2020-08-11, 03:49
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Död och hat åt malmö ff. Ungefär lika nöjd med att vinna dagens match som jag hade varit nöjd med att få en kuk körd ner i halsen.

Tror att jag uttryckt mig tydligt nog här.
Citera
2020-08-11, 06:27
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Känns det inte som att det är rekordmånga lag i år som ”aldrig vinner”? Eller snarare att de kommit in i jättelånga svackor utan segrar.

Heif, kff, aik, öfk, fff, Mjällby, Gbg...det lyfter ju fan aldrig för något av lagen känns det som. Det är nästan en halv serie av lag liksom.

Vi känns iaf inte som att vi kommer lyfta, vi får väl vara glada över att det normalt bara krävs 30pinnar för att inte åka ur...

Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick
Enig om alla situationer. Och sett till match- och chansbild tycker jag kryss var motiverat. Absolut ingen straff vid "handsen", Mehmeti kanske kan få den men långtifrån solklar och vad jag tycker om situationen med Holm behöver jag nog inte nämna.

Håller med vår tränare som sa att det absolut var rättvist med kryss men det hade känts bätte om ert mål hade gjorts på en av de många heta chanser som ni ju faktiskt skapde. Grymt imponerd av "Hasse" på innermitten. Planens bäste (tillsammans med Jake Larsson). Hur länge blir han kvar i Sverige?

Ja, det kanske var rättvist med kryss. Man är dock rätt trött på det som blåvitt så det var väl mest därför jag var nöjd över det ändå och inte en torsk. Sedan att det skall till en feldömd straff för att få in bollen...

Hasse är otroligt, spelar ju dessutom alltid fulla matcher, såväl i allsvenskan som cupen. Han har bara gått ut tidigare en enda match såhär långt.

Citat:
Ursprungligen postat av slampen
Så du menar att "problemet med svenska domare" kommer inte att lösas med VAR pga att Andreas Ekberg är aktiv? Har han gjort dig något särskilt? Samlagat med din syster/moder eller liknande? Eller är du bara en som bakåtsträvar med foliehatten på?

Sedan tror jag att jag skulle förespråka systemet med VAR som man använt i PL, att det är VAR-domarna som tar beslutet, och att domarna på planen måste följa detta.

Inget j-a VAR.
Vi har sett även i PL att det inte ens blir rätt med det varje gång och då kan domarjävlarna lika gärna få fortsätta göra fel än att döda allt vad spontan glädje heter. Målteknologi är jag för dock men då piper det ju hos domaren direkt när bollen passerat mållinjen utan nån fördröjning.

Citat:
Ursprungligen postat av trazke
ÖFK ligger alltså sist nu. Tack HIF!

Andra smålustiga saker. AIK är 1 poäng före jumbolaget, IFK Göteborg 2 poäng före jumbon. Snart halva säsongen spelad.

Nackdelen med HIFs seger var att det blev ännu jämnare i botten, även om det är trevligt att ÖFK är sist.
Dock tycker jag du är elak som påpekar hur nära jumbon vi är, vår picknick-dejt i Botaniska på lördag är härmed inställd!
Citera
2020-08-11, 07:34
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Jag hoppas fjanten i Norrköping som höll upp 7 fingrar för att visa att man ligger 7 poäng före MFF är glad nu.

Sveriges största plastlag. Riktigt usla när de finns press och ögon på dom.

DIF slutar 2a, blir Norrköping ens 4a?
Nu är det inget som kan stoppa er, vilket guld är det i ordningen och hur kommer det att rankas då säsongen är minst sagt märklig? Blir det en stjärna till på tröjan?
Citera
2020-08-11, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Vi känns iaf inte som att vi kommer lyfta, vi får väl vara glada över att det normalt bara krävs 30pinnar för att inte åka ur...

Ja, det kanske var rättvist med kryss. Man är dock rätt trött på det som blåvitt så det var väl mest därför jag var nöjd över det ändå och inte en torsk. Sedan att det skall till en feldömd straff för att få in bollen...

Hasse är otroligt, spelar ju dessutom alltid fulla matcher, såväl i allsvenskan som cupen. Han har bara gått ut tidigare en enda match såhär långt.

Inget j-a VAR.
Vi har sett även i PL att det inte ens blir rätt med det varje gång och då kan domarjävlarna lika gärna få fortsätta göra fel än att döda allt vad spontan glädje heter. Målteknologi är jag för dock men då piper det ju hos domaren direkt när bollen passerat mållinjen utan nån fördröjning.

Nackdelen med HIFs seger var att det blev ännu jämnare i botten, även om det är trevligt att ÖFK är sist.
Dock tycker jag du är elak som påpekar hur nära jumbon vi är, vår picknick-dejt i Botaniska på lördag är härmed inställd!

