2020-08-20, 03:51
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tauceti
Du kan ju i hela fridens namn inte längre vara seriös va? Du kastar ju sten i glashuset så det skriker om det.

Samtidigt som Biden uttrycker sig rasistiskt och hade en mentor som har varit medlem i KKK. Det här börjar likna en parodi show.

Och du skev att du kunde läsa en person som en öppen bok. Det är ju du som debatterar som en öppen bok. När du inte ville svara så attackerar du genom att kalla folk för saker. Börjar att anklaga mig för att vara högerextrem genom att insiniuera att jag får min info ifrån höger medier och sen hoppa på folk om deras IQ:n. När inget av det funkade så går du och söker tröst och medömkan ifrån 2 kollegor som du vet kommer att hålla med dig. Vad fan håller du på med egentligen?

Jag är genuin nu när jag frågar - men vad har du tagit ikväll? Jag kan inte minnas att du någonsin skall ha varit på den här låga nivån.

Bra inlägg Tauceti. Jag gillar att du är ärlig och vettig. Själv är jag alltid villig att lära mig något nytt och lyssna på folk från alla sidor (precis som du). Problemet är att nivån oftast är oerhört låg, och för det mesta (inte alltid) så är det folk på vänsterkanten som HepCat-X som antingen spammar sönder trådarna, eller så blir de aggressiva när deras narrativ smulas sönder. Och det har vi sett prov på ikväll/inatt.

De kan helt enkelt inte erkänna var de står i exemplet som jag tog upp och frågade om. Anser de på vänsterkanten att det är allvarligare att Trump tror på Pizzagate (vilket vi inte vet), än att Basement Joe har haft en KKK-ledare som sin mentor och vän, och till råga på allt har varit en nära vän till den störste rasisten i senaten (vilket vi vet)?

Svaret torde vara enkelt om man är normalt funtad, men en sådan som HepCat-X som sitter på sina höga hästar, kan alltså inte erkänna vad som faktiskt är allvarligare mellan Pizzagate och KKK-gate.
Det om något ar sorgligt och visar hyckleriet på den sidan, och jag tycker att det är utmärkt att läsarna får se det. (innan det försvinner)
2020-08-20, 03:53
Medlem
zergrushs avatar
Donald gör ett uttalande om vilka hans väljarbas är och att han till fullo stödjer dem:
Citat:
"I understand they like me very much, which I appreciate."
"These are people that love our country."
— Trump on QAnon

The FBI has identified QAnon as a violent domestic terrorism threat.
https://www.thedailybeast.com/fbi-warns-against-qanon-pizzagate-in-report-highlighting-dangers-of-fringe-conspiracy-theories
Donald står med terroristerna!

Och vit makt-patrasket...
https://www.nbcnews.com/think/opinion/trump-s-white-power-retweet-part-racist-twitter-ventriloquism-act-ncna1232601
Citat:
Trump's white power retweet part of a racist Twitter ventriloquism act
https://www.independent.co.uk/news/world/americas/kkk-trump-david-duke-tucker-carlson-election-2020-a9609491.html
Citat:
Former KKK leader endorses Trump for president again

Ja, Donald är helt enkelt en talesperson och lobbyist för en märklig frireligiös rörelse med fundamentalistiska drag som motsätter sig och försöker bekämpa amerikanska värderingar!
2020-08-20, 04:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Donald gör ett uttalande om vilka hans väljarbas är och att han till fullo stödjer dem:

Donald står med terroristerna!

Och vit makt-patrasket...
https://www.nbcnews.com/think/opinion/trump-s-white-power-retweet-part-racist-twitter-ventriloquism-act-ncna1232601

https://www.independent.co.uk/news/world/americas/kkk-trump-david-duke-tucker-carlson-election-2020-a9609491.html

Ja, Donald är helt enkelt en talesperson och lobbyist för en märklig frireligiös rörelse med fundamentalistiska drag som motsätter sig och försöker bekämpa amerikanska värderingar!

Ja ha ha är det inte lite lustigt med en president som är så pass galen. Och han leder en massa människor som saknar normalt förstånd. Det är med QA är ju helt uppåt väggarna. Han kan liera sig med precis med vem som helst för att vinna valet och kunna tjäna ännu mer pengar på sitt presidenskap.

Om man jämför farligheten mellan Biden och Trump är den stor. En dement man är något helt annat än en knarkande galning som totalt saknar spärrar och blir mer och mer farlig för var dag som går. Det här valet är verkligen viktigt.
2020-08-20, 04:05
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Former KKK leader endorses Trump for president again

Jag tror att jag har frågat dig förut men fick givetvis inget svar, men jag kan ha fel.
Nu ska du få en tankenöt käre Zergrush.

