2020-08-11, 14:23
Medlem
Holdingbreaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Politisk korrekt, jag? Mycket ska man behöva höra.

Jag ser bara frågan logiskt. Inget annat. Det är rätt självklart att en nations befolkning inte är homogen och att den förändrar sig med tiden. Det har inget med politisk korrekthet att göra utan är enkel logik.

De som du räknar som svenskar idag räknade inte våra förfäder som svenskar. De som vi räknar som invandrare idag kommer att räknas som svenskar i framtiden om de bor kvar.

Mafia,

Jag är inte svensk. Mina föräldrar är av helt olika raser från olika kontinenter. Jag växte upp i det multikulturella idealet, USA. "USA is fucked if you ask me."

Du har rätt att människor rör sig och kommer att blandas om de ges möjlighet.

Men du märker inte att multikulturella samhällen drabbas av, ofta dödliga, svagheter.

Det romerska imperiet resulterade i slutet av de ursprungliga grundarna. Dagens Italien är en blandning av olika etniska grupper. De kan inte ens kallas en nationstat.

I historien har folk och ras existerat och utplånats.

Detta faktum är inte en anledning för svenskar att välkomna araber, afghaner och afrikaner att bosätta sig i landet.

Du skrev att folkmord inte längre är ett alternativ. Varför är du så säker?

Kunde inte naiva och intetanande svenskar överskridas av utomstående som vill ha sina pengar och kvinnor?
Citera
2020-08-11, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Lösningen är såklart utbildning och integration. Den andra och tredje generationens invandrare från muslimska länder kommer självfallet lämna sina galna trossystem om vi visar ett bättre alternativ.
För alla muslimska länder är ju så fredliga och har varit det genom flera generationer. Varför skulle muslimska städer i Sverige bli det då menar du? Det finns inga bevis för den uppfattningen.
Citera
2020-08-11, 14:28
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Fyfan vilken hemsk människosyn du har om barn. Men vi kommer att stoppa den här utvecklingen, var så säker på det. Alla invandrare som förstör kommer att skickas ut ur landet. Invandringsmotståndare vinner över hela världen och toleransen för personer som dig blir allt lägre.

Vilken människosyn menar du då? Du hasplar ur dig påståenden som en dement gamling.

Jag blir ju inte förvånad om du, som visar en oerhörd intolerans mot andra människor, även visar det mot mig.
Citera
2020-08-11, 14:38
Medlem
Citat:
Lösningen är såklart utbildning och integration. Den andra och tredje generationens invandrare från muslimska länder kommer självfallet lämna sina galna trossystem om vi visar ett bättre alternativ.

Du är naiv eller svenskhatare. Naturligtvis kommer de inte lämna sina klaner och strukturer, utan vi (inte du då) svenskar får underordna oss islam och afrikanskt tänkande.

Ett exempel är tex judar som i hundratals år inte integrerats utan lever kvar i sin egen kultur mitt i vår, om än som en minoritet.

Ett annan sak sånna som du missar är att det kommer fortsätta välla in folk från Afrika och Mellanöstern så länge bidrag vankas. Det finns ingen punkt där det är stopp och sen ska folk integreras. Det kommer bara nya horder. Och nya.

De enda som integreras är svenskar som får underkasta sig islam.

Ökat kulturell splittring i ett samhälle leder till ökad kriminalitet, i hela världen är det så, ökade klyftor, sämre ekonomi.
Citera
2020-08-11, 14:40
Medlem
Citat:
Du och jag kommer kunna käka stekt fläsk med löksås 2058 också.

Det är knappast frågan huruvida man kommer kunna äta fläsk med löksås eller ej som är problemet med utvecklingen, utan att saker korruption kommer öka, friheterna för kvinnor minska, den allmäna välfärden bli betydligt sämre och etniska spänningar öka. Redan idag har vi liksom områden där t.ex. en majoritet av ungdomarna överhuvudtaget inte har samma friheter som svenska ungdomar i ett villaområde har.

Det ironiska är att det är vänstern som just nu verkar vurma för att den utvecklingen ska fortsätta....
Senast redigerad av yokisuci 2020-08-11 kl. 15:31.
Citera
2020-08-11, 14:40
Medlem
Raglefants avatar
Citat:

All forskning visar på motsatsen -- andra och tredje generationen är mer radikala än sina föräldrar. Och det är inte som om det krävs att en majoritet av muslimerna vill ha sharialagar för att det ska märkas på samhället, eller ens för att sådana lagar ska införas. Det räcker med en beslutsam och någorlunda stor minoritet.

