2020-08-09, 22:05
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Alltid? Myt som bajare hittat på. Av de 4 senaste innan hade vi 2 vinster var. Det har dock ingenting med att göra att jag trodde att vi skulle vara bättre än idag. Som sagt så var det vår sämsta match på länge. Sjabblar till det totalt i backlinjen och två av dessa tappar vi in mål på. Trots det hade oavgjort varit rättvist. Vi saknade Haris men borde ändå varit mycket bättre.

Aja, det är som det är. Derbyn känns inte så mycket nu,. Vinst, förlust eller oavgjort.
Oavgjort? Ni hade ett skott på mål och vi hade sex. Vi dominerade ju matchen och enda anledningen att ni kom in i matchen var ju Davors tavla.
Citera
2020-08-09, 22:06
Medlem
Citat:
Alltid? Myt som bajare hittat på. Av de 4 senaste innan hade vi 2 vinster var. Det har dock ingenting med att göra att jag trodde att vi skulle vara bättre än idag. Som sagt så var det vår sämsta match på länge. Sjabblar till det totalt i backlinjen och två av dessa tappar vi in mål på. Trots det hade oavgjort varit rättvist. Vi saknade Haris men borde ändå varit mycket bättre.

Aja, det är som det är. Derbyn känns inte så mycket nu,. Vinst, förlust eller oavgjort.
1-3-13 senaste 17 mot oss. Nog kan man säga att ni de senaste åren i stort sett alltid suger mot oss.

Oavgjort rättvist? Haha snälla. Vi bör ha ledit med åtminstone tre bollar i halvtid och spelar ganska avslappnat av andra halvlek innan Davor bjuder på en reducering.

Men visst, ni "förtjänade" poäng.
Citera
2020-08-09, 22:10
Medlem
Angående Elfsborg så har jag vissa skäl att tro att man egentligen haft något på gång under flera år, men inför denna säsong gjort sig av med ett eller flera dåliga äpplen. Eller om man gjorde det under föregående säsong före hösten. Såg deras U21-lag spela förra sommaren och det var liksom något som inte stämde i stämningen i gruppen. Svårt att förklara, men det var nån slags allmänt dålig attityd till vad man höll på med. Nu är inte U21 samma som A-lag, men ofta kan man "känna" om något är rätt eller fel i en klubb genom att studera hur spelare och ledare uppträder i U21-matcher. Faktiskt. Såg nån A-lagsmatch efter det också och ändrade inte uppfattning, men svårare att känna stämningen när det är publik som överröstar hur spelare och ledare agerar.
Nä, något ruttet i korgen hade dom. När man tog väck det verkar hela gruppen ha växt flera steg.

(sagt utan att veta ett skit om denna säsongens Elfsborg, egentligen - men jag brukar ha fler rätt än fel, när jag "läser av" sånt här).

Man avslutade förra säsongen med raden 6-4-1 sista 11 omgångarna. Vad hände egentligen där i augusti 2019, när allt vände? Spelare som försvann ur startelvan förra sommaren: Jon Jönsson, Izishaki, Cibicki. Men behöver ju inte vara dom utan kanske nån ledare, materialare eller vem f-n som helst. Men nånting hände som vände gruppen från att vara ett gnällande divagäng till en sammansvetsad kvalitetsgrupp.
Senast redigerad av Burkgurka 2020-08-09 kl. 22:39.
Citera
2020-08-09, 22:16
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Oavgjort? Ni hade ett skott på mål och vi hade sex. Vi dominerade ju matchen och enda anledningen att ni kom in i matchen var ju Davors tavla.
Oavgjort hade varit rättvist mtp. uteblivna straffen och annat. Ni var kassa idag, vi var tyvärr sämre. Att ni får 4 bra lägen (och därmed fler skott på mål) beror på att vår backlinje går bort sig totalt just dessa tillfällen. I övrigt var det ju jämnt och tråkigt.

Att ni "dominerade" köper jag inte. Med det sagt borde vi varit 20 gånger så bra.
Citera
2020-08-09, 22:17
Medlem
simonvps avatar
Citat:

Oavgjort rättvist!? Trodde att det var vi bajare som brukade röka på

Kanske er sämsta match i år, men ni kan inte ha mött särskilt många lag som gjort det bättre än oss. Idag var vi riktigt vassa igen, första halvlek var nog vår bästa halvlek hittills i år.

Får ändå ge att PK växlat upp. Er klart bästa spelare idag.
Citera
2020-08-09, 22:25
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slampen
För att få bukt med detta måste det kunna delas ut ordentliga straff i efterhand, säg 25% av månadslönen eller en match avstängning vid en filmning. Man får heller inte glömma att en filmning är precis lika illa om den lurar domaren eller inte. Enbart att försöka filma till sig en straff borde vara straffas, i efterhand.