Vad är värre i din värld? att en KKK-ledare endorsar Trump, eller att Basement Joe hade en KKK-ledare som sin vän och mentor?. Fundera nu noga på frågan. Återkom när du har funderat färdigt på vad ditt svar blev.
2020-08-20, 04:06
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Om man jämför farligheten mellan Biden och Trump är den stor. En dement man är något helt annat än en knarkande galning som totalt saknar spärrar och blir mer och mer farlig för var dag som går. Det här valet är verkligen viktigt.

Men då ska du ocksa få en tankenöt Sirup.

Vad är värre i din värld? att en KKK-ledare endorsar Trump, eller att Basement Joe hade en KKK-ledare som sin vän och mentor?. Fundera nu noga på frågan. Återkom när du har funderat färdigt på vad ditt svar blev.
2020-08-20, 04:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQ-145
Men då ska du ocksa få en tankenöt Sirup.

Varför skulle jag ens underhålla en så löjlig tanke?

Att Trump är galen och använder medicinska preparat som gör att han blir hög som ett hus är mycket vanskligt med tanke på att han är president i USA. Det är något som faktiskt inte talas om nog. Att bortse från denna risk som finns är att verkligen leka struts. Man måste våga se verkligheten. Att blunda hjälper nämligen inte.

Bidens demens är inget som kommer att få honom att börja agera ut och gör något idiotiskt. Det måste man ju bara förstå. Han ökar inte sin aktivitet nämligen.
2020-08-20, 04:13
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:

Knarkande galning? Vi har klara bevis på att Basement Joe hamnar i rejäla mentala svackor. Däremot har vi såklart inga bevis för att Trump knarkar, endast substanslösa påhopp. Kom igen, såpass desperata kan ni väl inte vara?, jo uppenbarligen.
2020-08-20, 04:19
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Varför skulle jag ens underhålla en så löjlig tanke?.

Ah, som väntat då. Du kunde alltså inte ens svara på en sådan enkel fråga?.
Jag håller med dig, Pizzagate är en löjlig tanke, men du är medveten om att Basement Joes KKK-koppling är på riktigt va?
Men då vet vi att du inte kunde svara.
2020-08-20, 06:03
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Felstavning

Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Svenska politiker borde se detta och låta sig bli bedazzled. Finns en del att ta efter. Ett mycket starkt tv-rute-tal av: Michelle Obama's Full Speech At The 2020 DNC
Säga vad man vill om Obama(s), snacka kan man iaf: Barack Obama’s Full Speech At The 2020 DNC
Senast redigerad av ErikAnderzohn 2020-08-20 kl. 06:25. Anledning: Felstavning
2020-08-20, 06:23
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Mer av samma...Yay!...Ilussion-collusion seglar upp i ledningen (av alla dråpliga ämnen) på agitatorernas dagordning! Igen! Är det bara tillfälligt? Tror inte det. Bidens strateger skulle begå en kardinalsynd om de gav efter nu.

Senate Intel Report and Criminal Referrals of Donald Trump Jr., Jared Kushner & Steve Bannon
För den som har svårt med engelskan: [SvT] Ny rapport: USA:s senat varnar för rysk påverkan i valet 2020

(FB) Presidentvalet 2020
2020-08-20, 06:48
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Du måste vara bra naiv om du inte tror att USA hade blivit hårdast drabbad av pandemin om de hade haft en annan president än Trump, det är glasklart att USA hade fått över 100.000 dödsfall även med Obama i det ovala rummet.

Det fanns även motstånd mot Reagan inom republikanska partiet, och från den övriga politiska eliten. Dock så visar det sig att kring 78 procent av republikanerna backar Trump.

Du förstår uppenbart inte vad ordet the people`s president betyder.
Alla förstår om man aktivt arbetar på frågan när smittan är närvarande, att detta ger resultat.
Vad som är glasklart är att trumpen vänt folket ryggen i COVID-19 krisen.
Och samma sekund man fick den ohämmade smittspridningen och avvisar folk som kommer till sjukhusen och denna trumpen öppning som dessa republikanska delstater gjorde.

trumpen har varit en katastrof för smittspridningen i USA, och bryr sig inte ens om COVID-19 längre om ens någonsin.

Jo, jag förstår folket president har vänt folket ryggen i COVID-19 krisen, och det bästa är att det är så tydligt att det genererar detta inlägg av dig, som du redan vet är havererat.

Men visst är det intressant att man backar en person(trumpen) som aldrig vunnit en saklig debatt i sitt liv, och kan aldrig vinna en debatt med fakta, forskning och saklighet med en röd tråd för uppnå konsensus
Sånt är faktiskt intressant att man stödjer en person som aldrig funnit en debatt, och inte klarar av att prata som en vuxen.

