2020-08-27, 00:37
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Den svenska polisen kommer inte släppa in Plaudan i Sverige, det finns speciella lagar för det,

Hur länge skulle det gälla? De kan knappast bannlysa honom för evigt.
Citera
2020-08-27, 00:39
Medlem
CokeLaRocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeron
Hur vet du att mötet i Malmö blir (skulle blivit) en "happening" med koranbränning som huvudattraktion ??. Vore förvånad om Rasmus Paludan inte tagit chansen att även här hålla ett politiskt anförande vilket, som sagt, upptar lejonparten av deras möten. Presentera sina politiska idéer för en svensk publik ??. Han pratar dessutom utmärkt svenska. Och fast det inte finns något Stram Kurs i Sverige, så tycks han se Alternativ För Sverige (afs) som ett svenskt parti han tycker man ska rösta på. Något han uttryckte i intervjun med Kent Ekeroth på samhällsnytt.

Om du hänvisar mig till en källa där detta framgår så är jag redo att ändra min åsikt. Om Paludan hade som syfte att torgföra argument och samtidigt promota ett svenskt parti så har jag som sagt inget emot att han dessutom kan köra en koranbränning som huvudattraktion även om jag personligen tycker att ett sådant beteende inte hör hemma i ett civiliserat land och definitivt inte något som AfS bör ställa sig bakom. Nu har Paludan istället basunerar ut Koranbränningen som en huvudattraktion och allt annat är bara en sidogrj, detta är inget jag tycker att polisen ska behöva beskydda, skyddet kan Paludan själv bekosta. Han och krafterna bakom hand agenda har gott om pengar.
Citera
2020-08-27, 00:41
Medlem
rex144s avatar
[quote=Zloth|72725012]Hur länge skulle det gälla? De kan knappast bannlysa honom för evigt.[/QUOTE

bara de närmaste åren

Paludan skyddas och övervakas av den danska polisen så han kan inte komma till Malmö incognito, det blir ingen Paludan i Sverige lång tid framöver
Citera
2020-08-27, 00:42
Medlem
Zloths avatar
Jag är inte så säker på det.
Citera
2020-08-27, 00:49
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drooid
Låst artikel i Sydsvenskan: https://www.sydsvenskan.se/2020-08-26/polisen-nekar-planerad-koranbranning-i-malmo?redirected=1
Rent jävla "snicksnack" från polisen, menar jag. Det här skulle inte blivit värre än när SD hade möte på Stortorget i Malmö för en hel del år sedan nu. Halva torget var fyllt av en nyckelknippe-viftande, skränande autonom-hop som gjorde sitt bästa för att göra kaos. Bra avspärrningar med kravallstaket och avstånd mellan "parterna" med rejält med poliser däremellan. När SD efter mötet även ville ha ett kortare demonstrationståg genom centrala Malmö gick detta också för sig och kunde genomföras utan problem. Polisen "byggde" helt enkelt en "mur" av piketbussar som körde tätt efter varandra på bägge sidor om de tågande. Och att stämningen den gången var väl så hätsk kunde man se på videoupptagningar. Så visst går det.
Citera
2020-08-27, 00:52
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CokeLaRock
Nazister beskyddas för att hur vi än vrider och vänder på det så har de ändå en politisk ideologi, de har ett mål, de kan argumentera för sin sak. Därför är det värt att beskydda dessa även om de flesta tycker att deras idéer är förkastliga. Att dränka Koranen i urin, och avföring för att sedermera tända eld på boken är inte argumentation, det för inte diskussionen vidare det gynnar inte ens den sanna kampen mot att förinta Islam från Europa utan det bidrar bara med at visa att vi lägger oss på en stenåldersnivp, att vi är likadana som kommunisterna som bränner Pippi och Tintinböcker därför att de innehåller ordet neger. Det är liksom på den nivån. Givet is kan vi inte förbjuda detta därför att vi är civiliserade européer med en fin tradition av yttrandefrihet, men vi kan heller inte betala för att beskydda random provokatörer som beslutat sig för att kränka och provocera miljarder människor. Vi har inte råd med detta och det besjyddet ska vara förbehållet politiker coh personer som verkligen för en diskussion.
I ett demokratiskt land ska du kunna göra precis det Paludin ville göra utan att behöva misshandlas, hotas till livet mm.
Du kan sluta vara så överbegåvad och inse att svensk polis samt rättsstat inte var byggd för denna utveckling och därför väljer man att ställa in.
Citera
2020-08-27, 00:55
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Egentligen skulle nu Paludan och Park åka till Rosengård och bränna alla andra (stora) religioners böcker så får vi se hur ortens invånare då hade reagerat! Tror de till och med hjälpt till med tändvätska...
Citera
2020-08-27, 01:11
Medlem
CokeLaRocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
I ett demokratiskt land ska du kunna göra precis det Paludin ville göra utan att behöva misshandlas, hotas till livet mm.
Du kan sluta vara så överbegåvad och inse att svensk polis samt rättsstat inte var byggd för denna utveckling och därför väljer man att ställa in.

