2020-08-20, 16:19
Medlem
Northug saken bekrefter hvor mange
respektløse folk som jobber i politiet mht lekkasjer

Tipper de har lekket om lag 50 saker til media
Citera
2020-08-20, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Northug saken bekrefter hvor mange
respektløse folk som jobber i politiet mht lekkasjer

Tipper de har lekket om lag 50 saker til media
Det er veldig bekymringsfullt at politiet lekker taushetsbelagte opplysninger. Jeg håper at det blir gjort noe for å få slutt på slikt.

Er det samme politidistrikt som har Northug-saken og Hagen-saken?
" Politiet tar grep etter Northug-lekkasjer. Øst politidistrikt har torsdag sendt over sak til Spesialenheten i forbindelse med lekkasjer i Northug-saken."

Edit: Avisene har rett til å beskytte sine kilder. Men jeg synes at det burde vært unntak i de tilfellene noen i politiet har lekket taushetsbelagte opplysninger til avisene: Da mener jeg at politidistriktene og Spesialenheten burde fått innsyn i hvem som står bak lekkasjene.
Senast redigerad av z-z-z 2020-08-20 kl. 16:31.
Citera
2020-08-20, 16:46
Medlem
Jeg synes at enkelte detaljer peker mot at TH har vært helt alene, både om planlegging og forbrytelsen.

Eventuelle medhjelpere har vært forledet eller presset til å lyve til fordel for TH. TH kan ha presentert en historie om at AEH slo seg fullstendig vrang på natt til 31. oktober, ropte og skrek og slo mot han, og da TH forsøkte å roe henne ned falt hun ned trappen og døde. Og, la oss si at det finnes en forhistorie med vold og oppringinger til nødnummere. TH forsto at han ville bli mistenkt for å ha drept henne. Kanskje bli tiltalt og dømt for uaktsomt drap. Og det vil han ikke ta sjansen på.

Eventuelle medhjelpere tror at det har vært en tragisk ulykke, og de lyver til fordel for TH for å skåne familien fra at TH risikerer å bli drapsdømt på feil premisser.

Men så er det planleggingen, kryptokontoene, kidnappingsrigget, Futurum-mennene, bilene som har kjørt langs gangveien mellom huset og fiskebryggen den morgenen. Hvor mye av dette kan TH ha iscenesatt selv i løpet av natten.

Kontakten med RU kan ha ført til at TH opprettet en hemmelig Monero-konto. For å skjule penger for skatteetaten, eksempelvis. Men så er det bitcoin-kontoene. Nei, jeg vet ikke. Kryptorigget er satt opp av noen som behersker litt av kryptovaluta-verden, men som har stor hull i kunnskapene. Det passer kanskje på TH selv. Kanskje.

Trusselbrevet er hastverk. Kryptorigget mangler kvalitetssikring og er totalt uegnet og veldig avslørende. Stagingen i huset er ufullstendig og har tydelige mangler. Vitner slepesporet om at tidsskjemaet sprakk fullstendig når det kom til vasking av spor etter drap. Det finnes spor etter blodvask i huset.

Kan drapet være halvveis planlagt, og en opportunist som TH kan greie å fullføre kidnappingsrigget i løpet av natten eller morgentimene forsvinningsdagen. Kanskje.

Og hvor har han gjort av AEH. Jeg har svært vanskelig for å tro at han har involvert andre til å skjule liket.
Citera
2020-08-20, 16:58
Medlem
Mistenkelig dødsfall i Sarpsborg, Øst politidistrikt:
Citera
2020-08-20, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Edit: Avisene har rett til å beskytte sine kilder. Men jeg synes at det burde vært unntak i de tilfellene noen i politiet har lekket taushetsbelagte opplysninger til avisene: Da mener jeg at politidistriktene og Spesialenheten burde fått innsyn i hvem som står bak lekkasjene.
Ja, dette er hovedproblemet. Kildevernet står utrolig sterkt og unntakene er snevre.
Citera
2020-08-20, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg synes at enkelte detaljer peker mot at TH har vært helt alene, både om planlegging og forbrytelsen.

