2020-08-19, 22:43
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
För bägge två så är ju stressen på deras gamla hjärnor det som kommer att visa sig klart och tydligt.

Biden har ju kunnat vila upp sig nu ett tag men klara ändå inte av att se ut som han riktigt är med när han pratar. Och han kan byta ut ord till något helt annat än det som passar in.

Trump ska ju köra rallyn och så nu och det kommer att trötta ut honom. Han är fyra år äldre än förra vändan. Och stressen är enorm. Och han är så känslomässigt besatt av att aldrig förlora i något att risken är stor att han börjar köra med typ att han är bra i demenstester för att han inte känslomässigt kan stå ut med tanken på att någon kanske tror att han är dement. Han måste bevisa små saker som någon slags tvångstanke för detaljer.

Sen använder ju sniff sniff Trump uppåttjack emellanåt vilket går hårt åt hjärnan. Om tio veckor får vi se hur det hela ser ut. Men han kan mycket väl skärpa till sig och fungera också.

Ha ha roligast idag. Detta torde vara understatement of the year.. När han väl kommer i rutan vet han inte hur många barnbarn han har. https://youtu.be/S-6q8AOEI6E
Senast redigerad av Nixter 2020-08-19 kl. 22:45.
2020-08-19, 22:50
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makroekonomen
USPS är inte ett vinstdrivande företag. Det är en statlig institution. Senatens krav (GOP) på att de ska avsätta kapital för samtliga anställda upp till 75 år,trots att de inte ens är födda, är att sätta ett handikapp på posten.

Det donald trump och hans hejdukar i senaten försökt göra är att få posten att läggas ner och privatiseras. Vilket de misslyckas med gång på gång.

Så Donald Trump styr visserligen över budgeten (spending) men det är hans hejdukar i senaten som approprierar pengarna och de ligger aldrig på 100%. Inte en enda gång i min livstid har de nått 100% finansiering av USPS.
Det som räddar USPS är inte försäljning av frimärken utan utbetalning av licenspengar från Ebay,Amazon,osv. för leverans av ehandelspaket.
Det där med 75 år stämmer inte riktigt. Visst ska man ha in pengar för pensionen för 75 år framåt, men, ett stort men är att man har 50 år på sig att få fram dem. 2007-2056. Alltså år 2056 så ska man ha fått in tillräckligt med pengar för att täcka pensionen för 75 år från 2006. Visst har man betalat in mer än man egentligen behöver. Men inte i närheten av 75 år.
https://www.truthorfiction.com/is-usps-losing-money-because-of-a-2006-pension-law/

Det står dessutom i konstitutionen att det ska finnas en postservice. Så Trump kommer inte kunna lägga ner USPS utan att det redan finns ett annat alternativ som kommer vara bättre än vad nuvarande är. Posten kommer inte att bli privatiserad oavsett vad folk skriver. Trump är en affärsman och styr landet som en finansman. Därav vill han inte se att statliga företag går med stora förluster när det går att ordna upp.
2020-08-19, 22:51
Medlem
sten-bertil.taubes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ-145
..........
Ja, ni kan fylla på efter eget behag...
Trump: Vill inte härja runt så att folk vill flytta till Sverige
Biden: Tycker att fredspristagarens Obama politik var helt OK
2020-08-19, 22:55
Medlem
Citat:
Du får följande politik och persondrag.

Trump: Lag och ordning
Basement Joe: Kaos och oreda

Trump: Stöd från first responders (T.ex. polis och brandkår)
Basement Joe: Stöd från BLM och Antifa

Trump: Värna rätten för laglydiga medborgare att få bära vapen
Basement Joe: Införa förbud för laglydiga medborgare att få bära vapen

Trump: Legal migration
Basement Joe: Illegal migration

Trump: Deportering av kriminella illegala invandrare
Basement Joe: Sanctuary cities där illegala kriminella invandrare får skydd

Trump: Säker röstning där medborgarna ska kunna legitimera sig för att förhindra valfusk
Basement Joe: Osäker röstning där medborgarna inte ska behöva legitimera sig

Trump: Kunskaps och utbildningsbaserade antagningar till jobb
Basement Joe: Kvoterade jobb baserat enbart på kön och hudfärg, och sexuell läggning

Trump: USA first policy
Basement Joe: China first policy

Trump: En nationalistisk president som vill sitt lands bästa
Basement Joe: En senildement rasistisk marionettpresident

Trump: Skapande av nya jobb på hemmaplan
Basement Joe: Skapande av nya outsourcade jobb utomlands

