2020-08-28, 16:14
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Jorå, vi garvar åt dem också. Speciellt eftersom de få som Samhällsnytt lyckades rota fram och som gjorde det, var uppenbara mongoloider som endast öppnar sin ytterdörr när pizzabudet kommer.

Du verkar helt ha missat detta:

Citat:
DN:s reporter på plats, Niklas Orrenius, rapporterar att det blev en hätsk stämning efter att 3-4 från Paludans parti Stram Kurs lagt upp Koranen på torget, sparkat på den och ropat förolämpningar mot islam.

– De har spelat fotboll med Koranen. De hetsade publiken och det blev en spänd stämning. De provocerade muslimer som fanns på plats, men som hejdades av andra, som sa att ”det är exakt det här de vill, de vill ha bråk”, säger Niklas Orrenius.

Polisen slog till en början en ring kring demonstranterna och höll folk borta ifrån dem, men grep dem sedan.

– Det kom allt fler människor som blev uppretade, en laddad situation som kunde ha blivit farlig. När polisen till slut grep 3-4 stycken så blev det jubel från publiken.

https://www.dn.se/nyheter/sverige/ratten-nekar-islamprotest-paludan-stoppad/
Citat:
Video:
https://www.youtube.com/watch?v=VGr2S5tXkuc

Där var det betydligt fler muslimer. Och utan ett stort antal poliser kunde det slutat illa.

(Och jag tror inte alls att du skrattar åt dem. Prova att stäm träff med Rosengårds muslimer, gärna de som är beväpnade och har gängkopplingar, och sedan eldar du koranen framför dem. Kommer du att skratta? Själv tror jag att du kommer springa för livet...)
Citera
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Du kan bränna en Koran på säker plats, på din tomt. Det är knappast olagligt eller felaktigt. Men att göra det som en politisk yttring för att uppvigla till missaktning mot t.ex. muslimer, det är ett brott. Du får "heila" i ditt hem hur mycket du vill, men gör du det i rätt situation på en scen eller ett torg så är det inte lagligt längre. Åter igen budskapet.

Jag får bränna ditt hur hus mycket jag vill så länge jag ser till att ingen är däri samt att jag äger fastigheten.

Det är missaktning mot KORANEN att bränna den, inte muslimer per se.

Verkar en smula oklart på din beskrivning vems huset är. Kan du förtydliga? Är det mitt hem får du lik förbannat inte bränna ner det.
Citera
Medlem
Citat:
Det här börjar bli tragikomsikt... Det har på de senaste 40 åren aldrig varig olagligt att bränna en bok, om nu inte boken är arkivmaterial och då brott mot arkivlagen. Men det är ett brott att bränna en bok som symbol för ett budskap som kan ligga till grund för t.ex. hets mot folkgrupp. Lär dig se skillnaden.
Det är inte ett brott. När ska du sluta vilseleda?
Citera
2020-08-28, 16:15
Avslutad
Det här borde ta rejäl fart i Danmark att en dansk medborgare som vill genomföra en grundlagsskyddad demonstration i Sverige nekas inresa och sedan därtill får förbud att resa in i Sverige i två år. Att man griper danska medborgare utan att dessa begått något brott och landsförvisar dom från Sverige.

Snacka om att Sverige skämmer ut sig idag. Polisen "opartisk", jo tjena! Utbildad av vänsterextrema kärringar på Södertörn med snack om ord och hur synd det är om alla utom svenskar, vita och män.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Nu är inte koranbränning ett brott så sluta låtsas som det.

nej, men budskapet som bränningen syftar till att förmedla kan vara. Lär dig något, någon gång.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Det är missaktning mot KORANEN att bränna den, inte muslimer per se.

Så dum är inte ens du. Du fattar vad det här handlar om.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
wow. Vägspärrar där kriminella får styra och ställa som de vill; ingen åtgärd.
Personer som använder sin yttrandefrihet; full utryckning och arresteringar direkt.

Sjukt land vi lever i.

Vi lever i det liberaldemokratiska Sverige. Detta är vad mänskliga rättigheter omsatt i praktiken innebär, dvs. anarkotyranni. Det är mer eller mindre på samma sätt USA; regimunderstödda kriminella grupper tillåts "kaosa" medans Svensson skall gå ned på knä och be om ursäkt för sin inneboende rasism.
Citera
Medlem
Någon som vet om det blev av idag eller inte?
Citera
2020-08-28, 16:16
Medlem
guderis avatar
Citat:
nej, men budskapet som bränningen syftar till att förmedla kan vara. Lär dig något, någon gång.

Nej du har ju fel i detta fall
Citera
2020-08-28, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Det här borde ta rejäl fart i Danmark att en dansk medborgare som vill genomföra en grundlagsskyddad demonstration i Sverige nekas inresa och sedan därtill får förbud att resa in i Sverige i två år. Att man griper danska medborgare utan att dessa begått något brott och landsförvisar dom från Sverige.

Snacka om att Sverige skämmer ut sig idag. Polisen "opartisk", jo tjena! Utbildad av vänsterextrema kärringar på Södertörn med snack om ord och hur synd det är om alla utom svenskar, vita och män.
Det värsta är att svenskar inte förstår hur illa ställt det är med landet. I Danmark förstår man sedan länge sen.
Citera
2020-08-28, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Das Auto
Kan du ge exempel på när någon dömts för att bränna den svenska flaggan offentligt? Gäller det alla former av liknande provokationer? Kan jag dömas för hatbrott om jag retar upp Hemingway-fantaster genom att tända eld på "Farväl till vapnen" och kalla honom jävla fyllo på Stortorget?

Detta börjar bli larvigt, men vi befinner oss i I&I...

Ja, det kan både vara förnedring och förtal att kalla någon "jävla fyllo" på Stortorget.
Citera
2020-08-28, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
DN skriver lite om koransparkarna i Malmö:

Vilka blev gripna? De som sparkade på koranen eller publiken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in