Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-08-11, 01:11
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raglefant
Han är inte korkad, han försöker på arketypiskt judiskt vis uppehålla oss i diskussioner om semantik, hur ord ska definieras, samtidigt som vår värld brinner ner. ("Hur så brinner ner? Vad menar du egentligen? Brinner hela Sverige eller vadå? Vad är en brand egentligen? Det brinner i papperskorgar varje dag, och har gjort det sedan 1950-talet.")

Det är en metod som till stor del fungerar, dels därför att han lyckas slå blå dunster i ögonen på idioter och dels därför att han får oss att diskutera med honom om definitioner istället för med varandra om vad som behöver göras.

För min del lutar jag åt att försöka främja AfS för att ge mer legitimitet åt en radikalare återvandringsagenda än SD:s, DfS för att börja bygga en infrastruktur som vi kommer att behöva oavsett hur det här slutar (om vi hinner bli en minoritet före befrielsen eller inte), och samtidigt börja förbereda sig personligen för en framtida samhällskollaps/inbördeskrig/revolution som man omöjligen kan säga om och när den kommer.

NMR tror jag inte är en framkomlig väg, inte heller Nordisk Styrka i dagsläget. SD skulle givetvis bara fördröja kollapsen som partiet ser ut idag. En radikalisering av SD är kanske inte helt utesluten i framtiden dock.

Ja, det ser mörkt ut och kommer definitivt att bli sämre innan det blir bättre. Men kampen är inte över och nej, det är inte kört. Långt ifrån.

Du är rätt underhållande, det får jag medge. Men, jag noterar att inte heller du vet vad du skriver om.

Men, för all del, sitt med dina bokstavspartier och fundera på skrivelser som ingen käft kommer att läsa, i stället för att argumentera för något och försöka övertyga andra. Det är nog bäst för alla.
Citera
2020-08-11, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93

Vad tror ni kommer hända om så blir fallet? Inbördeskrig? Muslimerna kommer nog ta för sig och göra lite som de vill med våra kvinnor när de blir tillräckligt många skulle jag tro.

Vet inte om du sovit under en sten sen 70-talet men det kan dom redan. Tänk då hur det blir när vi är i riktigt numerärt underläge....
Citera
2020-08-11, 01:15
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qassam
Ger ett försök att dra ut skiten vid roten. Tror att många av oss men inte alla vill ha en majoritet som värnar om jämlikhet, religionsfrihet och yttrandefrihet. Om andra kulturer inte respekterar det så är de VÄRDELÖSA och de borde bannlysas från vårat land.

Håller helt med, vi skall värna om jämlikhet, religionsfrihet och yttrandefrihet. Nu rimmar det lite illa med att du samtidigt vill bannlysa andra som inte håller med dig, för då har du ju begränsat yttrandefriheten.

Vad jag försöker förklara är att
1. De som kommer hit KOMMER att bli svenskar med tiden. Precis som vallonerna, holländarna, tyskarna, fransmännen, finländarna, balterna, serberna, chilenarna, iranierna osv osv osv.
2. Min definition av att vara svensk omfattar t ex det som du räknade upp. Vi har en lång tradition här uppe av att vara gästfria, toleranta och ta emot främlingar som behöver skydd.
Citera
2020-08-11, 01:15
Medlem
Qualatexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Nu handlar det inte om föräldrarna, utan om det stora statliga verk som skall avgöra vem som är svensk och inte svensk, eftersom det är jättepätteviktigt för alla "sverigevänner" att vi vet exakt detta, så inte svenskarna är i minoritet.

Svaret fick du i andra stycket. Elementär genetik, recessiva och dominanta anlag; så det ser onekligen mörkt ut...
Citera
2020-08-11, 01:19
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qualatex
Svaret fick du i andra stycket. Elementär genetik, recessiva och dominanta anlag; så det ser onekligen mörkt ut...

Jaha, skall vi rabbla upp skolämnen?

Detta kanske lät klart och tydligt i din hjärna, men som sagt - om du inte kan förklara det för andra - så begriper du det inte själv. (Gammal pedagogisk maxim.)

Återigen. Vad är en svensk? Vilka är det som kommer att bli en minoritet år 2058? Vad har de för gemensamma egenskaper som bara återfinns hos denna grupp?