USA är bara en bit över 100k döda
Dock var det en bit före 100k döda som trumpen vände folket ryggen i COVID-19 krisen.
Deaths:176,337
Och man gissar på en bra bit över 200km kanske ännu mer, då man av någon anledning inte räknar alla som dör av COVID-19.
Dock vet vi att dessa delstater öppna upp och fick en ohämmad smittspridning, som är då Arizona, Texas, Alabama, Mississippi och Florida.
Men jag vet ni tycker detta är pinsamt och inte vill prata om, men det är lugnt, jag påminner gärna och ofta.

Och så hade vi smittspridar rallien som kostade Herman Cain livet, och en massa smittspridning som trumpen får ta ansvar för, då det var efter hans initiativ att ha rallies som sen orsakade enorma smittohärdar.
Citat:
Ursprungligen postat av tauceti
-I övrigt såg han ut och lät kemiskt påverkad = skvaller!

-Trump har alltså endorsat pizzagate = Det gjorde han ju inte alls = skvaller
Nått som går alla kan se med blotta ögat skulle vara svaller, haha NOPE!
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Vänligen länka till ett klipp där Trump ser ut att verka påverkad!

Era lögner låter sig inte bli obesvarade. Dags för ett skiftbyte? Ni om några verkar påverkade.
Vad skulle det ge, du skiter ju i det du ser ändå.
Så big waste of time.
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Kanske. Men jag tror inte att stödet för Biden - eller rättare sagt motståndet mot Trump är starkt nog bland det amerikanska folket.

Trump har en helt annan driv runt sig än vad Biden och hans kampanj har, sedan så visar historien att en sittande president alltid har fördel i ett presidentval - särskilt om den förra presidenten var från det andra partiet och fick 2 perioder i vita huset.
Inte motståndet starkt mot trumpen?
Drog du precis upp strutshuvudet ur sanden?

Och vad som skiljer kampanjerna, det är att en person bryr sig inte ens om COVID-19(förutom när det når vita huset av någon underlig anledning, ingen vet varför COVID-19 är bara viktigt i vita huset)
Och den andra följer de råd som alla i USA borde följt sedan tidigt mars.
Det du precis berättade var om den oansvarsfulla trumpen som medvetet sprider smitta(via sina rallies bland annat), och den andra kandidaten Biden som tar sitt ansvar och inte sprider smitta medvetet och bland flera tusen.
Och om du är osäker, så det du sade är ett stöd för den ansvarsfulla Biden.
Och sen när det visade sig vara en utmärkt strategi att låta trumpen stå prata själv, så kommer man givetvis fortsätta med detta.
Då det har visat sig trumpen är trumpens värsta fiende.

Det är också intressant och se skillnad på seriositeten också, där bananrepublikanerna endast blir seriösa när deras brott ska avslöjas och döljas.
Och alla ser den svaga president trumpen i Vita huset.
2020-08-20, 07:18
Bannlyst
Är det någon här som tror att hanr en lyckas affärsman med 4 konkurser bakom sig
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Det där med 75 år stämmer inte riktigt. Visst ska man ha in pengar för pensionen för 75 år framåt, men, ett stort men är att man har 50 år på sig att få fram dem. 2007-2056. Alltså år 2056 så ska man ha fått in tillräckligt med pengar för att täcka pensionen för 75 år från 2006. Visst har man betalat in mer än man egentligen behöver. Men inte i närheten av 75 år.
https://www.truthorfiction.com/is-usps-losing-money-because-of-a-2006-pension-law/

Det står dessutom i konstitutionen att det ska finnas en postservice. Så Trump kommer inte kunna lägga ner USPS utan att det redan finns ett annat alternativ som kommer vara bättre än vad nuvarande är. Posten kommer inte att bli privatiserad oavsett vad folk skriver. Trump är en affärsman och styr landet som en finansman. Därav vill han inte se att statliga företag går med stora förluster när det går att ordna upp.
I sin fox intervju sa han själv att han inte vill att posten ska ha de medel de sökt om då poströster är lika med fusk.
När Trump erkänner motiv så bortser du detta vilket är mycket beklämmande.

Gärningsmannen har erkännt motivet bakom sin gärning och i den a post truth era så verkar det inte betyda något. Anser du inte att det är beklämmande med dessa besparingar mitt i en valsäsong?

Gud hjälpe oss alla ifall den a post truth era når sverige med. Och sanningen bara reduceras till de ord som den auktoritära ledaren yttrar för dagen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in