2020-08-11, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Varför vi har kunnat bygga upp denna välfärd i vårat land Sverige är ju just för att vi offrat 33 kronor på varje intjänad hundralapp vi jobbat oss till .

Vet inte om de som kommer från andra länder förstår detta ?

Att för att det skall kunna finnas god sjukvård och skolor till barnen här som är nästan gratis så har varje svensk arbetande människa offrat en tredjedel utav varje hundralapp i skatt .

Skattepengar som använts till att bygga skolor och sjukhus.
Något som Alla får ta del av .

Jättefint ju .

Men då måste man vara med och offra sin del utav hundralappen , att vara med att betala skatt till samhället som alla gör i detta land .
Alla kloka och bryendes människor i vilket fall .

Eftersom det inte finns sådant som att betala skatt till samhällets uppbyggnad i länder neråt på jordklotet ,så blir det ingenting fixat med bra skolor och sjukvård .Tråkigt men sant .

Smakar det så kostar det .

Vill man bo bra och ha det bra i ett land så måste du vara med och offra en peng , helt enkelt betala en del i skatt för att få ett bra fungerande samhälle , så som vi haft det i åratal

med asfalterade vägar ( betalas med skattepengarna= vägskatt) ,vatten- rör och internet nergrävda i hela städer för att få vatten i kran ( även det med hjälp utav skattepengarna vi betalar ).

Så att hjälpas åt med samhällets kostnader är positivt.

Vi blir en gemensam grupp utav människor som gör att vi kan leva modernt med kollektivtrafik och slippa gå en halvmil för att hämta en hink med vatten åt familjen .

Tänk vad fantastiskt ett samhälle fungerar när ALLA drar sitt strå till stacken = när alla hjälper till att hjälpa varandra .

För att få något bra måste man offra ett antal kronor utav sina egna pengar- på de bra sakerna = betala skatt , som det heter ...

Hoppas många inflyttade personer läser detta så att de förstår varför man inte kan stoppa allt i egen ficka om man vill få ett bra och fungerande samhälle .

Detta har vi i Sverige pysslat med i nästan 200 år för att få det fint här, så då vill vi inte att människor förstör allt detta .

Så gör rätt för er , betala skatten som krävs , så kommer ni kunna leva i ett bra fungerande land .
Då slipper du vara illa omtyckt utav de som kämpar för att skatten skall bli betald så att allt fungerar .

I vårat land tycker vi att ALLA som får vara med i samhället skall hjälpa till med att ta en del utav sina pengar i fickan för att hjälpa till .
Då slipper du bli illa omtyckt och anses som en parasit = utnyttjare...

Alla skall hjälpa till att bygga upp samhället , då kommer det bli hållbart och bra .

Kallas rättvisa och det är vi mycket noga med i det här landet .Så:
-Slå inte sönder människor och inte heller bränn bilar för då måste skattepengarna gå till att laga och städa upp detta ,istället för till kul grejjor som fritidsgårdar , basketkorgar och massa annat trevligt .
Grunden för det är socialt kapital, vi har en gemensam kultur som gör att vi kan förstå varandra och lita på varann. När vi kommer överens om något förstår bägge parter vad som lovats. Och till allra största delen kan vi lita på att den andre gör sitt bästa för att uppfylla sitt åtagande.
Så är det långt ifrån i alla kulturer.
Citera
2020-08-11, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Varför skulle invandrarna komma till Sverige om dom vill att Sverige ska bli som länderna dom flydde ifrån?
De flesta är ekonomiska migranter, de fly varken från sin kultur, samhällsordning eller religion.
Citera
2020-08-11, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MomsPlusSkatt
Ruist som i sin skriftliga kommunikation skriver att det inte går att räkna som han sen står, mediakåt, i TV och gör. Men hyckleri gör kanske inget om det kommer från rätt håll
Jag har ingen agenda annat än att jag älskar sanningen, även när den skaver.
Jag uppfattade att Ruists pudlande var politisk damage control framtvingad av partitoppen.
Hans beräkningar var ju försiktiga - sannolikt kostar en invandrare mycket mer än 70 000 per år.
Men om du vet nåt mer så berätta, jag vill veta
Citera
2020-08-11, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagge1
Nej, att rösta vart fjärde år är det absolut minsta du kan göra.

Det finns hundra saker du kan göra förutom att rösta.

I en demokrati med 60 % skattetryck och där du sedan har 0 inflytande på hur dina pengar spenderas så skulle jag säga att den enda makt du har äe att rösta car fjärde år. Hade du själv kunnat spendera/skänka dina pengar så hafe du hafy enorm större inflytande än din enda röst. Kan du ge exempel på vad man som privatperson kan göra förutom att rösta och att föesöka få andra att rösta vetyigt?
Citera
2020-08-11, 13:27
Medlem
bill claytons avatar
I Frankrike är fransmännen alltjämt en majoritet trots mängder med araber och afrikaner så Sverige kommer nog inte bli islamiserat på minst flera hundra år. Om någonsin alls.
Citera
2020-08-11, 13:41
Medlem
Overminds avatar
Utvecklingen går oerhört fort. Jag skulle säga 2030-2040 så är vi minoritet eller 50/50...
Citera
2020-08-11, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Tror mer på att Ryssland kommer invadera Sverige militärt så Sverige kommer inte ens finnas till 2058.

Skall dom stjäla våra invandrare och statsskulden. Finns inget annat.
Citera
2020-08-11, 13:49
Medlem
Raglefants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bill clayton
I Frankrike är fransmännen alltjämt en majoritet trots mängder med araber och afrikaner så Sverige kommer nog inte bli islamiserat på minst flera hundra år. Om någonsin alls.

