Citat:
Ursprungligen postat av
Lookalike
Då Palmegruppen gjorde en omfattande ammunitionsundersökning 1990 så hittades nio patroner med samma isotopsammansättning som Palmekulorna.
Vidare var det så att kulan avlossad vid rånet i Mockfjärd också stämde överens.
Blyisotopsammansättningen är således endast ett indicium.
Det blir viktigare i motsatt riktning så att säga.Beviskraften blir starkare på den motsatta sidan,dvs ett indicium för CAs oskuld.
Resultatet från förmodad undersökning måste fram.Skall jag eller annan beställa?
Du borde nog beställa det. Inget av det vi fått reda på hittills av polisens slapphet i utredningen om CA talar mot att kulorna som lämnades in från AKPs fd. materialförvaltare skulle matcha blyisotopen i mordkulorna.
Tänk att en annan medlem i samma akademiska klubb som CA var medlem i väntar till 2011 innan han går till PU och lätta sitt hjärta. Var det månne någon som var medlem i den polisiära försvarsskytteföreningen som hade avlidit 2011?
Väldigt många som PU haft kontakt med tycks övertygade om CAs skuld. Ändå verkar polisen ovillig att nysta vidare utan slår knut på sig själva för att undvika utredandet av CA.
Jag tror att CA var så aktiv på Kaknäs, vilket var den skjutbana som gällde på 80-talet för APK, att han lärt känna medlemmar som var där och sköt med magnumrevolvrar på söndagar och var poliser med egna avsnitt i PU och en som var PU:s egen vapenexpert!
PU visste redan innan att man undvek att utreda dessa grupper. CA på gruppbild med polisen, som PU kände till att CA hade, gjorde nog honom "immun" i sammanhanget.
Att CA "missade" årsmötet i APK fyra veckor efter mordet men återkom följande år "på ny kula" blev nog spiken i kistan som jag inte kommer runt när det gäller CA.