2020-08-18, 19:29
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Nu är det kris, det är helt korrekt. Dags att agera på något sätt, vilket vet jag dock inte.
Jag tycker ni ska agera i panik! Sparka någon (vemsomhelst)!
Det brukar bli bra! (för alla andra )

*edit
Skämt åsido.
Skulle inte förvåna mig alls om ni behåller Poya och lyfter rejält nästa år. "Lex Thelin"
Senast redigerad av DikT 2020-08-18 kl. 19:32.
Citera
2020-08-18, 19:54
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KFCnogger
Åshöjdens BK?
Ljungskile SK.
Citera
2020-08-18, 20:10
Medlem
Såg nu att horungen Almqvist försökte filma till sig ännu en straff igår...

Almqvist eller Emil Holm. Vem är seriens vidrigaste rövhål egentligen?
Citera
2020-08-18, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Tack. Jag har nämnt det tidigare men det är roligt att tjöta med gubbarna från Götet. Oerhört trevliga diskussioner.

Jag håller med om att det inträffar men jag skulle säga att det är främst tillfälligheter. Tror att ligan har nog lagt sig nu. Möjligt att AIK och Göteborg bör lyfta och sluta högre samt att det finns frågetecken ifall Elfsborg orkar hålla i detta annars så ser jag inte mycket ändras.

Jag vet inte, jag har svårt kring hela det här snacket att man är alltid bättre än sina motståndare men att bollen inte "studsar" rätt. En gång kan jag köpa det, två gånger kan jag köpa det. Men när man inte vinner på 11 matcher på raken i allsvenskan då är det ett större problem än att bollen inte studsar rätt.

Just det ja jag glömde bort att ni går in i Europa i andra omgången trodde att ni också skulle in nästa vecka. Jag tänkte mer på att landslagsuppehållet är det perfekta läget att skaka om lite ifall man nu så önskar. Sedan ska man nog inte lägga alltför mycket fokus på El-kvalet, en hel del av de seedade lagen som väntar i andra omgången är nog för starka för Göteborg i dagsläget.

Precis som du säger det måste bli rätt med ifall någon ny kommer in. Tycker inte heller att AIK fått det där lyftet man brukar få med en ny tränare och då har man problem när inte ens en ny röst gör skillnad. Sedan tycker jag att det är fel väg att gå ifall man börjar prata "mentorer" igen, det är oerhört förminskande av Poya och hans kunskaper och hade jag varit i den situationen så hade jag personligen avgått direkt.

Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby

Fast han skulle ju ha haft straff igår? Solklar?
Citera
2020-08-18, 20:25
Medlem
Jakob Johanssons insats igår måste vara en av de sämre vi har sett i årets allsvenska. Kul också hur till sig att ifkare var när han anslöt. Helt sjukt att han spelade i landslaget för bara ett par år sedan när han är så otroligt långsam.
Citera
2020-08-18, 20:26
Medlem
Citat:

Vilket påstående när man har horungen Jeppe "alltid på gränsen till rött kort" Andersen i klubben
Citera
2020-08-18, 20:33
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

Tänker du på den situation i första halvlek så är det ingen filmning men kanske inte heller straff.
Citera
2020-08-18, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Fast han skulle ju ha haft straff igår? Solklar?
Möjligtvis, men han slänger fortfarande upp med armarna som en jävla mupp. Helt rätt att inte blåsa straff när någon överspelar så tydligt.

Citat:
Ursprungligen postat av copkillerr
Vilket påstående när man har horungen Jeppe "alltid på gränsen till rött kort" Andersen i klubben
Tar 100% hellre någon som spelar tufft än någon som fuskar och filmar. Älskar Jeppe.

Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Tänker du på den situation i första halvlek så är det ingen filmning men kanske inte heller straff.
100% att han spelar över och han gör det så rejält att det i min bok kan räknas som filmning. Även om jag köper att det är kontakt så avskyr jag så otroligt mycket spelare som spelar över för att få fördelar.
Sen kan jag tänka mig att domarna är mindre benägna att blåsa för någon som man vet är kapabel att filma.
Stäng av alla filmande horungar någon gång i efterhand så skiten slutar.
Citera
2020-08-18, 21:02
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Varför det? Ett sm-guld är värt så mycket mer än ett cupguld och inför säsongen var vi utöver er kanske de främsta guldfavoriterna.

Nu har det ju gått som det gått men inget man kunde veta på förhand.
Vaddå varför det? Det är ganska enkel sannolikhetslära kombinerat med att vara ett lag som vunnit en titel på 105 år. Man ska inte vara girig.
Citera
2020-08-18, 21:06
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Varför det? Ett sm-guld är värt så mycket mer än ett cupguld och inför säsongen var vi utöver er kanske de främsta guldfavoriterna.

Nu har det ju gått som det gått men inget man kunde veta på förhand.

Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Vaddå varför det? Det är ganska enkel sannolikhetslära kombinerat med att vara ett lag som vunnit en titel på 105 år. Man ska inte vara girig.

Har Hammarby någonsin vunnit ett cupguld?
Citera
2020-08-18, 21:08
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:

Har svårt för denne efter hans uttalande mot Nordin Gerzic.
Citat:
Holm föll, domaren Adam Ladebäck blåste straff, och Gerzic blev vansinnig.

– Jag kommer runt på kanten och så kommer Nordin och gör en ganska dum satsning. Han tar mitt ben, jag går ner i straffområdet och jag tycker det är solklar straff, säger Holm.

Gerzic blev vansinnig?

– Det är klart att han är sur på sig själv. 37 år gammal och gör en sån satsning i den 84:e minuten. Det får stå för honom.

Men straffen ifrågasattes av de flesta efter matchen. Tränare, spelare, tv-experter. Och inte ens på tv-repriserna går det att se att Holm skulle ha blivit fälld.

Det ser ut som att du faller ganska enkelt…?

– Det kanske ser enkelt ut, men han är på mig och jag kan inte ta nästa steg. Så det är en solklar straff.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/1n1LoJ/det-ar-bajs-det-ar-inte-fotboll

Holm springer alltså in i Gerzic och förutom å hävda nåt så löjligt som att det är straff så måste han dessutom kritisera Gerzic agerande när han inte gör nåt som helst fel.

Genomvidrigt.
Citera
2020-08-18, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
I mina ögon är det helt galet hur en på förhand guldkandidat skulle vara nöjd med en mittenplats i kombination med en cuptitel.

En cuptitel vore trevligt men är verkligen ingenting jämfört med ett sm-guld.

Girigt att som guldkandidat vilja gå för guld? Okej...

Poängen var iaf att du skrev att alla lag skulle ta det scenariot med mittenplats och cuptitel på förhand vilket inte stämmer i vårt fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in