Fast du lever då i en utopi. En utopi är för övrigt något som inte existerar. I alla demokratiska länder möts kontroversiella och extrema åsikter av hot om våld och i vissa extrema fall reellt våld. Det spelar liksom ingen roll hur utvecklade och civliserade vi är eftersom du kommer alltid att hitta någon som hatar dina idéer.

Det viktiga är att staten inte bestraffar dig för sina åsikter, det är liksom det som är grundtanken med yttrandefrihet. Inte att polisen ska agera livvakt åt folk som vill provocera. Polisen ska istället hjälpa dessa provokatörer om de blir utsatta för brott. Det för man idag. Det var någon som nämnde våldtäktsmän tidigare och det fick mig att tänka på Hagamannen. Trots att han är extremt hatad av en stor del av befolkningen som bistod polisen ändå honom när han blev misshandlad. Paludan kommer också få hjälp den dagen han blir misshandlar, mer kan vi inte förvänta oss av staten.

Vi har dessutom möjligheten att själva kunna skaffa oss säkerhet genom privata säkerhetsbolag. Paludan har tillräckligt med pengar för att kunna skaffa sig vakter som håller muslimerna borta när han bränner koranen. Men givetvis kommer han inte att anställa dessa då han verkar vara den typen som vara kan vara modig på någon annans bekostnad, lite som den där kaxiga blatten som är tuff när han befinner sig i en grupp av broshor.
Citera
2020-08-27, 01:15
Medlem
CokeLaRocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Egentligen skulle nu Paludan och Park åka till Rosengård och bränna alla andra (stora) religioners böcker så får vi se hur ortens invånare då hade reagerat! Tror de till och med hjälpt till med tändvätska...

Detta är en grav missuppfattning. Koranen bygger till det stora hela på texter från det gamla testamentet och Islam har även väldigt många gemensamma profeter med Kristendomen. Abraham och hans söner, Moses, Jesus men även den heliga Maria. Därför är det en extrem synd för muslimer att även bränna Bibeln.

Jag minns när jag en gång såg en Imam som var på besök i en vacker romersk kyrka i Florens. Han tog upp Bibeln mot luften och sedan kysste den. Så nej, jag är övertygad om att muslimer inte skulle hjälpa Paludan att bränna en Bibel. För övrigt är det ju väldigt märkligt att Paludan aldrig provocerat judar trots att judar har haft en extrem inblandning i införandet av muslimer till Europa. Låter paradoxalt men när man tänker på det så gynnas ju framförallt Israel av att de arabiska länderna töms på krigsfördiga unga män som sticker till Europa.
Citera
2020-08-27, 01:18
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Om du hänvisar mig till en källa där detta framgår så är jag redo att ändra min åsikt. Om Paludan hade som syfte att torgföra argument och samtidigt promota ett svenskt parti så har jag som sagt inget emot att han dessutom kan köra en koranbränning som huvudattraktion även om jag personligen tycker att ett sådant beteende inte hör hemma i ett civiliserat land och definitivt inte något som AfS bör ställa sig bakom. Nu har Paludan istället basunerar ut Koranbränningen som en huvudattraktion och allt annat är bara en sidogrj, detta är inget jag tycker att polisen ska behöva beskydda, skyddet kan Paludan själv bekosta. Han och krafterna bakom hand agenda har gott om pengar.
Tja. Här nedan är en artikel i Samhällsnytt där Rasmus Paludan förklarar något mer utförligt. Personligen tycker jag i alla fall, att det där tydligt framgår att upplägget kommer vara i princip detsamma som på deras möten i Danmark. Alltså mest politisk agitation men med korangrillning som tillbehör vid sidan av. https://samnytt.se/dansk-politiker-till-malmo-for-torgmote-och-koranbranning-svenskar-utrotas-i-sitt-eget-land/

Ja, sedan var det här med afs. Det är alltså så att det är Rasmus Paludan själv, i intervjun med Samhällsnytt nyligen men också i ett tidigare samtal med den svenska bloggen Ingrid (Carlqvist) och Maria som han, hur ska jag säga ?, uttryckt något slags politiskt gillande till afs och Gustav Kasselstrand och att de är det vettigaste som finns i Sverige nu. Mig veterligt så har det inte varit något som helst gensvar från afs:arna på den här "flirten". Kanske finns det även fler detaljer kring detta, men dessa ligger i så fall utanför min vetskap.
Senast redigerad av Celeron 2020-08-27 kl. 01:21.
Citera
2020-08-27, 01:26
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:
Fast du lever då i en utopi. En utopi är för övrigt något som inte existerar. I alla demokratiska länder möts kontroversiella och extrema åsikter av hot om våld och i vissa extrema fall reellt våld. Det spelar liksom ingen roll hur utvecklade och civliserade vi är eftersom du kommer alltid att hitta någon som hatar dina idéer.