Eventuelle medhjelpere har vært forledet eller presset til å lyve til fordel for TH. TH kan ha presentert en historie om at AEH slo seg fullstendig vrang på natt til 31. oktober, ropte og skrek og slo mot han, og da TH forsøkte å roe henne ned falt hun ned trappen og døde. Og, la oss si at det finnes en forhistorie med vold og oppringinger til nødnummere. TH forsto at han ville bli mistenkt for å ha drept henne. Kanskje bli tiltalt og dømt for uaktsomt drap. Og det vil han ikke ta sjansen på.

Eventuelle medhjelpere tror at det har vært en tragisk ulykke, og de lyver til fordel for TH for å skåne familien fra at TH risikerer å bli drapsdømt på feil premisser.

Men så er det planleggingen, kryptokontoene, kidnappingsrigget, Futurum-mennene, bilene som har kjørt langs gangveien mellom huset og fiskebryggen den morgenen. Hvor mye av dette kan TH ha iscenesatt selv i løpet av natten.

Kontakten med RU kan ha ført til at TH opprettet en hemmelig Monero-konto. For å skjule penger for skatteetaten, eksempelvis. Men så er det bitcoin-kontoene. Nei, jeg vet ikke. Kryptorigget er satt opp av noen som behersker litt av kryptovaluta-verden, men som har stor hull i kunnskapene. Det passer kanskje på TH selv. Kanskje.

Trusselbrevet er hastverk. Kryptorigget mangler kvalitetssikring og er totalt uegnet og veldig avslørende. Stagingen i huset er ufullstendig og har tydelige mangler. Vitner slepesporet om at tidsskjemaet sprakk fullstendig når det kom til vasking av spor etter drap. Det finnes spor etter blodvask i huset.

Kan drapet være halvveis planlagt, og en opportunist som TH kan greie å fullføre kidnappingsrigget i løpet av natten eller morgentimene forsvinningsdagen. Kanskje.

Og hvor har han gjort av AEH. Jeg har svært vanskelig for å tro at han har involvert andre til å skjule liket.

Bare å håpe at det blir reist til tiltale, både mot TH og RU. Hvis ikke, er det ikke sikkert vi blir så mye klokere.

Bare slik kan man få TH i tale, ser det ut til. At han nekter å la seg avhøre øker sjansen for tiltale og rettssak, selv om saken i utgangspunktet er svak.

Samtidig vet Team Hagen at konfronterende avhør lett vil knytte han sterkere til AEHs forsvinng/drap.

De gambler på henlegging og at han ikke møte i retten som tiltalt
Citera
2020-08-20, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedMax
Ja, jeg tror de har innsynsrett i en straffesak, men er ikke jurist.

I tillegg så er det slik at hvis TH blir dømt så vil norsk lovgivning være til fordel for offer, og ikke han selv. Man kan ikke f.eks få en økonomisk fordel ved å begå ett lovbrudd. Da vil den svært skjeve ektepakten trolig bli erklært ugyldig, og samtidig utløse AEH sin rettmessige arv til barna. Kanskje ikke etter en 50/50 fordeling, men betydelige summer som vil ta ned eierskapet til TH betydelig i eget selskap.

Slik som ting er nå uten en dom så kan TH selge alt og gi bort det meste utenom pliktdelsarven til barna. Etter alt jeg har sett i eget liv og hørt om andres er det ikke rart at barna holder med sin far i media når det er snakk om så store verdier.

Hva de vet, kjenner til og eventuelt tror kan være så mangt, men arv og penger gjør noe med folk. Familier rundt omkring ødelegges for evig tid pga kaffeservise og småpenger. Her er det snakk om milliardbeløp.

Dette er i mitt hode noe som også kan være en del av motivet for drapet hvis hun ville skilles.
Takk for informasjon! Jeg kom til å tenke på at hvis et testament er oppbevart på et hemmelig sted og ikke oppbevares hos feks en advokat eller i tingretten, kan kanskje politiet ikke få innsyn dersom de ikke får vite at det finnes et testament og ikke vet hvor det eventuelt oppbevares?

