2020-08-20, 04:08
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Takk for opplysninger! :-)
Er det da ganske vanlig blant mordere å ha en tankegang som høres dum ut for mange av oss andre?

Hvis løsningen er å drepe et annet menneske så vil jeg påstå at den tankegangen er ganske fjern for de fleste av oss.
Citera
2020-08-20, 04:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Hvis løsningen er å drepe et annet menneske så vil jeg påstå at den tankegangen er ganske fjern for de fleste av oss.
Det har du rett i. Det er bra at det ikke finnes så mange som har en slik tankegang.
Citera
2020-08-20, 04:18
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Det har du rett i. Det er bra at det ikke finnes så mange som har en slik tankegang.

Det som er enda bedre er at det finnes folk som jobber med å finne og avsløre nettopp slike folk.

Slik som for eksempel Politiet.
Citera
2020-08-20, 04:23
Medlem
Citat:
Ja, det er ganske vanlig...

Blant mordere..!

Jeg trodde du var litt interessert i true crime?
Takk igjen, for at du forklarte det for meg Nå forstår jeg. Og jeg kan tenke meg at en GM som alene (uten å ha noen å diskutere det med) planlegger et drap, kan være i stand til å tenke og tro at hans planer er geniale. Noen ganger kan man se seg blind på ting hvis man ikke får korrigerende innspill fra andre.
Citera
2020-08-20, 04:25
Medlem
Citat:
Det som er enda bedre er at det finnes folk som jobber med å finne og avsløre nettopp slike folk.

Slik som for eksempel Politiet.
Enig med deg. Jeg håper at politiet greier å finne og å avsløre den/de som utførte forbrytelsen mot AEH.
Citera
2020-08-20, 04:36
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Jeg tror at jeg kanskje har forstått riktig. Men det hadde vært fint å få høre din mening, ettersom du vet så mye om slikt .

"Noen ganger kan man se seg blind på ting hvis man ikke får korrigerende innspill fra andre."

Du ser liksom ikke hvordan din egen uttalelse er litt morsom?

Og ikke minst relevant for saken, hvis TH er så egenrådig som han selv vil gi uttrykk for, jeg tror ikke noens andre meninger har spilt noen rolle for den mannen siden han var guttunge.
Citera
2020-08-20, 04:37
Medlem
Citat:
"Noen ganger kan man se seg blind på ting hvis man ikke får korrigerende innspill fra andre."

Du ser liksom ikke hvordan din egen uttalelse er litt morsom?
Nei? Hva var morsomt?
Citera
2020-08-20, 05:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iditarod
Ja, vi forholder oss til media. Og politiet lekker utvalgte "godbiter" til media. De lekker kun opplysninger som er ufordelaktige for TH. Eller tror du det er SH som har lekket at TH er "vanskelig" i avhør?

Det vet jeg ikke svaret på, men vet du med 100% sikkerhet? Har du link til artikkel om hvem som har lekket dette?

I tillegg så er nok dette sant da han ikke engang som «uskyldig» vil la seg avhøre for å finne sin kona etter 49 års ekteskap. Ei heller signere sine egne avhør gjennomført tidligere som er ganske inkriminerende i seg selv.

Er vel trolig ett enkelt svar på hvorfor det ikke fremkommer noe fordelaktig for han: det finnes ikke noe positivt og fordelaktig...

Ikke engang hans egen familie sier noe hyggelig om denne mannen. Ikke at han er en hyggelig og snill far, mann eller bestefar. Se på brevet i fra datter om det står noe hyggelig om han. Kanskje han i hele denne tiden har vært en tyrann og brukt sine penger som ett våpen for å undertrykke AEH og andre i familien. Det største karakterdrapet av han står han for selv sammen med familien som unnlater å si noe hyggelig. Det i seg selv sier meg at denne mannen går over lik for å få sin vilje.

Det snakkes kun om hvor fantastisk AEH var, og det er tross alt henne som er offeret.

Eller mener du det virker som han er en sørgende ektemann som gjør alt i sin makt for å finne sin kona som er kidnappet?
Citera
2020-08-20, 05:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Hetteturen er svært risikabel og må gjelde mer enn staging av åsted. Kan være kontrollrunde, men tror ikke th har fått nærstående verken til å drepe eller kjøre henne bort alene. Det er for stor risk å bli syndebukk. Feks tatt med et lik i bilen. Th vil da kunne nekte å ha noe med dette å gjøre selv om mgh påstår å ha fått et oppdrag. Aeh må ha lagt klar til bortkjøring rett innenfor døra. Tidsvinduet er et problem. Derfor har slettsnoken mfl stilt spm ved aehs telefonsamtale med sønnen. Neddopingsteorien med etterfølgende kvelning og bortkjøring er vel lagt død og maktesløs? Synd hun ikke er funnet.

Dette kan være riktig det også.

Det kan også være slik at hvis pengene f.eks er overført VE så er jo dette så inkriminerende at det låser både TH og VE til en gjensidig tilknytning til drapet. Penger er ofte ett av de sterkeste motiv som finnes for delaktighet i straffesaker - følg pengene!

Men, hvis det er VE som er GM sammen med TH så tror jeg det er noe mer som ligger til grunn enn kun penger. Jeg tror det omhandler VE sin rolle videre som arveprins og kaptein på «skuta» som den eneste kapable til denne jobben. Det er neppe tilfeldig at han kom inn igjen på våren 2018, hans løgner i avhør, forsøk på å få en til å bli medvirkende og at AEH forsvant ut av alle styreposisjoner.
Citera
2020-08-20, 06:17
Medlem
Citat:
Jeg synes at elementer i flere av hypotesene høres veldig kompliserte og risikable ut for den/de som eventuelt skulle ha utført forbrytelsen på en slik måte.

