2020-08-10, 07:23
Medlem
eternussermos avatar
https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/bratveit-efter-nederlaget-jag-far-vara-lite-sur-pa-tjejen/

- Det är aldrig roligt att torska matcher. Det är mycket bättre att åka hem efter en vinst. Men i dag får vi åka hem och jag får vara lite sur på tjejen.

Hur tacklar hon det?
- Hon har inte så mycket val, hon är van vid det. Om vi vinner är jag glad, om vi torskar så får hon höra det när jag kommer hem.

Vi får hoppas att det inte är mer än så...
Senast redigerad av eternussermo 2020-08-10 kl. 07:25.
Citera
2020-08-10, 07:38
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Nämen, oavgjort! Det var väl oväntat! Secken skräll!

Igår får man dock vara tacksam för det, vi fick det på en felaktig straff, ÖSK kunde mycket väl fått en i situationen där Da Graca är i en "sliter och drar"-situation i straffområdet.
Sedan är det ju ingen straff när bollen förvisso verkar ta på Hasses arm men han kan ju inte kapa den från kroppen.

Kalmar borta, Peking hemma, DIF borta, Mjällby borta, Bajen hemma... Inget lätt schema. Ska man vara positiv blir det väl möjligen en pinne mot typ Kalmar och Mjällby borta.

Känns det inte som att det är rekordmånga lag i år som ”aldrig vinner”? Eller snarare att de kommit in i jättelånga svackor utan segrar.

Heif, kff, aik, öfk, fff, Mjällby, Gbg...det lyfter ju fan aldrig för något av lagen känns det som. Det är nästan en halv serie av lag liksom.
Citera
2020-08-10, 07:52
Medlem
Dif är ju verkligen drömmotståndet för oss när vi är i en kris och behöver en vändning.
Haft problem med offensiven - de bjuder oss på målchanser.
Vi har haft svårt att behöva jaga mål - tar ledningen i fjärde och kan slappna av.
Bojanic har varit bedrövlig - visar plötsligt upp 2019 års tendenser idag.

Det här säger man efter varje jävla vinst och blir besviken sen men SNÄLLA låt det här vara någon sorts vändning på säsongen.
Citera
2020-08-10, 08:09
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Dif är ju verkligen drömmotståndet för oss när vi är i en kris och behöver en vändning.
Haft problem med offensiven - de bjuder oss på målchanser.
Vi har haft svårt att behöva jaga mål - tar ledningen i fjärde och kan slappna av.
Bojanic har varit bedrövlig - visar plötsligt upp 2019 års tendenser idag.

Det här säger man efter varje jävla vinst och blir besviken sen men SNÄLLA låt det här vara någon sorts vändning på säsongen.

Vände för oss ifjol efter vårmötet med dem...men jag kommer nog inte gå på denna enkla. Räknar inte med något annat än mitten i år. Låt det dock gärna finnas lite hopp till 2021!
Citera
2020-08-10, 08:12
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Jag fokuserar mest på att vi var dåliga. Ja, vi var kassa och spelarna får bära lasset. Men det betyder inte att jag inte har rätt att kritisera domaren. Hade vi fått straff så... ja då hade det varit en annan match.
Men ni fick ju ett mål helt gratis strax efter och det blev inte "en annan match".

Eller du menar om Bajen bara hade gett bort 2 mål helt oprovocerat, DÅ hade det blivit en annan match?
Det kan jag hålla med om.
Citera
2020-08-10, 08:35
Avslutad
Härlig inställning från Poya! I hans ögon är inte Blåvitt indragna i någon bottenstrid. Dom ligger en bit upp på övre halvan av tabellen. Förnekar man verkligheten tillräckligt mycket kanske den blir sann? Eller något.
Citera
2020-08-10, 08:52
Medlem
Gårdagens största förlorare var väl ändå Bråtveits brud?
Något oroväckande att han öppet går ut med att ilskan över att ha förlorat går ut över henne, även om "hon är van med det".
Citera
2020-08-10, 09:04
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
För jävla roligt när Bergstrand efteråt säger att de inte var förvånade över Bajens uppställning igår, medan Holmberg säger det exakt motsatta. Glömde han att informera spelarna om Bajens taktik innan matchen?
Låter ju onekligen som att Herr Bergstrand har tappat det berömda omklädningsrummet? Eller är det bara så enkelt att den gode grinkuken ljuger?
Citera
2020-08-10, 09:05
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Härlig inställning från Poya! I hans ögon är inte Blåvitt indragna i någon bottenstrid. Dom ligger en bit upp på övre halvan av tabellen. Förnekar man verkligheten tillräckligt mycket kanske den blir sann? Eller något.

Så märkligt med allt kring Poya. Han uppfattas av väldigt många som rätt sympatisk, även av mig. Men likt förbannat så kommer de ibland helt verklighetsfrånvända kommentarerna som den du nämner. Han är en rejält tjurig typ egentligen. Har han någonsin medgett att han resonerat eller lagt upp taktiken fel efter någon match? Och i bagaget har han ju en misshandelsdom emot sig, om jag inte minns det helt galet.
Citera
2020-08-10, 09:07
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Låter ju onekligen som att Herr Bergstrand har tappat det berömda omklädningsrummet? Eller är det bara så enkelt att den gode grinkuken ljuger?
Tror helt enkelt bara att han inte tyckte att det borde vara nån skillnad. Man kan ju ta saker med ro om man tror att man inte behöver förändra nåt.
Citera
2020-08-10, 09:08
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror

Extra lustigt när det väl bestämdes av Billborn och Björklund typ igår att man skulle köra treback. Men vad vet jag, Bergstrand kanske har lyckats ”bugga” Billborns och Björklunds telefoner, så han kan nog ha haft koll på det på riktigt
Citera
2020-08-10, 09:18
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Gårdagens största förlorare var väl ändå Bråtveits brud?
Något oroväckande att han öppet går ut med att ilskan över att ha förlorat går ut över henne, även om "hon är van med det".

Varför varför varför kommer alltid kontroversiella saker upp till ytan hos det lag som torskar ett derby?

Mot aik var det Tankovic som öppet sågade Billborns taktik. Mot dif var det Asani som drog på semester till Gotland då han petades från truppen. Och nu detta från PK.

Verkar vara en naturlag att sånt här händer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in