2020-08-11, 02:19
Avslutad
Sveriges höga invandring kan bara inte upprätthållas övertid. Vi kommer få kännbara ekonomiska effekter i framtiden på grund av socialt utanförskap och parallella samhällen. I och med detta kommer också en naturlig invandringsbroms ske. Opinionen tvärvänder. Det har den redan börjat göra.

Jag vet att uttrycket är slitet men många invandrare själva vill inte att det ska se ut på det sättet som det gör idag.

De som kallas för invandrare kommer kallas för svenskar om 100 år den saken är säker.

Jag är faktiskt inte speciellt orolig.
Citera
2020-08-11, 02:20
Medlem
landbandys avatar
Det här med att ta seden dit man kommer = översatt så att alla förstår ;
De som flyttar in i ett land skall leva så som de som bor där gör ..

Inte aggressivt förändra något i landet .
Typ religion och annat ...
Sådant får man hålla på med hemma .
Kan man inte stå ut med det som gäller i landet så får man helt enkelt åka därifrån .
Inte skapa kaos utifrån nya idéer.

Det skulle just vara snyggt om vi svenskar åkte ner och bosatte oss i ett muslimskt land och började kräva att alla kvinnor skulle få springa på stan med håret böljande .
Skulle vi kräva det så skulle vi bli stenade till döds i Deras land .

Men nu råkat ju det här landet vara Vårat land och Här måste de som flyttar hit rätta sig efter våra lagar som är uppbyggda på demokratiskt tänkande och inte på någon gammal religion som var gjord för folk på 1100-talet .

Det som de som är inflyttade inte förstår ÄR att i ett demokratiskt land strävar vi alla efter förnyelse inom ekonomi , tankesätt och allt inom utveckling och för att få detta att gå runt rent ekonomiskt är just att inte sitta kvar i gamla roller som oftast religioner gör.

Folk kan inte bara ta sig hit och slå sig ner för att landet är STABILT och vackert grönt och friskt med god ekonomi och sen tro att det bara är att käka av all den prakt som de som är 80 år nu , har arbetat i sitt anletes svett för att förverkliga( skapa) utan de som kommer hit måste hjälpa till att som svensk bygga vidare på det vi allihop har byggt upp .

Smakar det , så kostar det !
Det vet vi alla .
Det gör att då kan inte folk skrika och skräna , skita i att jobba för sin rätt att ta del utav svenska samhället .
Man kan inte åka omkring i bilar och slå ner folk , stjäla barns mopeder , råna människor , döda människor , våldta kvinnor för att de är ute när det är mörkt , för i vårat land har vi fostrat våra söner att ALLTID vara gentleman mot kvinnor , natt som dag , inne eller ute .
Man får i vårat land enligt lag ALDRIG slå varken kvinnor eller barn för då åker man med huvudet före in i fängelse .

Allt detta måste den som flyttar hit lära sig att förstå ATT i vårat land går det till på ett mycket mer finkänsligt och sofistikerat sätt , med medmänsklighet och mycket omsorg .
Flyttar man till vårat land måste man bli vän med detta , annars fåt man gå en kurs i simning och sen ta och simma hem till där man trivs.
Det går inte att komma hit och tro att vi gillar att ni tänker ändra på vårt lands regler .
Vi trivs med att kvinnor och män har samma värde och det skall så förbi .
Och krig och bomber gillar vi inte heller för vårat lands folk vill prata fram en lösning - inte springa runt och bränna flaggor ochintebära runt en kista med någons broscha , skrikandes med full hals så att den som ligger i kistan nästan ramlar ur kistan av allt folk som beter sig som en svärm myror som skriker som f-n.

Vi är lugna och stabila och upplärda med att man är tyst och försynt i sorgliga situationer .
När det är allvar då håller man tyst i vårat land och inte kacklar som en hönsgård .
Det orkar vi faktiskt inte med .
Så pass olika är våra folk .
Det är bara att förstå att vi passar faktiskt inte ihop .
Senast redigerad av landbandy 2020-08-11 kl. 02:59.
Citera
2020-08-11, 02:33
Medlem
Enkelt, ta bort alla bidrag inklusive barnbidraget. Människor som kommer till Sverige får själva hitta jobb och bostad och får ingen hjälp från samhället. Så får vi se hur många som identifierar sig som svenskar.
Citera
2020-08-11, 02:35
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qassam
Ger ett försök att dra ut skiten vid roten. Tror att många av oss men inte alla vill ha en majoritet som värnar om jämlikhet, religionsfrihet och yttrandefrihet. Om andra kulturer inte respekterar det så är de VÄRDELÖSA och de borde bannlysas från vårat land.

