Citat:
Ursprungligen postat av
itsen
Det är mer konsekvenserna av den negativa publiciteten som är som en tsunami, mycket större än man kan tänka sig. Det får man reda på på Edlunds blogg. Hur hon först förlorade jobbet, sen bostad, inkomstkälla m.m...
Åsa Lindeborg kanske lite aningslöst trodde att det hon skriver på Aftonbladet är långtifrån lika hårt som det andra skriver på Flashback. Men det är verkligen ljusårs skillnad. Det har också ganska stor betydelse för debatten om Flashback är en hatsajt, som mainstreammedia tycker. Kanske är den det, men det som sägs på FB får inte tillnärmelsevis lika stora konsekvenser som det som står i Aftonbladet. Och därför borde också FB-skriverier bedömas därefter.
Det handlar väl rätt mycket om en schism inom Svenska Kyrkan dessutom. Tänker lite på Ann Heberlein, var inte hon med i Mittkors? Gick ur pga flyktingpolitiken. Kanske finns det en sån konfliktlinje också?
Att hon förlorade sin bostad berodde kanske på att hon bodde i en av kyrkans fastigheter.
Svinhårt i vilket fall, lätt att sympatisera med. Jag tyckte mest att hon skrev bra faktiskt.

Ett jävla driv i texten. Men kan ju vara så också att hon anklagar Linderborg lite extra (även om hon sätter in det i sitt sammanhang, talar om Expressens roll osv) för att hon vädrar en chans till upprättelse nu.
Jag håller med henne om att det inte är trovärdigt att Linderborg påstår sig bara ha drivit med i drevet mot Fredrikson. Hon skyller ifrån sig nåt så in i helvete och vill att man ska tycka synd om henne för att hon är den stackars lilla flickan från Västerås. Gillar inte Karin Olsson i Expressen men tyvärr så långt jag hunnit läsa i Linderborgs bok håller jag med mycket i Olssons recension. Maken till hållningslöshet, grandios självuppfattning, osv. Fegt. Tyvärr alltså. Gillade henne en gång i tiden. Aldrig varit kommunist själv, tycker att den leninistiska gren hon kommer från består av "goa gubbar" man verkligen inte skulle vilja kom till makten, fasiken alltså, det handlar om folk som inte skulle dra sig för att avrätta hela borgarklassen typ. Alltså inget skämt. Men jag har gillat flera av hennes artiklar helt enkelt för att hon skriver bra. Men nu när hon gör avbön och ändå inte - nej det är ingen kul läsning må jag säga. Tyvärr som skriven av en tonåring.
Tror många här kommer att gilla boken pga avskyn mot metoo, feminismen, Cissi Wallin, hon har all rätt att hata dem förstås även om det känns lite obalanserad. Alltså, syftet är ju att försvara Virtanen.
Håller med om att en uthängning i en stor tidning är något annat än på Twitter eller Flashback.
Inte säkert att Linderborg själv fattar det. I media framställs det ju som att det är sociala medier som är det stora hotet. Pöbelväldet. Men som några redan påpekat i tråden, Cissi Wallin hade kunnat anklaga Virtanen i sociala medier, de verkliga konsekvenserna blev när tidningarna bestämde sig för att publicera och Aftonbladet gav honom sparken.
Det är en stor skillnad mellan att bli uthängd på en löpsedel och på Instagram.