Citat:
Ursprungligen postat av
Kung_Ingenting
Angående Holms filmning. Är ni säkra på att det inte är nån kontakt alls? Jag har inte sett någon perfekt vinkel på det men jag får känslan att Holms tår snuddar vid Gerzics rygg.
Inte för att det spelar nån roll i sak, för det är uppenbarligen så att Holm medvetet försöker träffa Gerzics rygg med foten..
Som sagt, inte för att det gör nån skillnad egentligen men det är ju på det sättet ett "smart" sätt att filma, jämfört med till exempel islänningen i Norrköping som bara kastade sig handlöst när ingen var i närheten.
Ja han sparkar in lite i Gerzic för att kunna hävda kontakt.
Man kan mena att det är klumpigt att slänga sig och glidtackla i straffområdet, och att anfallaren då har rätt att söka upp situationen för att få straff. Det skulle jag kunna hålla med om, men här tacklar han ju inte utan slänger sig i en riktning som inte är i linje med vart Holm springer, för att täcka inlägg. Även det är rätt kasst försvarsspel och klantigt, och jag tycker kanske att domaren med tanke på det inte bör döma straff.
Men jag ser hellre att anfallsspelarna har möjlighet att söka straff genom att springa in i försvarsspelare som slängt sig på marken än att de kan söka straff genom att pricka deras armbågar, som vi sett i en hel del matcher det senaste. Försvarsspelare ska kunna springa runt med naturliga armrörelser hur de vill, men de ska inte kunna dra nytta av att slänga sig mot marken om det inte är en säker brytning där de träffar bollen.