Citat:
Ursprungligen postat av
omiga
Korrekt de kulor som skickades anonymt 1995 (2st) och asken som lämnades över till PU 2011 har vi inte sett något protokoll på ännu. Jag trodde att frågan avsåg TV-kulan.
Jag förstår knappast hur han resonerade och varför. Varför skickar han in kulorna anonymt till PU år 1995? Vem är han rädd för? CA hoppade av APK typ 1993? Sedan sitter materialaren på asken till 2011 då han lämnar in resterande kulor och vågar träda fram. Kulor som kan ha något med mordet på Olof Palme att göra.
APK medlemmarna vet att han äger en Smith & Wesson och han är borta hela 1986, efter 31/1 sista styrelsemötet. Man måste ha lagt ihop 1 och 1. Det går inte att missa. Holmer snurrar med S&W i TV och CA är försvunnen. Den fd ordförande vill inte erkänna att de umgåtts och påstår att han är en ok skytt men inte mer. CA är bäst i klubben och de umgicks regelbundet. Tycker det börjar osa katt om hela sällskapet, åtminstone styrelsen. Varför tipsar de inte PU om CA?
Jag håller helt med.
Ju mera material som man får se om undersökningen om Christer Andersson ju underligare blir det.
Varför i himmelens namn polisen inte själva redan år 1995 arbetar fram faktaunderlaget om att CA inte deltagit på styrelsemötena efter Palmes död 1986 fattar jag helt enkelt inte.
Tänk att kunna få förhöra Christer personligen om dessa saker.Nu kunde det inte göras.
Det finns många andra saker som jag tycker polisen inte gått till botten med.Exempelvis CAs utsago om att han förvarade revolvern i ett bankfack,något som direkt ser ut som en lögn och vars tvivelaktighet underbyggs av flera andra vittnesmål.Tänk att få pressa CA lite om detta?
Men nej,ingenting..det finns andra grejer,men timmen är för mig något sen.
Jag kan inte undfly en gnagande liten illavarslande känsla om att polisen inte ens har kollat upp Gs patroner.Det har varit så mycket sanslös inkompetens(tänk bara på det totala bortschabblandet av CAs grova vapenbrott till exempel)att mitt förtroende för PU är nära nog nollpunkt.
Hur viktigt är det att ta reda på om Gs patroner har samma isotopsammansättning som mordkulorna?
För mig känns det närmast helt avgörande när det gäller CAs skuld..eller oskuld.
Har Gs till polisen avlämnade patroner samma isotopsammansättning som mordkulorna så måste det ju vara ett blytungt indicium?
Vi måste få veta gällande detta.