Det finnes ingen krav til hvor eller hvordan et testament kan oppbevares. De vanligste løsningene er å oppbevare testamentet hjemme, i bankboks, hos en slektning, hos en advokat eller i tingretten. Den sikreste formen for oppbevaring av testamentet ditt er å levere det til tingretten. Da sikrer du deg mot at det endres, at det holdes tilbake eller at ingen er oppmerksom på dokumentet den dagen arven skal fordeles.
Domstol.no
Citera
2020-08-20, 17:15
Medlem
Off Topic.

Siden Petter Northug allerede er nevnt tidligere i tråden, i forbindelse med påståtte lekkasjer fra politiet, og der politiet selv har valgt å be Spesialenheten granske eventuelle lekkasjer.

PN ble som kjent stoppet av politiet etter å ha kjørt Jaguaren sin i 168 km/t, avga positiv spyttprøve på rus, før politiet fant en mindre mengde kokain i hjemmet hans.

PN har leid PR-hjelp hos First House. Og PN selv stiller til pressekonferanse i morgen kl 12:00.

https://direkte.vg.no/sportsdognet/news/northug-kaller-inn-til-pressemoete.u129zECAO

PN stiller opp i et forsøk på å begrense skadevirkningene på omdømmet sitt, forretningsmulighetene sine og resten av livet sitt. PN informerte om saken selv, og har sagt at han skal ta ansvar, stille opp i straffesaken han vet vil komme, og å ta den straffen han blir idømt. Sannsynligvis ubetinget fengsel.

Mens altså TH og familien. At ingen står frem. Det er ødeleggende for troverdigheten. For alle i familien. Egentlig.
Citera
2020-08-20, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedMax
Det vet jeg ikke svaret på, men vet du med 100% sikkerhet? Har du link til artikkel om hvem som har lekket dette?

I tillegg så er nok dette sant da han ikke engang som «uskyldig» vil la seg avhøre for å finne sin kona etter 49 års ekteskap. Ei heller signere sine egne avhør gjennomført tidligere som er ganske inkriminerende i seg selv.

Er vel trolig ett enkelt svar på hvorfor det ikke fremkommer noe fordelaktig for han: det finnes ikke noe positivt og fordelaktig...

Ikke engang hans egen familie sier noe hyggelig om denne mannen. Ikke at han er en hyggelig og snill far, mann eller bestefar. Se på brevet i fra datter om det står noe hyggelig om han. Kanskje han i hele denne tiden har vært en tyrann og brukt sine penger som ett våpen for å undertrykke AEH og andre i familien. Det største karakterdrapet av han står han for selv sammen med familien som unnlater å si noe hyggelig. Det i seg selv sier meg at denne mannen går over lik for å få sin vilje.

Det snakkes kun om hvor fantastisk AEH var, og det er tross alt henne som er offeret.

Eller mener du det virker som han er en sørgende ektemann som gjør alt i sin makt for å finne sin kona som er kidnappet?

