Citat:
Ursprungligen postat av
trazke
Kennet Andersson håller ju på att fixa en ny vänsterback så alla problem är snart lösta!
Jag vet inte vad som är felet hos er men efter så här lång tid så går det inte att skylla på oflyt eller oskärpa i avsluten. Truppen går inte heller att skylla på, borde klara åtminstone en mittenplacering utan att prestera på topp.
Härlig ironi, en ny vänsterback....
När lag med grandios självbild som AIK eller Göteborg underpresterar kraftigt så kan det bli så här illa. Det sätter sig i huvudet och det blir alldeles tomt. Man kan springa lika fort som vanligt och man kan dribbla och passa men tajmingen blir fel.
Stressen tar över och kostar dessutom energi. Kan liknas som vid en social fobi. Jag vet inte om det är en tröst men fenomenet kan drabba alla lag, speciellt om man kommer från en tidigare god historik.
Drabbar även idrottsmänniskor vid stora evenemang som OS. Finns de som vunnit allt innan i världscup, EM och VM men de kan helt plötsligt inte prestera.
Mitt tips är att ta in någon som Kjell Enhager (typ psykolog) och skippa vänsterbacken.