Trump: Ekonomiskt uppsving för afroamerikaner och latinos (och alla andra)
Basement Joe: Ekomomiskt beroende av staten för afroamerikaner och latinos

Trump: Lägre skatter
Basement Joe: Högre skatter

Trump: Välskötta delstater
Basement Joe: Vanskötta delstater

Trump: Förhandlingar med världsledare
Basement Joe: Krig

Trump: Okontventionell politiker som är FÖR FOLKET
Basement Joe: En betonghäck som under sina 50 år som politiker har berikat sig SJÄLV

Trump: Narcissist
Basement Joe: Hjärnaneurysm

Trump: Omoralisk som dunkar på gamla porrstjärnor
Basement Joe: En som gillar att sniffa och tafsa på småbarn (förhoppningsvis inget mer)

Trump: Mästare på slagord och användande av twitter (På gott och ont)
Basement Joe: Bra på att dra cornpop historier och att vara folkets egen c’mon man !

Trump: En som har haft sin far som sin mentor
Basement Joe: En som har haft en gammal KKK-ledare som sin mentor

Trump: Berikade sig själv genom att bygga upp sin pappas företag till ett familjeimperium
Basement Joe: Berikade sig själv och sin familj genom tvivelaktiga affärer i Ukraina & Kina

Men jag var ute efter Trumps politik. Det här tramset ger ju inte någon grund för en diskussion då det är trams som sagt var trams. Blev lite besviken här. När jag vill se exempel på politik så vill jag höra något ingående om hur Trump tänker genomföra en sak. Det räcker med att du berättar hur han har tänkt genomföra den sjukvård som han lovade för över en månad sen att han skulle lägga fram.

Var är hans plan för hälsovården.
2020-08-19, 23:01
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Men jag var ute efter Trumps politik. Det här tramset ger ju inte någon grund för en diskussion då det är trams som sagt var trams. Blev lite besviken här. När jag vill se exempel på politik så vill jag höra något ingående om hur Trump tänker genomföra en sak. Det räcker med att du berättar hur han har tänkt genomföra den sjukvård som han lovade för över en månad sen att han skulle lägga fram.

Här är vad han har gjort och gör med sjukvården i USA.
https://edition.cnn.com/2020/01/03/perspectives/health-care-transparency/index.html

https://www.whitehouse.gov/briefings-statements/president-donald-j-trump-delivering-promise-make-healthcare-prices-transparent/
2020-08-19, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Här är vad han har gjort och gör med sjukvården i USA.
https://edition.cnn.com/2020/01/03/perspectives/health-care-transparency/index.html

https://www.whitehouse.gov/briefings-statements/president-donald-j-trump-delivering-promise-make-healthcare-prices-transparent/

Har han alltså fört fram den nya hälsoplanen. Vad går den ut på? När ska den börja gälla?
2020-08-19, 23:05
Medlem
Nixters avatar
Citat:

Bara det faktum att han nu ombesörjer en sänkning av läkemedelspriserna för alla Amerikaner med 50% torde göra att du skulle slå knut på dig sjäkv, den enskilt största besparingen i modern tid vad gäller sjukvård till nyttjare (konsument) i USA. Men det nämner du inte med ett enda ord.

Utöver detta har Trump administrationen fått ned sjukförsäkringpremien för 10-tals miljoner Amerikaner under perioden, inte ett knyst där.

Samtidigt har en vanlig amerikansk familj fått ca 6-7000USD mer per år att leva för, vara sjuk för, få skolutnildning för. Inte ett knyst.

Vad har Basement Joe ordnat till Amerikaner under de 50-år han suttit vid makten ? Inte ett skit förutom att berika sig själv och sin familj, lite Toblerone skandal skulle man kunna säga.

...Du vet att Biden har ön bredvid Epsteins med Ubåtshamn och allt.. (?)
Senast redigerad av Nixter 2020-08-19 kl. 23:08.
2020-08-19, 23:08
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Men jag var ute efter Trumps politik. Det här tramset ger ju inte någon grund för en diskussion då det är trams som sagt var trams.

Självklart är det politik och inte trams. Bara för att DU inte gillar listan, betyder inte att det är trams.
Du fick helt enkelt en lista över vad grundfilosofin är och deras personliga drag, mer än så behöver du inte veta.
Själv tycker jag givetvis att det speglar en ganska bra bild över vad herrarna står för.
Du hade inga invändningar i sak, eftersom allt var korrekt återgivet.
2020-08-19, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Bara det faktum att han nu ombesörjer en sänkning av läkemdelspriserna för alla Amerikaner med 50% torde göra att du skulle slå knut på dig sjäkv, den enskilt största besparingen i modern tid vad gäller sjukvård till nyttjare (konsument) i USA. Men det nämner du inte med ett enda ord.