Men låt oss säga att vi i bästa fall kan hoppas på ett Sverige där (omkring 2060-2080) varannan människa är brun och böneutrop ekar över varenda svensk ort, men där muslimerna delvis avradikaliserats och inte vill ha sharialagar. Demokrati råder fortfarande. Svenska kvinnor kan fortfarande gå utan slöja utan att trakasseras för det särskilt ofta, och vissa muslimska kvinnor går även de utan slöja eller med bara hijab. Bögar kan fortfarande böga och kvinnor göra karriär.

Detta är alltså sjuklöverns lyckorike, det man strävar efter och som jag inte tror att man kommer att uppnå eftersom muslimerna inte kommer att avradikaliseras. Men låt oss säga att det går.

Är det ett Sverige du vill ha?
Citera
2020-08-11, 14:43
Medlem
Citat:

Problemet är att ganska många faktiskt inte ens vill integreras, eller om man så vill, assimileras. För många av de som kommer idag flyttade liksom inte hit för att man gillar jämställdhet, demokrati, individuell frihet och osv. utan hamnade här av helt andra skäl. Det är alltså lite som vissa svenskar i t.ex. Thailand eller Spanien. De lär sig helt enkelt varken dess språk eller kultur mer än nödvändigt. Skillnaden är att svenskarna där åtminstone inte är en ekonomisk belastning för landet.
Citera
2020-08-11, 14:46
Medlem
Citat:
Hur naiv är du?? Vi har öst pengar och åtgärder över utanförskapsområden i många år, och utbilda sig har abdra generationen kunnat göra hur mycket de vill. Så vi har visst "ett bättre alternativ". Ändå är som skrivet andra generationen i stort sett ännu värre än första.
Citera
2020-08-11, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annabella83
Hur naiv är du?? Vi har öst pengar och åtgärder över utanförskapsområden i många år, och utbilda sig har abdra generationen kunnat göra hur mycket de vill. Så vi har visst "ett bättre alternativ". Ändå är som skrivet andra generationen i stort sett ännu värre än första.
Visat ett bättre alternativ
Citera
2020-08-11, 15:15
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Det här var ju bland det dummaste jag läst. Självklart är det inte spanjoren själv som avgör det.

Etnicitet handlar inte om vad folk tycker eller hur man känner sig. Ta din värdelösa identitetspolitik och stoppa upp i arselet.

En med japanskt utseende och japanska gener är Japan och inte tysk. Det spelar ingen roll vad som står på passet. Lika lite som det finns svarta japaner.

Skuta tramsa och börja använd hjärnan.

Men vi pratar inte om etnicitet

Du får ni/du ju lägga till det prefixet. Vi pratar bara om vem som är spanjor/svensk/japan/whatever.

Jag vet att ni försöker kapa de här begreppen men det är bara att lägga ned. Ni framstår bara som okunniga.

Vad är det för fel på dig egentligen? Mobbad?
Citera
2020-08-11, 15:16
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Detär knappast frågan huruvida man kommer kunna äta fläsk med löksås eller ej som är problemet med utvecklingen, utan att saker korruption kommer öka, friheterna för kvinnor minska, den allmäna välfärden bli betydligt sämre och etniska spänningar öka. Redan idag har vi liksom områden där t.ex. en majoritet av ungdomarna överhuvudtaget inte har samma friheter som svenska ungdomar i ett villaområde har.

Det ironiska är att det är vänstern som just nu verkar vurma för att den utvecklingen ska fortsätta....

Det går åt rakt motsatt håll så det var ju en märklig kommentar att komma med.
Och varför tror du att alla som inte är puckade rasister är "vänster"?
Citera
2020-08-11, 15:27
Medlem
Jag hatar att säga det men enda lösningen är det man inte får säga. Inse de skillnader som finns mellan könen och upphäv kvinnlig rösträtt. Det är enda sättet för kvinnor att behålla sina övriga rättigheter. När muslimerna upphäver rösträtten så är det betydligt fler rättigheter som åker på samma bräde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in