2020-08-18, 15:25
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Onekligen mäktigt vid så ung ålder av Carlsson. Men ja här ändå mer imponerad av Bo Wålemark.

Bo Wålemark är den enda inom svensk fotboll som gjort mål för samma lag i Div V, Div IV, Div III, Div II, Div I och Allsvenskan.
Legend!

Dan Sahlin är ju klart värd att nämna. Att gå till Bajen som 28 åring o hinna med att vinna skytteligan, vara utomlands 2 vändor plus landslaget...efter att ha spelat i Nynäs o VHaninge är en jävla bedrift.
Citera
2020-08-18, 15:26
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Drömmer mig tillbaka till 1999.

https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=allsvensk+tabell+1999#sie=lg;/m/04gpytm;2;/m/045q93;st;fp;1;;
Citera
2020-08-18, 16:27
Medlem
KFCnoggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Onekligen mäktigt vid så ung ålder av Carlsson. Men ja här ändå mer imponerad av Bo Wålemark.

Bo Wålemark är den enda inom svensk fotboll som gjort mål för samma lag i Div V, Div IV, Div III, Div II, Div I och Allsvenskan.
Åshöjdens BK?
Citera
2020-08-18, 17:22
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Det är ju inte en 12:eplats som IFK:arna är oroliga för, det är att åka ut. Samtliga lag i serien undantaget Malmö och kanske DIF som regerande mästare hade på förhand tagit ett cupguld och en mittenplacering om det hade erbjudits dem innan säsongsstarten.

Och hotet att åka ut är högst reellt för IFK nu, två poäng ner till jumbon, de kan ligga på nedflyttningsplats redan i nästa omgång om resultaten inte går deras väg. Klart att det borde vara kris.

Nu är det kris, det är helt korrekt. Dags att agera på något sätt, vilket vet jag dock inte.
Citera
2020-08-18, 17:22
Medlem
Citat:
Det är ju inte en 12:eplats som IFK:arna är oroliga för, det är att åka ut. Samtliga lag i serien undantaget Malmö och kanske DIF som regerande mästare hade på förhand tagit ett cupguld och en mittenplacering om det hade erbjudits dem innan säsongsstarten.

Och hotet att åka ut är högst reellt för IFK nu, två poäng ner till jumbon, de kan ligga på nedflyttningsplats redan i nästa omgång om resultaten inte går deras väg. Klart att det borde vara kris.
Öh, nej. Hade garanterat inte tagit det.
Citera
2020-08-18, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Legend!

Dan Sahlin är ju klart värd att nämna. Att gå till Bajen som 28 åring o hinna med att vinna skytteligan, vara utomlands 2 vändor plus landslaget...efter att ha spelat i Nynäs o VHaninge är en jävla bedrift.

Verkligen! Elit i bandy också. Enorm talang.
Citera
2020-08-18, 17:37
Medlem
Rubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Jag hade skitit i cupguldet bara malmö åkte ur.

Om någon googlar på losermentalitet i framtiden så lär de få upp det här citatet och kanske din avatarbild på köpet.
Citera
2020-08-18, 17:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Nu är det kris, det är helt korrekt. Dags att agera på något sätt, vilket vet jag dock inte.

Kennet Andersson håller ju på att fixa en ny vänsterback så alla problem är snart lösta!

Jag vet inte vad som är felet hos er men efter så här lång tid så går det inte att skylla på oflyt eller oskärpa i avsluten. Truppen går inte heller att skylla på, borde klara åtminstone en mittenplacering utan att prestera på topp.
Citera
2020-08-18, 18:50
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Jag hade skitit i cupguldet bara malmö åkte ur.

Lätt och säga när inte ens kom till gruppspel.
Citat:
Oskarshamns AIK 2–1 Helsingborgs IF
Citera
2020-08-18, 18:53
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Öh, nej. Hade garanterat inte tagit det.
Då är du lite knasig
Citera
2020-08-18, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Kennet Andersson håller ju på att fixa en ny vänsterback så alla problem är snart lösta!

Jag vet inte vad som är felet hos er men efter så här lång tid så går det inte att skylla på oflyt eller oskärpa i avsluten. Truppen går inte heller att skylla på, borde klara åtminstone en mittenplacering utan att prestera på topp.

Härlig ironi, en ny vänsterback....

När lag med grandios självbild som AIK eller Göteborg underpresterar kraftigt så kan det bli så här illa. Det sätter sig i huvudet och det blir alldeles tomt. Man kan springa lika fort som vanligt och man kan dribbla och passa men tajmingen blir fel.

Stressen tar över och kostar dessutom energi. Kan liknas som vid en social fobi. Jag vet inte om det är en tröst men fenomenet kan drabba alla lag, speciellt om man kommer från en tidigare god historik.

Drabbar även idrottsmänniskor vid stora evenemang som OS. Finns de som vunnit allt innan i världscup, EM och VM men de kan helt plötsligt inte prestera.

Mitt tips är att ta in någon som Kjell Enhager (typ psykolog) och skippa vänsterbacken.
Citera
2020-08-18, 19:18
Medlem
Citat:
Då är du lite knasig
Varför det? Ett sm-guld är värt så mycket mer än ett cupguld och inför säsongen var vi utöver er kanske de främsta guldfavoriterna.

Nu har det ju gått som det gått men inget man kunde veta på förhand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in