Mest jämlika ska väl Svenskarna vara? Vi bor väl i Sverige?
Och största religionsfriheten ska väl Svenskarna ha? Eller?
Och håna muslimer är så klart yttrandefrihetsfråga? Givetvis.
Och andra kulturer som inte respekterar ovanstående ska väl bannlysas i landet?
Citera
2020-08-11, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiskoega
Sveriges höga invandring kan bara inte upprätthållas övertid. Vi kommer få kännbara ekonomiska effekter i framtiden på grund av socialt utanförskap och parallella samhällen. I och med detta kommer också en naturlig invandringsbroms ske. Opinionen tvärvänder. Det har den redan börjat göra.

Jag vet att uttrycket är slitet men många invandrare själva vill inte att det ska se ut på det sättet som det gör idag.

De som kallas för invandrare kommer kallas för svenskar om 100 år den saken är säker.

Jag är faktiskt inte speciellt orolig
.

Det handlar snarare om att den enda skillnaden mellan mig och mina förfäder som levde här för tusen år sedan är att jag är några decimeter längre än dem. Tror du att Ali, Ahmed och deras tio svartmuskiga bröder kommer att kunna titta på bilder på vikingar och karoliner och tänka "ja, det här är vi"? Ut med huvudet ur röven, för fan. Risken att brunfolket i stället kommer fortsätta vara muslimer och snarare se Sverige som erövrad mark - om än med möjliga någorlunda sekulära svallvågor i kölvattnet (kanske lär de sig att äta fläskkött eller att det inte är bra med kusingifte) - är däremot rätt överhängande.

Vi är under invasion, och varje blåögd - både bildligt och bokstavligt talat - person som inte ännu greppat det här förtjänar att stryka med. Jag varken kan eller vill sympatisera med den nivå av destruktivitet och självförakt som detta beteende betingar.

Fast vad fan vet jag. Över 90% har röstat för det, så en del av mig vill bara luta mig tillbaka och skratta åt mitt eget folks näst intill oundvikliga undergång. Som neandertalarna före oss kommer svenskar inom en snar framtid att existera som blott en svunnen relik från en annan tid.
Senast redigerad av fuckthisworld91 2020-08-11 kl. 02:39.
Citera
2020-08-11, 02:38
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Men, snälla du - om man skriker ut "SVENSKAR KOMMER ATT BLI EN MINORITET I SITT EGET LAND INOM X ÅR" - så MÅSTE man ju definera vad man menar med svenskar.

Hur skall man annars kunna diskutera frågan?

Eller köper du varenda påstående någon gör utan att kolla själv om det stämmer?

Förresten, du säger ju att du är ointresserad av statistik, eftersom du VET svaret utan att kolla siffrorna.

Ja, så kan man göra - men förvänta då inte att någon (utom de redan frälsta) tar sagorna på allvar.

Det finns moderna genetiska dna tester där man kan avläsa ens ursprung och svenska etnicitet för bara 99 euro, man kan även se tydlig skillnad på en etnisk svensk, en sydeurope, arab eller afrikan, men jag förstår att en sån som du med under genomsnittlig intelligens inte kände till det alternativt inte begriper.
Citera
2020-08-11, 02:39
Medlem
Konfucius2s avatar
Problemet är , enligt mitt sett att se det, att vi tagit hitt fel sorts invandrare/ flyktingar. Jag har inga problem vad gäller trosuppfattning , utan vilken del av världen de kommer ifrån är ett större bekymmer samt för stora koncentrationer av samma folkslag...

I Sverige är syrier och somalier överrepresenterade.därefter har vi alla dessa kurder, assyrier och syrianer...

Detta skapar obalans...
Citera
2020-08-11, 03:06
Medlem
landbandys avatar
————-
Senast redigerad av landbandy 2020-08-11 kl. 03:46.
Citera
2020-08-11, 03:11
Medlem
landbandys avatar
————-
Senast redigerad av landbandy 2020-08-11 kl. 03:49.
Citera
2020-08-11, 03:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
Det finns moderna genetiska dna tester där man kan avläsa ens ursprung och svenska etnicitet för bara 99 euro, man kan även se tydlig skillnad på en etnisk svensk, en sydeurope, arab eller afrikan, men jag förstår att en sån som du med under genomsnittlig intelligens inte kände till det alternativt inte begriper.