Jag är emot GLT, Bournemouth åkte i slutändan ut pga att GLT inte funkade när Aston Villa spelade. PL har till och med erkänt detta.
Citera
2020-08-11, 08:07
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Nu är det inget som kan stoppa er, vilket guld är det i ordningen och hur kommer det att rankas då säsongen är minst sagt märklig? Blir det en stjärna till på tröjan?
En stjärna per var 10e smtitel endast. Just nu har de 20smtitlar så det lär dröja med tredje stjärnan.
Citera
2020-08-11, 08:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse

Satan också!
Citera
2020-08-11, 09:34
Medlem
johnny_viciouss avatar
Suck, felpost.
Citera
2020-08-11, 10:39
Medlem
Angående VAR så får man väl säga att det var en intressant straff igår mellan United och Köpenhamn, hade man fått den mot sig i det läget hade man inte varit glad.
Citera
2020-08-11, 11:38
Medlem
mark.corrigans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Angående VAR så får man väl säga att det var en intressant straff igår mellan United och Köpenhamn, hade man fått den mot sig i det läget hade man inte varit glad.

Är väl en typisk situation där VAR granskar och gör bedömningen att kontakt = foul. Vidrigt att filmningar som dessa kommer undan med eufemismen "förstärkning" bara för att en spelare råkar vara inom en meter från spelaren som uppenbart väljer att trilla i backen.
Citera
2020-08-11, 13:13
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Död och hat åt malmö ff. Ungefär lika nöjd med att vinna dagens match som jag hade varit nöjd med att få en kuk körd ner i halsen.

Tror att jag uttryckt mig tydligt nog här.
Just detta problemet genomsyrar Helsingborgs fotbollskultur. Er avundsjuka är så stark att ni hellre idkar bögsex än att se ert EGNA lag vinna om det kan påverka MFF på ett positivt sätt.
I Malmö fokuserar man på sig själva. Helsingborg är bara ett farthinder på väg mot guldet. Alla verkar glada och lyckliga av att hålla på MFF medans helsingborgarna verkar må dåligt konstant.
Stackars spelare i Helsingborg. Spela för en publik som bara tänker på Malmö
Citera
2020-08-11, 13:33
Medlem
eternussermos avatar
Jag önskar hjälp, jag hittar ingen artikel på svenskafans som beskriver tankarna efter derbyt på difs sida, men jag hittar ingen. Jag hittar för ALLA övriga matcher , men inte denna. Gör jag något fel? Säkert någon som är bättre på datorer som kan hjälpa till?!
Citera
2020-08-11, 13:51
Medlem
Citat:
Oavgjort rättvist!? Trodde att det var vi bajare som brukade röka på

Kanske er sämsta match i år, men ni kan inte ha mött särskilt många lag som gjort det bättre än oss. Idag var vi riktigt vassa igen, första halvlek var nog vår bästa halvlek hittills i år.

Får ändå ge att PK växlat upp. Er klart bästa spelare idag.
Segern var absolut rättvis inget att snacka om, även om domaren missade en helt solklar straff så skapar ju DIF knappt en målchans på hela matchen. Och då förtjänar man ju inte att vinna direkt. Hammarby har ju 4-5 klockrena målchanser i första. Tycker dock det är oklart hur mycket hammarby skapar själva och hur många av dessa som är rena bjudningarna av DIF.

Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Karlström dribblar bort 3 man och blir nedbrottad och får själv varning. Berg blir nedbrottad och får frispark emot sig. Riktigt äckliga var ni idag.

Känns inte som vi kommer nånstans med denna diskussion. Min poäng är iaf. Ni var dåliga och imponerade inte alls, därmed än mer pinsamt att vi torskar för vi var minst lika dåliga. Oavgjort hade inte varit orättvist mtp. spelmässiga (vi hade mer boll exempelvis) och att domaren var kass.
Det är du nog rätt ensam om att tycka, DIF har väl inga riktigt vassa chanser att snacka om reduceringsmålet är ju en ren bjudning. Dåligt försvarspel i första havlek och dåligt anfallspel i hela matchen då förtjänar man inte poäng.

Citat:
Ursprungligen postat av Scoopy93
Det sista laget som ska klaga på domaren är Djurgården. Fick ett guld till skänks förra året pga domarkåren. Horribel straff i år mot Göteborg som leder till seger och felaktigt gult och utvisning på falkenbergsspelare som leder till seger. Karlström skulle dessutom blivit utvisad idag. Hade Bajen (Ludwigsson) satt sina 2 frilägen i första så hade det stått 4-0 i paus. Ni vaskade ihop ETT skott på mål under hela matchen jämfört med bajens 6 trots 6 skador på startspelare. Davor bjöd tillochmed på ett mål då han blev trött och ofokuserad när han inte haft nått att göra på hela matchen. Men visst skyll på domaren ni, patetiskt. #GrinDif
Det är väl en massa lag som har fått mycket straffar i år. Ifk gbg har fått massor av straffar och filmade till sig en senast söndags i 85:e, fick en billig straff mot bajen i 95:e minuten gör ett offside-mål i typ 83:e minuten som godkänns. Helsingborg får två billiga straffar i samma match mot Norrköping, o.s.v. Domaren Var lika dålig åt båda håll. Missar en solklar straff till DIF, Berg får frispark emot sig(!) när han blir nedriven på en offensiv hörna o.s.v. Karlström kunde absolut fått rött, så även Sher i Bajen, Bojanic, Junior kunde haft gult när han river ner Walker i samband med straffsituationen. Även Ulvestad kunde fått gult.