Det finnes selvsagt ingen link til hvem som har lekket, det burde være innlysende! Når det gjelder at det ikke kommer ut noe fordelaktig om TH: Jeg har nylig lenka til en artikkel, hvor naboene L*tvik og Sk*nsen reparerer gjerdet/porten i Sl*raveien. Jeg tviler på om de hadde deltatt i denne dugnaden, hvis de var overbeviste om at TH var skyldig. Jeg kjenner litt til en av THs venner i skøyteklubben. Han påstår hårdnakket, at ingen i "guttegjengen", som de kaller seg, mistenker TH for å være skyldig. TH samarbeidet lenge med politiet, men på ett tidspunkt skar det seg. Hvis TH er uskyldig, og det skal man ikke se bort fra, så kan faktisk også politiet ha litt ansvar for dette. Hvis TH er uskyldig, og han blir behandlet nedlatende, med hoderysting, himling med øya og generell dårlig oppførsel fra politiets side, så legges grunnen for en isfront. Ved for eksempel å terge TH ved å konsekvent fordreie det TH sier i avhør. Dette kjenner vi fra utenlandske kriminalsaker. Vi må ikke være så naive å tro at dette ikke skjer. Jeg sier ikke at dette faktisk har skjedd, men jeg utelukker det ikke. Dette er kjente teknikker, og bør ikke overraske noen som er opptatt av kriminalhistorie og true crime. Han blir klandret for ikke å gjøre nok for å oppklare saken. Men dette er faktisk politiets oppgave. TH har videre utlovet dusør. At TH ikke stiller opp i media, reagerer nok mange på, og det kanskje med rette. Dette kan være etter råd fra advokat Ho*den. At TH ikke ønsker å bruke media , er kanskje dumt av han, men at det indikerer at han er skyldig, er jeg ikke med på. Det blir også brukt mot TH, at han fortsetter å jobbe ufortrødent. Vi snakker om en mann som har jobbet siden var en neve stor. Arbeidet betyr veldig mye for ham. Noen går til psykolog, andre biter tenna sammen og jobber. Hvis det har vært konflikter i ekteskapet, så tror jeg hans jobbe-jobbe-jobbe, har skapt krangler. Han er nok ikke typen som greier å sitte rolig i en sofa på Kvitfjell. Kanskje en lett form for hyperaktivitet? Da kan jobbing lindre uro, sorg og savn.
Citera
2020-08-20, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 960
Hehe.. Den samtalen kan du se totalt bort fra.

Er kun en person i verden jeg vet om som ringte rundt og pratet rør nøyaktig som beskrevet, konstant.

Tror de fleste som kjenner/kjente vedkommende forsto hvem dette var da samtalen ble kjent :-)

Ja, mulig psykiatri/rus. Men vedkommende må ha kjent til den omtalte konflikten, og samtalen fant jo sted før drapene på Orderud gård.
Citera
2020-08-20, 17:56
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Off Topic.

Siden Petter Northug allerede er nevnt tidligere i tråden, i forbindelse med påståtte lekkasjer fra politiet, og der politiet selv har valgt å be Spesialenheten granske eventuelle lekkasjer.

PN ble som kjent stoppet av politiet etter å ha kjørt Jaguaren sin i 168 km/t, avga positiv spyttprøve på rus, før politiet fant en mindre mengde kokain i hjemmet hans.

PN har leid PR-hjelp hos First House. Og PN selv stiller til pressekonferanse i morgen kl 12:00.

https://direkte.vg.no/sportsdognet/news/northug-kaller-inn-til-pressemoete.u129zECAO

PN stiller opp i et forsøk på å begrense skadevirkningene på omdømmet sitt, forretningsmulighetene sine og resten av livet sitt. PN informerte om saken selv, og har sagt at han skal ta ansvar, stille opp i straffesaken han vet vil komme, og å ta den straffen han blir idømt. Sannsynligvis ubetinget fengsel.

Mens altså TH og familien. At ingen står frem. Det er ødeleggende for troverdigheten. For alle i familien. Egentlig.
TH kanske har alla i sitt grepp. De är rädda. Betydligt mindre arv också om de bara får laglotten som är obligatorisk. Om det är som i Sverige.
Citera
2020-08-20, 17:56
Medlem
Citat:
TH er siktet for drap, eller medvirkning til drap, på AEH. Politiet har opprettholdt siktelsen.

Politiet kan pågripe TH dersom vilkår for pågripelse er til stede. Han vil så bli fremstilt for varetektsfengsling, på vanlig måte, innen 48 timer eller deromkring. Så vil tingretten avgjøre om vilkår for varetektsfengsling er til stede. Eventuelt vil retten løslate han.

Ja, jeg skjønner dette. Men jeg trodde at en begjæring om varetektsfengsling ville bli reist i en seperat sak, ikke som en del av ankesaken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in