Bemöda dig inte - Ruskigbuss är precis den sortens människa som aldrig kommer att erkänna, eller kanske t.o.m. förstå, att det finns ett genetiskt element som är helt avgörande för hur man blir bemött och uppfattad. Vissa tydligt liberala och/eller vänsterorienterade (ej gemensamt uteslutande) vill tro att ens egen nationella identitet och uppfattning om ens etnicitet är allt som spelar någon roll, när det de facto bara utgör hälften av den grund som krävs för att, som tidigare diskuterats, anses vara svensk: nämligen hur du själv identifierar dig, och hur andra identifierar dig.

Här är mitt DNA-test. Finns nog rätt få med snarlika resultat som inte uppfattas som nordmän, medan det av samma anledning finns rätt få med diametralt olika resultat (t.ex. lejonpart genetiskt arv från MENA, Subsahariska Afrika, Polynesien, etc.) som skulle uppfattas som desamma.
Citera
2020-08-11, 04:12
Medlem
landbandys avatar
Varför vi har kunnat bygga upp denna välfärd i vårat land Sverige är ju just för att vi offrat 33 kronor på varje intjänad hundralapp vi jobbat oss till .

Vet inte om de som kommer från andra länder förstår detta ?

Att för att det skall kunna finnas god sjukvård och skolor till barnen här som är nästan gratis så har varje svensk arbetande människa offrat en tredjedel utav varje hundralapp i skatt .

Skattepengar som använts till att bygga skolor och sjukhus.
Något som Alla får ta del av .

Jättefint ju .

Men då måste man vara med och offra sin del utav hundralappen , att vara med att betala skatt till samhället som alla gör i detta land .
Alla kloka och bryendes människor i vilket fall .

Eftersom det inte finns sådant som att betala skatt till samhällets uppbyggnad i länder neråt på jordklotet ,så blir det ingenting fixat med bra skolor och sjukvård .Tråkigt men sant .

Smakar det så kostar det .

Vill man bo bra och ha det bra i ett land så måste du vara med och offra en peng , helt enkelt betala en del i skatt för att få ett bra fungerande samhälle , så som vi haft det i åratal

med asfalterade vägar ( betalas med skattepengarna= vägskatt) ,vatten- rör och internet nergrävda i hela städer för att få vatten i kran ( även det med hjälp utav skattepengarna vi betalar ).

Så att hjälpas åt med samhällets kostnader är positivt.

Vi blir en gemensam grupp utav människor som gör att vi kan leva modernt med kollektivtrafik och slippa gå en halvmil för att hämta en hink med vatten åt familjen .

Tänk vad fantastiskt ett samhälle fungerar när ALLA drar sitt strå till stacken = när alla hjälper till att hjälpa varandra .

För att få något bra måste man offra ett antal kronor utav sina egna pengar- på de bra sakerna = betala skatt , som det heter ...

Hoppas många inflyttade personer läser detta så att de förstår varför man inte kan stoppa allt i egen ficka om man vill få ett bra och fungerande samhälle .

Detta har vi i Sverige pysslat med i nästan 200 år för att få det fint här, så då vill vi inte att människor förstör allt detta .

Så gör rätt för er , betala skatten som krävs , så kommer ni kunna leva i ett bra fungerande land .
Då slipper du vara illa omtyckt utav de som kämpar för att skatten skall bli betald så att allt fungerar .

I vårat land tycker vi att ALLA som får vara med i samhället skall hjälpa till med att ta en del utav sina pengar i fickan för att hjälpa till .
Då slipper du bli illa omtyckt och anses som en parasit = utnyttjare...

Alla skall hjälpa till att bygga upp samhället , då kommer det bli hållbart och bra .

Kallas rättvisa och det är vi mycket noga med i det här landet .Så:
-Slå inte sönder människor och inte heller bränn bilar för då måste skattepengarna gå till att laga och städa upp detta ,istället för till kul grejjor som fritidsgårdar , basketkorgar och massa annat trevligt .
Senast redigerad av landbandy 2020-08-11 kl. 04:36.
Citera
2020-08-11, 04:17
Medlem
Mad monks avatar
Fast att länka till en yt video ger inte direkt ett seriöst intryck.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in