Det viktiga är att staten inte bestraffar dig för sina åsikter, det är liksom det som är grundtanken med yttrandefrihet. Inte att polisen ska agera livvakt åt folk som vill provocera. Polisen ska istället hjälpa dessa provokatörer om de blir utsatta för brott. Det för man idag. Det var någon som nämnde våldtäktsmän tidigare och det fick mig att tänka på Hagamannen. Trots att han är extremt hatad av en stor del av befolkningen som bistod polisen ändå honom när han blev misshandlad. Paludan kommer också få hjälp den dagen han blir misshandlar, mer kan vi inte förvänta oss av staten.

Vi har dessutom möjligheten att själva kunna skaffa oss säkerhet genom privata säkerhetsbolag. Paludan har tillräckligt med pengar för att kunna skaffa sig vakter som håller muslimerna borta när han bränner koranen. Men givetvis kommer han inte att anställa dessa då han verkar vara den typen som vara kan vara modig på någon annans bekostnad, lite som den där kaxiga blatten som är tuff när han befinner sig i en grupp av broshor.
Du verkar inte förstå vad jag skriver...
Muslimer kan leva i ett land där dom kan följa Islam till punkt och pricka även om jag personligen tycker att inget land följer Islam eller har sharia idag.

Men ändå finns där länder där muslimer kan leva i full harmoni med varandra.
I Sverige ska du få yttra dig hur du vill.
Ett exempel här är.
Om Paludin istället gjorde konst av saken hade man då beviljat hans konstverk i Sverige och för beskådning även om hotet varit allvarligt riktat mot honom?
Citera
2020-08-27, 01:44
Medlem
CokeLaRocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeron
Tja. Här nedan är en artikel i Samhällsnytt där Rasmus Paludan förklarar något mer utförligt. Personligen tycker jag i alla fall, att det där tydligt framgår att upplägget kommer vara i princip detsamma som på deras möten i Danmark. Alltså mest politisk agitation men med korangrillning som tillbehör vid sidan av. https://samnytt.se/dansk-politiker-till-malmo-for-torgmote-och-koranbranning-svenskar-utrotas-i-sitt-eget-land/

Ja, sedan var det här med afs. Det är alltså så att det är Rasmus Paludan själv, i intervjun med Samhällsnytt nyligen men också i ett tidigare samtal med den svenska bloggen Ingrid (Carlqvist) och Maria som han, hur ska jag säga ?, uttryckt något slags politiskt gillande till afs och Gustav Kasselstrand och att de är det vettigaste som finns i Sverige nu. Mig veterligt så har det inte varit något som helst gensvar från afs:arna på den här "flirten". Kanske finns det även fler detaljer kring detta, men dessa ligger i så fall utanför min vetskap.

Det står ju tyvärr inte så mycket om vad som kommer att belysas på detta torgmöte. Jag tror att detta har gjort att många har ställt sig frågande till vad Paludan egentliga syfte är. Framförallt med tanke på att han samordnat detta med Dan Park som för övrigt inte är en debattör utan en renodlad provokatör och satiriker. Missförstå mig inte, jag tycker att Dan Park är en intressant figur och hans verk är inte värre än det postmodernistiska skräpet som vi ser på daglig basis. I vissa avseenden är hans konst ganska roligt och tankeprovocerande.

Att AfS inte svarat på hans inviter är ju förståeligt. Ingen gillar politiker som är för extrema. Jag hatar mjäkiga politiker och tyckte till exempel att Trump var och är alldeles fantastiskt men även han är inte så pantad att han bränner koraner, trots att man vet att han innerst inne inte alls hyser några sympatier för muslimer. Det är dålig business och sådana som Paludan hjälper verkligen inte till med att övertyga allmänheten om Islams ondska. Om folk inte rynkade alldeles för mycket på näsan när det lades fatwor på sådana som Salman Rushdie eller Lars Vilks så tror jag knappast det blir annorlunda med Paludan som egentligen är en nolla I sammanhanget. Vilks var åtminstone en konstnär och Rushdie en författare, Paludan är bara ett simpelt troll som med hjälp av kiss och bajs och koranbränning försöker skapa sig ett namn. Iof i dessa moraliskt Degenererade tider kan det gå hem hos vissa men på det stora hela så hjälper han inte för fem öre. Islam måste bekämpas med argument, sådana som exempelvis Douglas Murray , Stefan Molyneux även Miło klarar av detta. Dessa skapar åtminstone en opinion som är tillräckligt rumsren för att gemene man kan relatera till den. Absolut inte det Paludan gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in