Citat:
Ursprungligen postat av
Prinsessbakelse
Du är fel ute. Vetenskapliga studier som presenterats genom åren har ständigt visat prov på att kvinnor inte värderar utseendet lika högt som social status, självförtroende och personlighet. Självklart finns undantag och självklart underlättar ett vackert yttre men det är ingenting som är direkt avgörande för om du förblir okysst livet ut eller inte.
Med tanke på att du själv tycker att du är ful är jag övertygad om att det syns i din utstrålning. Då blir du automatiskt oattraktiv i de flestas ögon, oavsett hur du ser ut. Jag kan samtidigt garantera dig att en självsäker man med ett fult/medelmåttigt utseende hade varit framgångsrikare än en snygg, blyg man som inte hade pratat överhuvudtaget och som bara hade stirrat ner i golvet ute på krogen.
Ja, det är helt rätt. Jag har försökt få folk att förstå detta, i åratal på nätet.
Men folk vägrar att lyssna.

De tror att sättet vi snubbar resonerar om tjejers utseenden = hur tjejer resonerar om killars utseenden.
Och jag har mängder av bevis, som folk kan känna igen sig i, t.ex att de oftast ganska fula mobbarna i skolan hade en massa snygga tjejer, medan de mobbade fula killarna inte hade det.
Det säger väl allt det, tycker man? Men nej.
Jag kan ge youtube klipp på fula snubbar som raggar på snygga tjejer, och snygga killar som gör det, och slutresultatet? Ungefär detsamma. Det skiljer sig typ 1% emellan dem i deras resultat, då det för det mesta går åt skogen för båda parter. I slutändan får de snygga killarna ca 1 mer tjej på 10. Ja, böla över denna orättvisa

Herregud. BEHÖVA ragga på 1 tjej till för att uppnå samma resultat? Ja. Du är redan besegrad
Jag kan visa på forskning, de vägrar tro på, statistik, osv, men lik förbannat är det alltid utseendet som = din "rätt" till snygga tjejer.
Jag kan dra personliga historier, som folk inte litar på såklart. Osv osv osv.
Hehehe. Whatver
Edit: På TINDER, är det dock HELT andra spelregler! Där är utseendet typ ALLT! Och kanske även din "blick", och sådana fotografiska grejer.