Hvorfor skulle GM ønske å uføre forbrytelsen på en veldig komplisert måte som også innebar veldig stor risiko for å bli observert og mistenkt og avslørt og arrestert, dersom GM brukte lang tid og mye tid på planleggingen av forbrytelsen ?

Nei, jeg tenker at løsningen er mye enklere og jeg tror at GM har planlagt forbrytelsen på en slik måte at det var minimalt med risiko for å bli observert og mistenkt og avslørt og arrestert.

Jeg tror at GM er en eller flere personer som ikke har tilknytning til AE eller TH. Jeg tror at GM kan ha tenkt noe slikt som det fetade under:

"180-mannen" i en annen sak sa: «Jeg skal drepe alle, de har lidd nok. Politiet kommer ikke til å tro at det er meg likevel.»
https://www.dagsavisen.no/debatt/vil-vi-na-fa-svar-pa-gaten-orderud-1.1139322

Det er mulig du har rett og politiets funn av ett klart motiv til at TH har begått drapet er feil.

Men, la oss i ett minutt underholde tanken om at TH er drapsmannen. Kanskje politiet sitter på informasjon om vold i nære relasjoner. Kanskje de har egen historikk på tidligere anmeldelser om husbråk. Kanskje sakene er 3, 10 eller 20 år gamle. Hva vet vi?

Enkel løsning er det ofte, men kompleksiteten for å løse sakene kan ofte være høy. Uten dette komplottet så spør jeg: Hvordan skulle han ellers komme unna mistanken mot han selv hvis hun ble funnet drept i boligen eller var sporløst forsvunnet?

Det er nok ikke en grunnløs uttalelse som ble gitt til media fra en av AEH sine beste venninner i starten av saken. Jeg tro hun blir ett av flere vitner for AEH i rettssaken.

Har aldri tidligere hørt om kidnappere som dreper noen hjemme, vasker, tar med seg vaskeutstyr og lik for å kamuflere ett drap og simulere kidnapping.
Citera
2020-08-20, 06:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedMax
Det er mulig du har rett og politiets funn av ett klart motiv til at TH har begått drapet er feil.

Men, la oss i ett minutt underholde tanken om at TH er drapsmannen. Kanskje politiet sitter på informasjon om vold i nære relasjoner. Kanskje de har egen historikk på tidligere anmeldelser om husbråk. Kanskje sakene er 3, 10 eller 20 år gamle. Hva vet vi?

Enkel løsning er det ofte, men kompleksiteten for å løse sakene kan ofte være høy. Uten dette komplottet så spør jeg: Hvordan skulle han ellers komme unna mistanken mot han selv hvis hun ble funnet drept i boligen eller var sporløst forsvunnet?

Det er nok ikke en grunnløs uttalelse som ble gitt til media fra en av AEH sine beste venninner i starten av saken. Jeg tro hun blir ett av flere vitner for AEH i rettssaken.

Har aldri tidligere hørt om kidnappere som dreper noen hjemme, vasker, tar med seg vaskeutstyr og lik for å kamuflere ett drap og simulere kidnapping.
Du har gode poeng, og jeg forstår at det kan være en mulighet for at TH er skyldig i saken. Jeg er ikke sikker på noe i denne saken, selv om jeg for det meste har tenkt at noen andre hypoteser høres mer sannsynlig ut for meg.

Edit: Hvis AE og/eller TH har skrevet testament, kan politiet kreve å få lese disse hvis politiet mener at det er relevant for saken at politiet får innsyn i slike dokumenter?
Senast redigerad av z-z-z 2020-08-20 kl. 06:55.
Citera
2020-08-20, 07:18
Medlem
Citat:
Du har gode poeng, og jeg forstår at det kan være en mulighet for at TH er skyldig i saken. Jeg er ikke sikker på noe i denne saken, selv om jeg for det meste har tenkt at noen andre hypoteser høres mer sannsynlig ut for meg.

Edit: Hvis AE og/eller TH har skrevet testament, kan politiet kreve å få lese disse hvis politiet mener at det er relevant for saken at politiet får innsyn i slike dokumenter?

Ja, jeg tror de har innsynsrett i en straffesak, men er ikke jurist.

I tillegg så er det slik at hvis TH blir dømt så vil norsk lovgivning være til fordel for offer, og ikke han selv. Man kan ikke f.eks få en økonomisk fordel ved å begå ett lovbrudd. Da vil den svært skjeve ektepakten trolig bli erklært ugyldig, og samtidig utløse AEH sin rettmessige arv til barna. Kanskje ikke etter en 50/50 fordeling, men betydelige summer som vil ta ned eierskapet til TH betydelig i eget selskap.

Slik som ting er nå uten en dom så kan TH selge alt og gi bort det meste utenom pliktdelsarven til barna. Etter alt jeg har sett i eget liv og hørt om andres er det ikke rart at barna holder med sin far i media når det er snakk om så store verdier.

Hva de vet, kjenner til og eventuelt tror kan være så mangt, men arv og penger gjør noe med folk. Familier rundt omkring ødelegges for evig tid pga kaffeservise og småpenger. Her er det snakk om milliardbeløp.

Dette er i mitt hode noe som også kan være en del av motivet for drapet hvis hun ville skilles.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in