Citat:
Ursprungligen postat av
itazon
Problemet med den artikeln är att den inte på ett ärligt sätt förtäljer hur resultatet särskiljer sig från ex en infektion av influensa typ A som är såpass allvarligt att den kräver att man läggs in. Ja, inflammationer i kroppen är vanligt efter COVID-19, men inflammationer i kroppen är också vanligt efter längre period av både typ A och typ B (ej C mig veterligen).
Så jag tycker man borde läsa artikeln; "Oj, influensa är rätt allvarligt, jag borde vara försiktigare under influensaperioder med vilka jag träffar", inte "OMFG! COVID-19 VERY BAD!".
Nej precis. Jag har redan skrivit just det, i tråden, för ett antal sidor sedan.
Dessutom visar egentligen inte den där studien vilka symtom de drabbade har. CT är ett utmärkt diagnosverktyg som kan avslöja mycket små anomalier.
Min bästa gissning är att man skulle se ungefär samma resultat om man screenade influensapatienter under samma förutsättningar.
Visserligen såg man allvarliga följder av infektionen som tromboser och andra ischemiska skador men det var ju bara hos någon procent av de undersökta.