Citat:
Ursprungligen postat av
z-z-z
Du har gode poeng, og jeg forstår at det kan være en mulighet for at TH er skyldig i saken. Jeg er ikke sikker på noe i denne saken, selv om jeg for det meste har tenkt at noen andre hypoteser høres mer sannsynlig ut for meg.
Edit: Hvis AE og/eller TH har skrevet testament, kan politiet kreve å få lese disse hvis politiet mener at det er relevant for saken at politiet får innsyn i slike dokumenter?
Ja, jeg tror de har innsynsrett i en straffesak, men er ikke jurist.
I tillegg så er det slik at hvis TH blir dømt så vil norsk lovgivning være til fordel for offer, og ikke han selv. Man kan ikke f.eks få en økonomisk fordel ved å begå ett lovbrudd. Da vil den svært skjeve ektepakten trolig bli erklært ugyldig, og samtidig utløse AEH sin rettmessige arv til barna. Kanskje ikke etter en 50/50 fordeling, men betydelige summer som vil ta ned eierskapet til TH betydelig i eget selskap.
Slik som ting er nå uten en dom så kan TH selge alt og gi bort det meste utenom pliktdelsarven til barna. Etter alt jeg har sett i eget liv og hørt om andres er det ikke rart at barna holder med sin far i media når det er snakk om så store verdier.
Hva de vet, kjenner til og eventuelt tror kan være så mangt, men arv og penger gjør noe med folk. Familier rundt omkring ødelegges for evig tid pga kaffeservise og småpenger. Her er det snakk om milliardbeløp.
Dette er i mitt hode noe som også kan være en del av motivet for drapet hvis hun ville skilles.