De som påstår att guldet var felaktigt är helt enkelt väldigt okunniga om fotboll. Orkar inte ens bemöta det mer än så längre.

Citat:
Lägg till de respektive lagens form så blir segern ännu mer imponerande. Men visst, ”vi var kassa igår vi också, oavgjort var rättvist” som dif-expertisen vill få det till

Vet att det gått väldigt kort tid, men hittills kan jag inte förstå aiks tanke med att ersätta Norling med BG.

Ska BG klara av det Norling inte lyckades med och få aik att glänsa offensivt? Besitter han geniala kunskaper som inte Norling hade? Eller ska han gå in och hålla laget kvar i serien? Känslan mot Mjällby var att taktiken inte var särskilt cynisk; det verkade som att man var tillbaka med 3-4-3 bl.a.

Visst, Norling kanske tappade omklädningsrummet, men det är verkligen inte en omöjlighet att vinna tillbaka det. Kolla på Nanne i Bajen 2016 som exempel under hösten.

aik har verkligen inte sämst trupp av bottenlagen, men man måste börja förstå att det kanske inte spelar någon roll i detta skede. Kollar man highlights från samtliga matcher i år är det max 2-3 matcher där man skapat mer än motståndarna och en handfull där det varit rätt jämnt. I övrigt har man nästan uteslutande varit det sämre laget.

Dags att vakna för deras del!
Segern igår var verkligen inte orättvis. Ni skapar klart mer, tycker dock att en del av era målchanser beror på rena bjudningar från djurgårdens backar. Exempelvis i det pinsamma inkastet på egen planhalva. Unes försvarsspel i samband med 2-0 och Witrys i samband med 1-0. Jag hade varit riktigt oroad om jag varit gnagare med tanke på hur spelet ser ut kontra hur dyr deras trupp är kontra att de precis har sparkat en meriterad tränare och ersatt honom med en helt oprövad utan att det har fått effekt.

Citat:
2017 års vårmöte var nog i nivå. Ett redan mediokert lag saknade derbyprofiler som JP och Smarra. Hamad var skadad, Magyar (som gjort det bra under våren) var avstängd och Paulsen gick sönder under matchen. Lägg till att tränare JM var fucking avstängd också. Denna trupp var inte bara medioker utan dessutom väldigt tunn. Bänken i den matchen var två man kort liksom.

Detta lag låg alltså under mot ett guldsatsande dif med Isaksson, Beijmo, Källström, Mange Eriksson och Mrabti och lyckades ändå greja en tvåmålsseger. Det måste vara i nivå med gårdagens prestation trots allt.
Ja 2017 hade ni typ halva elvan borta på g. av skador i ett redan dåligt lag. Djurgården hade däremot helt ordinarie elva och startade med Källström, Isaksson, Mange Eriksson, El-Kabir, Marbti, o.s.v. och ledde dessutom med 1-0 efter första halvlek. Skulle säga att den torsken sved betydligt mer än söndagens torsk. i Söndags saknade vi trots allt Chilli, Haris och Bärkroth som skulle ha gått rakt in i elvan (och Astrit som kanske skulle gjort det beroende på form) och tvingas lira med en ytterback som ytterforward samt Ring som är som att ha en spelare mindre på plan i nuvarande form. Dessutom är spelarna slitna efter tufft matchande vilket inte var fallet i det derbyt så vitt jag minns.
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Det är inte särskilt begåvat att basera sina jämförelser på en match.

Förresten "flyttade inte" Radetinac på Toivio, Toivio missbedömde situationen grovt. Han gjorde en miserabel match precis som alla andra i laget.,

Jag vidhåller att ytterst få hos skulle starta hos oss. Ta era anfallare t ex. Holmberg och Kujovic skulle få vara glada över att sitta på bänken i vårat U-21 lag.
Tycker ni har rätt många spelare som inte skulle gå in i elvan i DIF heller. Vi är väl bra på olika positioner kanske? Tycker verkligen inte att Holmberg och Kujvoic är sämre än Gustaf Nilsson direkt.
Senast redigerad av Geigerzehler 2020-08-11 kl. 14:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in