Citat:
Ursprungligen postat av
L-illuminato
Bara två lag som kan åka ur
Du har lag som ÖFK, Falkenberg, Kalmar FF, och Helsinborg och dessutom två nykomlingar med fallande form.
Sen vet jag att många särskilt AIK'are önskar att samma panikkänsla smyger sin i i blåvitt som det har smugit sig in i dem. Men detta är trots allt regerande cupmästarna.
Blåvitt vann dock bara tre matcher i cupen (efter 90 minuter). Astrio, Sollentuna och Västerås besegrades. Resten var kryss.
Givetvis jäkligt kul att fira ett cupguld och en titel är alltid en titel, men att tro att vinsterna kommer komma i allsvenskan för att man turligt vinner tre matcher efter förlängning i ett cupslutspel är ganska naivt. Speciellt med tanke på hur spelet sett ut på senaste tiden.
Det går att prata om brist på anfallare och tunn trupp, men just nu känns det jäkligt illa.
Jag vet ärligt talat inte hur man tänker att man ska göra mål. Vet inte hur många inlägg man försökte nå Paka med i straffområdet (ett inlägg mot honom är IMO ett för mycket redan med tanke på hans brist på längd), när man dessutom bara hade en till spelare i straffområdet. Mot ett samlat försvar.
i stort sett är det bara Hasse och Greken som presterar på en rimlig nivå match efter match. Resten har sina dalar som är allt för djupa.
Tycker inte heller att Poya har visat prov på fingertoppskänsla under matchernas gång. Sedan är det kanske otur, men när han zoomas in sitter han mest och ser bitter ut.
När spelet låser sig kanske man ska försöka ge instruktioner till spelarna för att förändra något i spelet. För det räcker knappast med att spelarna "tar ansvar" för insatsen efter matchen. Nu gäller det att plocka poäng och klara kontraktet.
Men visst, kryssar man sig till gruppspel i EL (lär väl få rådäng i första kvalmatchen) och håller sig kvar i serien är det sportsligt sätt en godkänd säsong med cupguld och europaspel. Men just nu har jag svårt att se storheten i spelet och det är knappast någon större framtidstro på denna trupp med detta spelsystem.