2020-08-11, 02:46
Medlem
Tror på fullaste allvar inte att Malmös samlade poliskår skulle kunna stå emot Mordors orcher när de stormar barrikaden mellan dem och Park & co.

Det är ju mest syltryggar och kvinnor som är poliser, oavsett ort, och för att säkerställa någorlunda ordning skulle nog Skånes samlade polisstyrka gå åt.

Givetvis kommer de skylla på Corona, eller något annat. Det är säkert odemokratiskt och kan göra folk jätte-jätteledsna. Malmöpolisen föredrar nog att bjuda på saft och bulle i preventivt syfte. Kanske kan de i gemensam tåga samla in pengar för att i stället trycka upp och distribuera koranen? Ingenting förvånar ju längre.
Citera
2020-08-12, 09:26
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuhamtaCurry
Det som provocerar många vänstersvenskar är att han gör något som de själva saknar pungkulor till att göra. Medans de måste slicka araben i ändtarmen så provocerar Paludan och Park densamma.

Så länge man kan uppvisa ett moget betéende beträffande brandsäkerhet bör det inte vara problem.

Utan polisiär närvaro kan det bli våld. Även med polisiär närvaro.

Självklart är det en fundamental del av yttrandefriheten att få uttrycka sina åsikter om Islam och koranen.

Man borde kanske visa skottsäkerheten samma omsorg som brandsäkerheten ifall man sjösätter detta spektakel.

Det skulle nog bara uppfattas som en trött och tom gest av hat. Dom här två figurerna skämtar säkert. Varför skrattar ingen?

Radikalare vore att bränna biblar framför Storkyrkan i stan. Och varför inte bränna några kors när man ändå är igång?
Citera
2020-08-12, 09:29
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Aldrig att det blir av, av många anledningar.
Med det sagt stödjer jag koranbränningar, som med all litteratur, med undantaget om det är sällsynta eller för vetenskapen värdefulla ex
Citera
2020-08-12, 13:54
Bannlyst
Tydligen har polisen inte medgivit mötestillstånd för att de ska kunna anordna koranbränning vid moskén och Möllevångstorget. Polisen föreslår Kronprinsen. Anledningen är säkerhetsskäl.

Det är ju emot grundlagen att neka mötestillstånd på grund av eventuella motdemonstranter eller resursbrist. Dom borde snabbt som fan anmäla till JO.
Citera
2020-08-12, 14:09
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashenbacken1
Tydligen har polisen inte medgivit mötestillstånd för att de ska kunna anordna koranbränning vid moskén och Möllevångstorget. Polisen föreslår Kronprinsen. Anledningen är säkerhetsskäl.

Det är ju emot grundlagen att neka mötestillstånd på grund av eventuella motdemonstranter eller resursbrist. Dom borde snabbt som fan anmäla till JO.

Fast de har ju inte blivit nekade. De har bara blivit anvisade till en annan plats.

Inget för JO att bry sig om här med andra ord.
Citera
2020-08-12, 15:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Fast de har ju inte blivit nekade. De har bara blivit anvisade till en annan plats.

Inget för JO att bry sig om här med andra ord.
Om jag vill hålla mitt möte på en speciell plats så ska jag få göra det. Eventuella motdemonstranter eller resursbrist kan inte vara anledningar. Så jo, det är ett grundlagsvidrigt beslut.
Citera
2020-08-12, 15:33
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Om jag vill hålla mitt möte på en speciell plats så ska jag få göra det.

You damn Hippie...

Be careful what you wish for. Du håller just nu på att ge islamister rätten att få demonstrera var de vill och där deras påföljande misshandel blir något som alltid är Statens ansvar oavsett om de gjorde det på ett torg eller på en nazzefest i skogen.

Citat:
Eventuella motdemonstranter eller resursbrist kan inte vara anledningar. Så jo, det är ett grundlagsvidrigt beslut.

Polisen har rätten att anvisa demonstrationer till annan plats än den plats de själva önskar. Detta har drabbat såväl NMR's demonstration i Gbg som BLM's demonstration i Gbg.
Jag hörde dig lustigt nog aldrig höja rösten när BLM inte fick vara på den plats de först ville... Även tokvänstern får ofta maka på sig till förmån för den Allmänna Ordningen. Protesterar du emot det också?

Kan det vara så att du enbart är intresserad av Absolut Rättvisa när det är dina egna favoriter som omfattas?
Citera
2020-08-12, 16:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
You damn Hippie...

Be careful what you wish for. Du håller just nu på att ge islamister rätten att få demonstrera var de vill och där deras påföljande misshandel blir något som alltid är Statens ansvar oavsett om de gjorde det på ett torg eller på en nazzefest i skogen.

Polisen har rätten att anvisa demonstrationer till annan plats än den plats de själva önskar. Detta har drabbat såväl NMR's demonstration i Gbg som BLM's demonstration i Gbg.
Jag hörde dig lustigt nog aldrig höja rösten när BLM inte fick vara på den plats de först ville... Även tokvänstern får ofta maka på sig till förmån för den Allmänna Ordningen. Protesterar du emot det också?

Kan det vara så att du enbart är intresserad av Absolut Rättvisa när det är dina egna favoriter som omfattas?
Jag säger bara som grundlagen förordnar.

Har aldrig sagt att BLM eller NMR inte ska få demonstrera på den plats som dom vill.
Citera
2020-08-19, 21:01
Bannlyst
Den kontroversielle konstnären Dan Park har ansökt om att få bränna koranen på Rosengård efter fredagsbönen nästa vecka. Polisen ser ut att bevilja honom tillstånd, dock inte utanför moskén.
– Vår inriktning just nu är att vi inte kommer neka tillstånd helt och hållet, säger polischefen Erik Åberg.

https://www.sydsvenskan.se/2020-08-19/flerfaldigt-domd-hetsare-kan-fa-tillstand-att-branna-koranen
Citera
2020-08-19, 22:13
Medlem
Mullrets avatar
Blir intressant att bevista. Frågan är väl var han kommer att framföra sitt budskap?
Citera
2020-08-20, 01:43
Bannlyst
Haha kolla kommentarerna i Dan Parks facebook. Ren komik. Mycket "knulla din morsa" och annat.
Citera
2020-08-20, 09:55
Medlem
FFL88s avatar
Citat:
Haha kolla kommentarerna i Dan Parks facebook. Ren komik. Mycket "knulla din morsa" och annat.
Föga förvånande, snarast ett regelbrott av "utanförskapet" om inte "knulla din morsa", "horunge" etc uttrycks i tid och otid, i skrift som verbalt, stor humor är det dock att dessa inte har förstått ännu att dylika "förolämpningar" biter bäst på övriga MENA....
Återstår att se om korangrillen genomförs öht men endast själva planerna på den verkar ju ha en festlig effekt på musslorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in