Utöver detta har Trump administrationen fått ned sjukförsäkringpremien för 10-tals miljoner Amerikaner under perioden, inte ett knyst där.

Samtidigt har en vanlig amerikansk familj fått ca 6-7000USD mer per år att leva för, vara sjuk för, få skolutnildning för. Inte ett knyst.

Vad har Basement Joe ordnat till Amerikaner under de 50-år han suttit vid makten ? Inte ett skit förutom att berika sig själv och sin familj, lite Toblerone skandal skulle man kunna säga.

Nu gällde frågan den nya hälsoplanen han sa i juli att han snart skulle signera. När börjar den att gälla? Har han skrivit på den?
2020-08-19, 23:09
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Nu gällde frågan den nya hälsoplanen han sa i juli att han snart skulle signera. När börjar den att gälla? Har han skrivit på den?

Börja med att läsa mina svar Sirap.
2020-08-19, 23:11
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Du får följande politik och persondrag.

Trump: Lag och ordning
Basement Joe: Kaos och oreda

Trump: Stöd från first responders (T.ex. polis och brandkår)
Basement Joe: Stöd från BLM och Antifa

Trump: Värna rätten för laglydiga medborgare att få bära vapen
Basement Joe: Införa förbud för laglydiga medborgare att få bära vapen

Trump: Legal migration
Basement Joe: Illegal migration

Trump: Deportering av kriminella illegala invandrare
Basement Joe: Sanctuary cities där illegala kriminella invandrare får skydd

Trump: Säker röstning där medborgarna ska kunna legitimera sig för att förhindra valfusk
Basement Joe: Osäker röstning där medborgarna inte ska behöva legitimera sig

Trump: Kunskaps och utbildningsbaserade antagningar till jobb
Basement Joe: Kvoterade jobb baserat enbart på kön och hudfärg, och sexuell läggning

Trump: USA first policy
Basement Joe: China first policy

Trump: En nationalistisk president som vill sitt lands bästa
Basement Joe: En senildement rasistisk marionettpresident

Trump: Skapande av nya jobb på hemmaplan
Basement Joe: Skapande av nya outsourcade jobb utomlands

Trump: Ekonomiskt uppsving för afroamerikaner och latinos (och alla andra)
Basement Joe: Ekomomiskt beroende av staten för afroamerikaner och latinos

Trump: Lägre skatter
Basement Joe: Högre skatter

Trump: Välskötta delstater
Basement Joe: Vanskötta delstater

Trump: Förhandlingar med världsledare
Basement Joe: Krig

Trump: Okontventionell politiker som är FÖR FOLKET
Basement Joe: En betonghäck som under sina 50 år som politiker har berikat sig SJÄLV

Trump: Narcissist
Basement Joe: Hjärnaneurysm

Trump: Omoralisk som dunkar på gamla porrstjärnor
Basement Joe: En som gillar att sniffa och tafsa på småbarn (förhoppningsvis inget mer)

Trump: Mästare på slagord och användande av twitter (På gott och ont)
Basement Joe: Bra på att dra cornpop historier och att vara folkets egen c’mon man !

Trump: En som har haft sin far som sin mentor
Basement Joe: En som har haft en gammal KKK-ledare som sin mentor

Trump: Berikade sig själv genom att bygga upp sin pappas företag till ett familjeimperium
Basement Joe: Berikade sig själv och sin familj genom tvivelaktiga affärer i Ukraina & Kina

Det är på detta sätt Trump får folk att gå man ur huse ställa sig på stränder med en flagga.
The greatest President in our lifetime.

Grym snubbe, Grym video

https://youtu.be/__hEdkszgDA
2020-08-19, 23:11
Medlem
Citat:
Självklart är det politik och inte trams. Bara för att DU inte gillar listan, betyder inte att det är trams.
Du fick helt enkelt en lista över vad grundfilosofin är och deras personliga drag, mer än så behöver du inte veta. Själv tycker jag givetvis att det speglar en ganska bra bild över vad herrarna står för.
Du hade inga invändningar i sak, eftersom allt var korrekt återgivet.

Jag är inte intresserad av den där listan då den inte hade något av substans i sig. Ledsen, men för mig var den barnslig och tramsig. Jag undrade om vad Trump har för politik och då avser jag en plan för en förändring i samhället. Som går att diskutera utifrån vad Trump har angett för något som ska ändras för att uppnå någonting. Men jag antar att det kräver att man sätter sig in i något innan man pratar. Och det är ju uppenbarligen inte för alla.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in