Citat:
Ursprungligen postat av
kornblomst
Jeg synes at enkelte detaljer peker mot at TH har vært helt alene, både om planlegging og forbrytelsen.
Eventuelle medhjelpere har vært forledet eller presset til å lyve til fordel for TH. TH kan ha presentert en historie om at AEH slo seg fullstendig vrang på natt til 31. oktober, ropte og skrek og slo mot han, og da TH forsøkte å roe henne ned falt hun ned trappen og døde. Og, la oss si at det finnes en forhistorie med vold og oppringinger til nødnummere. TH forsto at han ville bli mistenkt for å ha drept henne. Kanskje bli tiltalt og dømt for uaktsomt drap. Og det vil han ikke ta sjansen på.
Eventuelle medhjelpere tror at det har vært en tragisk ulykke, og de lyver til fordel for TH for å skåne familien fra at TH risikerer å bli drapsdømt på feil premisser.
Men så er det planleggingen, kryptokontoene, kidnappingsrigget, Futurum-mennene, bilene som har kjørt langs gangveien mellom huset og fiskebryggen den morgenen. Hvor mye av dette kan TH ha iscenesatt selv i løpet av natten.
Kontakten med RU kan ha ført til at TH opprettet en hemmelig Monero-konto. For å skjule penger for skatteetaten, eksempelvis. Men så er det bitcoin-kontoene. Nei, jeg vet ikke. Kryptorigget er satt opp av noen som behersker litt av kryptovaluta-verden, men som har stor hull i kunnskapene. Det passer kanskje på TH selv. Kanskje.
Trusselbrevet er hastverk. Kryptorigget mangler kvalitetssikring og er totalt uegnet og veldig avslørende. Stagingen i huset er ufullstendig og har tydelige mangler. Vitner slepesporet om at tidsskjemaet sprakk fullstendig når det kom til vasking av spor etter drap. Det finnes spor etter blodvask i huset.
Kan drapet være halvveis planlagt, og en opportunist som TH kan greie å fullføre kidnappingsrigget i løpet av natten eller morgentimene forsvinningsdagen. Kanskje.
Og hvor har han gjort av AEH. Jeg har svært vanskelig for å tro at han har involvert andre til å skjule liket.
Ok, skal jeg ta det en gang til. Denne gangen mer detaljert med utdypende spørsmål. Som du ser har jeg kun saklige spørsmål angående din teori.
Setter det du skrev i ".." med mine spørsmål under.
Du skrev:
"Jeg synes at enkelte detaljer peker mot at TH har vært helt alene, både om planlegging og forbrytelsen. Eventuelle medhjelpere har vært forledet eller presset til å lyve til fordel for TH"
Hvilke medhjelpere mener du har vært forledet eller presset til å lyve? Er det medhjelpere som har tilknytning til telefonsamtaler den onsdagen?
"Eventuelle medhjelpere tror at det har vært en tragisk ulykke, og de lyver til fordel for TH for å skåne familien fra at TH risikerer å bli drapsdømt på feil premisser"
Er dette deres motiv?
Tenker ikke disse forledete medhjelperne på AEH? Hva bruker TH som pressmiddel mot dem?
"Men så er det planleggingen, kryptokontoene, kidnappingsrigget, Futurum-mennene, bilene som har kjørt langs gangveien mellom huset og fiskebryggen den morgenen. Hvor mye av dette kan TH ha iscenesatt selv i løpet av natten."
Forklar nærmere hvordan TH gikk frem i løpet av natten for å iscenesette dette. Ringte han noen? Hvordan kontaktet han noen i løpet av natten?
"Kontakten med RU kan ha ført til at TH opprettet en hemmelig Monero-konto. For å skjule penger for skatteetaten"
Er dette basert på informasjon du sitter på eller en spekulasjon?
"Trusselbrevet er hastverk"
Beskriv nærmere hvordan du mener trusselbrev er hastverk. Har du eksempel fra brevet?
"Kan drapet være halvveis planlagt, og en opportunist som TH kan greie å fullføre kidnappingsrigget i løpet av natten eller morgentimene forsvinningsdagen"
Med tanke på telefonensamtalene den morgenen og at du mener medhjelpere har vært forledet eller presset til å lyve til fordel for TH - er det lønnsansvarlig du mener ble presset? Eller er det andre?
"Jeg har svært vanskelig for å tro at han har involvert andre til å skjule liket."
Etter din teori - når på dagen skjulte TH lik? / ble lik oppbevart i huset? Forklar nærmere hvordan du mener han utførte dette alene.
Som du ser - kun saklige spørsmål til din teori. Kunne vært interessant hvis du svarte saklig på disse spørsmålene. Da blir det enklere å skjønne din teori