Enligt Pew Research utgör muslimer 30% av vår befolkning år 2050 med nuvarande invandringspolitik.

https://www.pewforum.org/2017/11/29/europes-growing-muslim-population/

De utgör då en gigantisk maktfaktor som alla kommer att tvingas ta hänsyn till, även om det troligtvis inte innebär att hela landet underkastas sharialagar -- ännu.

Man behöver inte vara något matematiskt snille för att med en enkel överslagsberäkning konstatera att de med fortsatt hög invandring efter 2050 (vilket de vid den tidpunkten är starka nog för att driva igenom även om 75% av svenskarna röstar emot) kommer att utgöra en majoritet senast någon gång omkring 2080. Då är det sannolikt sharialagar som gäller för dina barnbarn.

Vill du att detta ska hända så är du ondskefull.

Om du fattar men inte försöker göra något åt det så är du en feg krake och dina barnbarn kommer att spotta på din grav.

Personligen bryr jag mig om det svenska folkets fortlevnad mer än huruvida vi blir en muslimsk koloni eller inte. Jag vill inte att vi ska ersättas av kristna araber eller afrikaner heller, eller av sydamerikaner, indier eller kineser. Men islamiseringen är lik förbannat ett faktum som borde få alla som inte är antingen onda, kompletta idioter eller fega kräk att kämpa emot.
Citera
2020-08-11, 13:51
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gg1337
I en demokrati med 60 % skattetryck och där du sedan har 0 inflytande på hur dina pengar spenderas så skulle jag säga att den enda makt du har äe att rösta car fjärde år. Hade du själv kunnat spendera/skänka dina pengar så hafe du hafy enorm större inflytande än din enda röst. Kan du ge exempel på vad man som privatperson kan göra förutom att rösta och att föesöka få andra att rösta vetyigt?

Du kan till exempel gå en svenskakurs. Det finns många som är gratis!
Citera
2020-08-11, 13:54
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raglefant
Enligt Pew Research utgör muslimer 30% av vår befolkning år 2050 med nuvarande invandringspolitik.

https://www.pewforum.org/2017/11/29/europes-growing-muslim-population/

De utgör då en gigantisk maktfaktor som alla kommer att tvingas ta hänsyn till, även om det troligtvis inte innebär att hela landet underkastas sharialagar -- ännu.

Man behöver inte vara något matematiskt snille för att med en enkel överslagsberäkning konstatera att de med fortsatt hög invandring efter 2050 (vilket de vid den tidpunkten är starka nog för att driva igenom även om 75% av svenskarna röstar emot) kommer att utgöra en majoritet senast någon gång omkring 2080. Då är det sannolikt sharialagar som gäller för dina barnbarn.

Vill du att detta ska hända så är du ondskefull.

Om du fattar men inte försöker göra något åt det så är du en feg krake och dina barnbarn kommer att spotta på din grav.

Personligen bryr jag mig om det svenska folkets fortlevnad mer än huruvida vi blir en muslimsk koloni eller inte. Jag vill inte att vi ska ersättas av kristna araber eller afrikaner heller, eller av sydamerikaner, indier eller kineser. Men islamiseringen är lik förbannat ett faktum som borde få alla som inte är antingen onda, kompletta idioter eller fega kräk att kämpa emot.

Lösningen är såklart utbildning och integration. Den andra och tredje generationens invandrare från muslimska länder kommer självfallet lämna sina galna trossystem om vi visar ett bättre alternativ.
Citera
2020-08-11, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Du får väl knulla på lite då så att procenten utlandsfödda går ner. Framförallt tror jag du skulle må bra av att leva som en svensk i stället för att gå runt med magsår och oroa dig för invandrarna. Du och jag kommer kunna käka stekt fläsk med löksås 2058 också.
Fyfan vilken hemsk människosyn du har om barn. Men vi kommer att stoppa den här utvecklingen, var så säker på det. Alla invandrare som förstör kommer att skickas ut ur landet. Invandringsmotståndare vinner över hela världen och toleransen för personer som dig blir allt lägre.
Citera
2020-08-11, 14:21
Medlem
Raglefants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Tror mer på att Ryssland kommer invadera Sverige militärt så Sverige kommer inte ens finnas till 2058.

Ingen är beredd att försvara Sverige mot Ryssland. Vi som hade varit beredda att dö för Sverige om vi haft ens en måttligt vettig regering hatar sjuklövern mer än vi hade hatat ryska ockupanter, så vilka skulle slåss? HBTQ-entusiaster som vill hindra Putin från att förbjuda homosexpropaganda till barn? Miljöpartister som vill försvara islamisters rättigheter?

Rysslands mål med en invasion vore att använda oss som strategiskt militärt område och för industriell produktion. De har inget att vinna på att byta ut högproduktiva och innovativa svenskar mot lågproduktiva araber och afrikaner som sjuklövern vill.

"I, for one, would welcome our new Russian overlords" kanske är att överdriva, men hade jag varit beredd att riskera mitt liv i strid för att hindra en rysk invasion? Inte en chans. Jag hade förespråkat kollaboration i utbyte mot partiell autonomi och rysk hjälp med att omlokalisera de främmande ockupanter som sjuklövern tagit hit.

Fast nu kommer inte Ryssland att invadera oss eftersom Nato har ett klart styrkeövertag och Ryssland inte vill ha krig. (Möjligen i händelse av ett tredje världskrig där USA är upptaget av att slåss mot Kina, och då hamnar vi i ett annat läge med överhängande risk för kärnvapenkrig med mera.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in