Jag är ingen expert --- men våda skott i samband med vapenvård hemma --med revolver finns väl inte
Jag har hört talas om att man ibland lämnar ett patronläge tomt dit slagstiftet går in . för att att man inte via ett slag på hanen avfyrar och skadar sig själv.
För att skjuta finns det 'väl två möjligheter .man drar i avtryckaren eller man spänner hanen och trycker av eller den avfyras pga av tekniska fel.
Men det finns inget patronläge pss som i en ( Automat ) pistol eller AK 4 där ammunitionen kan fastna.
Att en van sportskytt skulle ha ett laddat vapen i TV soffan av misstag vid vapen vård.
Känns ju inte som ens möjligt ..Alla som gjort lumpen kan detta med " Patron ur " säkra osv
Ej heller kan man göra rent en revolver utan att ta ur trumman ( Så bra )
Fingret väck från avtryckaren -- titta i trumman -- sedan väck med trumman
https://www.youtube.com/watch?v=5NAZOr33nUo
Jag kan inte se det hur man kan skjuta vådaskott med en revolver ..Inte på nykter kaliber --har man whiskyflaskan då kanske men inte annars ..
Det skall en del till att vapnet är framme ..Att det dessutom är laddat ... och riktat mot TV --n i stället för golvet eller taket.
Det fick jag lära mig i vart fall när jag gjorde rekryten .. Hela plutonen på magen i gruset för att Majoren inte var nöjd med vart Pipan pekade vid patron ur. AK 4 an
Klarar man inte det släpps man väl öh taget inte in på en Sportskytte klubb. Det är ju farligt man inte klarar det
Whiskyn möjligen+ En dålig dag men vådaskott det ser jag inte hur kan gå till.
Vådaskottet känns ännu sämre än svartskallen på stan som köper en s &W av ngn helt okänd. Det finns ju inte det heller