Hur bedöms det om man gör som Henok och hjälper domaren att fatta rätt beslut?
Citera
2020-08-09, 22:25
Medlem
Julinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Framförallt är afrikanen i backlinjen imponerande, iaf av det jag sett. Han var planens gigant mot oss, medans Karlsson inte imponerat på samma sätt(när jag sett Ellos), Okumo är inte bara bra defensivt men han har dessutom ett bra passningsspel, är väl i ungefär samma ålder också.

Ehm, va? Han slog ju säkert sju sorkdödare rätt in i planen mot er och var så kass att jag, neutral som tittade med ett halvt öga, hajade till. Sa även till polaren, när vi mötte Ellos i omgången efter, att Bajen ska låta Okumo sköta uppspelen då han är en säkerhetsrisk utan dess like. Mycket riktigt var han otroligt darrig och slog flera indianare.

Har inte sett några andra matcher utöver dessa två så han måste ha spottat upp sig rejält sedan dess. Men han var knappast någon gigant mot er (om du nu inte har de Graca som referensvärde).
Citera
2020-08-09, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
Ehm, va? Han slog ju säkert sju sorkdödare rätt in i planen mot er och var så kass att jag, neutral som tittade med ett halvt öga, hajade till. Sa även till polaren, när vi mötte Ellos i omgången efter, att Bajen ska låta Okumo sköta uppspelen då han är en säkerhetsrisk utan dess like. Mycket riktigt var han otroligt darrig och slog flera indianare.

Har inte sett några andra matcher utöver dessa två så han måste ha spottat upp sig rejält sedan dess. Men han var knappast någon gigant mot er (om du nu inte har de Graca som referensvärde).

Jag antar att du menar den AS matchen? Jag tänker på cupen, matchens två giganter var Okumu och Anestis. Kan han hålla den nivån kommer han inte vara kvar i AS speciellt länge.

Edit: Någon som följer Ellos kan säkert ge ett bättre omdöme dock, men som sagt han var fantastisk i cupsemin.

Kul att se att Strand äntligen åkte ut, det var på tiden.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2020-08-09 kl. 22:48.
Citera
2020-08-09, 22:48
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Oavgjort rättvist!? Trodde att det var vi bajare som brukade röka på

Kanske er sämsta match i år, men ni kan inte ha mött särskilt många lag som gjort det bättre än oss. Idag var vi riktigt vassa igen, första halvlek var nog vår bästa halvlek hittills i år.

Får ändå ge att PK växlat upp. Er klart bästa spelare idag.
Mtp. domarmisstagen borde vi fått in ett par bollar till. Svårt att skjuta på mål när domaren inte tillåter och missar solklar straff. Men visst, ni tog vara på våra misstag, det får jag tyvärr medge. Sen vilka som gjort det bättre? Typ varberg i förra omg. exempelvis. Sen har vi ju totaldominerat matcher och ändå förlorat poäng (elfsborg som klarast exempel) Då har vi haft problem med anfallet och med att göra mål men haft starkt försvar, därför såg jag positivt på derbyt men så ramlar försvaret ihop totalt.

Ja absolut. PK har växt sig väldigt stabil.
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2020-08-09 kl. 22:50.
Citera
2020-08-09, 22:51
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Oavgjort hade varit rättvist mtp. uteblivna straffen och annat. Ni var kassa idag, vi var tyvärr sämre. Att ni får 4 bra lägen (och därmed fler skott på mål) beror på att vår backlinje går bort sig totalt just dessa tillfällen. I övrigt var det ju jämnt och tråkigt.

Att ni "dominerade" köper jag inte. Med det sagt borde vi varit 20 gånger så bra.
Haha, skärp dig. Nog för att jag förstår frustrationen med utebliven straff. Men Karlström borde fått ett rött idag och det måste ju tom du kunna erkänna. Om inte för sparken så var det ju också givet kort i situationen mot Andersen i första.

Och med en man mer hade vi nog vunnit med mer än 2-1.
Citera
2020-08-09, 23:10
Avslutad
Oavgjort hade varit rättvist...om man låtsas som att första halvlek aldrig existerat.
Citera
2020-08-09, 23:17
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Mtp. domarmisstagen borde vi fått in ett par bollar till. Svårt att skjuta på mål när domaren inte tillåter och missar solklar straff.
Jag brukar vara partisk men detta är ju löjligt.
Ni skapade ju faktiskt noll farliga målchanser.
Ett oprovocerat självmål och en möjlig straff när Junior halkade, där det inte alls var farligt, var era bästa "prestationer".
Att fokusera på domaren efter denna match känns.... difigt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in