2020-08-18, 14:34
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Du vet inte ens vad det innebär att hålla på ett lag din jävla pajas.
Inte du heller. Du vet bara vad det innebär att va besatt av ett lag du avundas
Citera
2020-08-18, 14:36
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nergus
Har du sett Göteborgs form denna säsong? Problemet är inte att IFK riskerar hamna i mitten av Allsvenskan. Problemet är att det finns en reell chans att IFK Göteborg åker ur Allsvenskan denna säsong.

2 vinster på 16 matcher är inte ett facit för ett mittenlag, utan för ett lag som kommer vara inblandad i bottenstriden.

Bara två lag som kan åka ur
Du har lag som ÖFK, Falkenberg, Kalmar FF, och Helsinborg och dessutom två nykomlingar med fallande form.

Sen vet jag att många särskilt AIK'are önskar att samma panikkänsla smyger sin i i blåvitt som det har smugit sig in i dem. Men detta är trots allt regerande cupmästarna.
Citera
2020-08-18, 14:49
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
Du har lag som ÖFK, Falkenberg, Kalmar FF, och Helsinborg och dessutom två nykomlingar med fallande form.

Sen vet jag att många särskilt AIK'are önskar att samma panikkänsla smyger sin i i blåvitt som det har smugit sig in i dem. Men detta är trots allt regerande cupmästarna.
Tre lag kan åka ur. Kanske fyra med ekonomi.
Citera
2020-08-18, 14:52
Medlem
Citat:

Blåvitt vann dock bara tre matcher i cupen (efter 90 minuter). Astrio, Sollentuna och Västerås besegrades. Resten var kryss.
Givetvis jäkligt kul att fira ett cupguld och en titel är alltid en titel, men att tro att vinsterna kommer komma i allsvenskan för att man turligt vinner tre matcher efter förlängning i ett cupslutspel är ganska naivt. Speciellt med tanke på hur spelet sett ut på senaste tiden.

Det går att prata om brist på anfallare och tunn trupp, men just nu känns det jäkligt illa.
Jag vet ärligt talat inte hur man tänker att man ska göra mål. Vet inte hur många inlägg man försökte nå Paka med i straffområdet (ett inlägg mot honom är IMO ett för mycket redan med tanke på hans brist på längd), när man dessutom bara hade en till spelare i straffområdet. Mot ett samlat försvar.

i stort sett är det bara Hasse och Greken som presterar på en rimlig nivå match efter match. Resten har sina dalar som är allt för djupa.

Tycker inte heller att Poya har visat prov på fingertoppskänsla under matchernas gång. Sedan är det kanske otur, men när han zoomas in sitter han mest och ser bitter ut.
När spelet låser sig kanske man ska försöka ge instruktioner till spelarna för att förändra något i spelet. För det räcker knappast med att spelarna "tar ansvar" för insatsen efter matchen. Nu gäller det att plocka poäng och klara kontraktet.

Men visst, kryssar man sig till gruppspel i EL (lär väl få rådäng i första kvalmatchen) och håller sig kvar i serien är det sportsligt sätt en godkänd säsong med cupguld och europaspel. Men just nu har jag svårt att se storheten i spelet och det är knappast någon större framtidstro på denna trupp med detta spelsystem.
Citera
2020-08-18, 14:53
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Jag fattar inte varför folk vill få det till kris i IFK Göteborg. Vad hade folk förväntat sig strid om Europaplatserna?
Att sluta 12'a och vinna cupen
Är Bättre än att åka i semin och sluta fyra (Typ Elfsborgs säsong i år).

Blåvitt har tagit en titel så länge de inte åker ur så är säsongen objektivt en framgång de kommer ha fler titlar på kontot än 14 andra Allsvenska konkurenter.
Dessutom ett Europakval.
Det är ju inte en 12:eplats som IFK:arna är oroliga för, det är att åka ut. Samtliga lag i serien undantaget Malmö och kanske DIF som regerande mästare hade på förhand tagit ett cupguld och en mittenplacering om det hade erbjudits dem innan säsongsstarten.

Och hotet att åka ut är högst reellt för IFK nu, två poäng ner till jumbon, de kan ligga på nedflyttningsplats redan i nästa omgång om resultaten inte går deras väg. Klart att det borde vara kris.
Citera
2020-08-18, 14:58
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Tre lag kan åka ur. Kanske fyra med ekonomi.

Naturligtvis borde laget med kass ekonomi åka ut istället för det på sportsliga grunder men det stämmer att SEF/SVFF har ett skevt system som i teorin gör att fyra lag från Superettan skulle kunna gå upp.
Citera
2020-08-18, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jultomtenbrannupp
Det ÄR nya Söderstadion. Vad har min klubbtillhörighet att göra med den faktan?

https://en.wikipedia.org/wiki/Tele2_Arena

Förstår att du vill lajva mallig, men det är dumt att ha fel på Internet. Korrigera det.
Citera
2020-08-18, 15:07
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Det är ju inte en 12:eplats som IFK:arna är oroliga för, det är att åka ut. Samtliga lag i serien undantaget Malmö och kanske DIF som regerande mästare hade på förhand tagit ett cupguld och en mittenplacering om det hade erbjudits dem innan säsongsstarten.

Och hotet att åka ut är högst reellt för IFK nu, två poäng ner till jumbon, de kan ligga på nedflyttningsplats redan i nästa omgång om resultaten inte går deras väg. Klart att det borde vara kris.
hade nog tagit ett cupguld o sedvanlig 6e plats ett skitår som detta.
Citera
2020-08-18, 15:08
Medlem
Hirvis avatar
Citat:
Det ÄR nya Söderstadion. Vad har min klubbtillhörighet att göra med den faktan?
Om du är ihop med en tjej som heter Sara och sen ska gå vidare i livet och hitta en ny tjej som heter Kajsa. Ska du kalla henne för "Nya Sara" då?
Citera
2020-08-18, 15:20
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
text
lite OT men såg först nu att jag alltid missat en n i ditt namn.

alltid trott att du var en pervers jävel som väntade på att den fetlagda jultomten ska fastna i skorstenen så du kan sätta på den stackars tomten efter eget behag o behov (tomten ett bra nupp). lite besviket konstaterar jag nu att du bara är svagsint mordbrännare med mindervärdeskomplex som i avsaknad av bocken i Gävle eldar upp ngn stackars granne som gästspelar som tomte varje jul.
Citera
2020-08-18, 15:20
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
hade nog tagit ett cupguld o sedvanlig 6e plats ett skitår som detta.
Jag hade skitit i cupguldet bara malmö åkte ur.
Citera
2020-08-18, 15:21
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Jag hade skitit i cupguldet bara malmö åkte ur.
inte ett dugg förvånad över det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in