anstalten i Mariefred.
Släpptes fri igen tidigt i våras, den 20:e februari.
Citera
2020-08-22, 20:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Så det går att lära en gammal hund sitta.

Det återstår att se: https://samnytt.se/upplopp-och-mordbrander-planeras-vid-koranbranning-ska-brinna-i-flera-stader/
Citera
2020-08-22, 21:00
Medlem
KlappMungons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mefa
Lite tramsigt är det men å andra sidan måste man få bränna vilken bok som helst. Jag skulle inte protestera om nån muslim vill bränna bibeln eller psalmboken. Religion måste tåla både kritik och satir.

Ja ffa så är det katastrof om hot om upplopp leder till att vi börjar utöva alltmer självcensur. Yttrandefrihet blir helt meningslös om man inte kan utnyttja den i praktiken.

Yttrandefriheten är nog ett minne blott iaf. Liberaler har viker ner sig så fullständigt för feminister, BLM och islamister att de snart är helt irrelevanta.

På högerkanten är man heller inte så intresserad av liberala värderingar. Man skulle säkert inte ha något emot om det blev förbjudet att häda mot allt möjligt annat, om kommunism förbjöds osv. Förbud att bränna svenska flaggan men OK att bränna koranen ungefär.
Citera
2020-08-22, 21:00
Bannlyst
Citat:

Fast dom velar ju så in i helvete. Ena dagen ska man blunda och inte bry sig, andra dagen ska man kaosa och bränna allt framför sig. Hur ska dom ha det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in