Citat:
Ursprungligen postat av
slampen
Det är nog lite mer problematiskt, dock i ett sådant fall så har ju en försvarare begått ett regelbrott. Tittar man på filmningen idag så har ju inget regelbrott begåtts, utan det är en ren filmning. I min värld är det iaf lite skillnad på att "ramla snyggt/rutinerat" eller att tokfilma.
Tycker inte det är någon skillnad alls, det är inte direkt så att jag tycker att man får stilpoäng för att man gör det snyggare än andra. Det är ganska så förkastligt alldeles oavsett, men det har blivit en del av spelet. Det Goitom menar när han "hjälper" domaren är att det är en förseelse dvs ett regelbrott och att han då förstärker hur det påverkar honom. Det betyder naturligtvis inte att det faktiskt har begåtts en förseelse, men det är hans poäng. Filmar gör man när det inte finns någon förseelse att tala om.
Idag är det är en filmning från Holm enligt mig, mot Bajen har det varit förseelser som han sedan har förstärkt.
Edit: Sedan kan man såklart uppleva något som en förseelse utan att det faktiskt är det, och om man då förstärker situationen blir det ju en filmning.
Edit #2: Det är jävligt snårigt och det är inte lätt för domarna, det kommer inte alltid bli rätt, efter mycket om och men har jag väl börjat acceptera detta. Sedan tycker jag att det finns vissa grundläggande saker som dom alltid måste följa. Ekberg är mitt största "hatobjekt" för att han inte följer dessa grundläggande regler, vilket kan kokas ner till "blås inte om du inte kan se vad som händer", då är det bättre att fria, det kommer inte alltid bli rätt men det är iaf bättre än Ekbergs "gissa vilt" approach.
VAR tror iaf inte jag skulle göra så mycket för ens sinnesro, man hade fortfarande suttit och varit förbannad på en hel del situationer.