Det är ganska avslöjande när de som skriker denna vargen-kommer-ramsa aldrig någonsin klarar av att berätta detta.

Sanningen är förstås att de inte vet det heller.
Citera
2020-08-11, 01:21
Medlem
Qualatexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Tror du alla i ett land är likadana?
Tycker du att invandrarna från MENA har mer gemensamt med etniska svenskar, eller genomsnittsinvånarna i MENA?

Skiljer sig urvalet från populationen?
Citera
2020-08-11, 01:25
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qualatex
Tycker du att invandrarna från MENA har mer gemensamt med etniska svenskar, eller genomsnittsinvånarna i MENA?

Skiljer sig urvalet från populationen?
Ja. Annars hade dom ju inte valt att komma hit som sagt.
Vet inte vad du menar med din andra fråga.
Citera
2020-08-11, 01:30
Medlem
Qualatexs avatar
Citat:
Jaha, skall vi rabbla upp skolämnen?

Detta kanske lät klart och tydligt i din hjärna, men som sagt - om du inte kan förklara det för andra - så begriper du det inte själv. (Gammal pedagogisk maxim.)

Återigen. Vad är en svensk?

Barnslig ”Maxim”. Så om du inte begriper när Einstein förklarar relativitetsteorin för dig, så drar du slutsatsen att han inte heller förestår, eftersom han måste vara lika dum som du?
Låter som den sossiga enhetsskolan i ett nötskal.

Återigen, du är svensk om andra anser dig vara svensk, inom och utanför Sverige.
Citera
2020-08-11, 01:34
Medlem
Qassams avatar
Citat:
Håller helt med, vi skall värna om jämlikhet, religionsfrihet och yttrandefrihet. Nu rimmar det lite illa med att du samtidigt vill bannlysa andra som inte håller med dig, för då har du ju begränsat yttrandefriheten.

1. De som kommer hit KOMMER att bli svenskar med tiden. Precis som vallonerna, holländarna, tyskarna, fransmännen, finländarna, balterna, serberna, chilenarna, iranierna osv osv osv.
2. Min definition av att vara svensk omfattar t ex det som du räknade upp. Vi har en lång tradition här uppe av att vara gästfria, toleranta och ta emot främlingar som behöver skydd.

Jag håller med. MEN du kommer att driva högutbildade svenskar från Sverige. Läser du till läkare eller ingenjör så gör du dig själv en björntjänst om du stannar i Sverige. Sverige kommer att ha brist på arbetskraft över hela landet, men vi kommer aldrigt göra någon satsning för att svenskar ska få det lättare att få jobb.
Citera
2020-08-11, 01:36
Medlem
Qualatexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Ja. Annars hade dom ju inte valt att komma hit som sagt.
Vet inte vad du menar med din andra fråga.

Så din erfarenhet är att den somaliska gruppen har assimilerat sig väl i Sverige? De har mer gemensamt med etniska svenskar än somalier i Mogadishu?

Du kan inte tänka dig att det är annat som lockar än att bli svensk och betala hutlösa skatter?

En kravlös tillvaro kanske? Som kan avnjutas med klanen i ett parallellt samhälle?
Citera
2020-08-11, 02:00
Medlem
Pengabingens avatar
Citat:

Felet din tes har är att när det kommer för stora grupper så behöver dom inte assimilera sig i samhället utan dom klarar sig gott att vara i sin sfär och skapa dessa parallella samhällen med sharia, äldste män m.m det försvårar deras integration i Sverige som alla nationaliteter har behövt göra fram tills 2010 talet. Vi ser idag arabiska lappar och tolker som göds av detta av Svensken att INTE integrera dessa i samhället. Det vi ser i städerna idag är inte att det öppnar nya butiker för Svenskar utan det är arabiska affärer som går hem hos både svensken och invandraren, alltså det parallella samhället växer sig starkare medans det riktiga samhället förminskas. Ta också detta med att försäkringskassan urholkas av att muslimer dras till organisationer som går att mjölka på pengar = mer till invandringen, mindre till Svensken.

Snart har det mjölkats färdigt och då blir det uppror från 2 sidor, det parallella samhället och det riktiga samhället.
Senast redigerad av Pengabingen 2020-08-11 kl. 02:09.
Citera
2020-08-11, 02:14
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Det är bara att titta på vad som hände med Libanon.

Ja, snart står dom och klappar på vår port. I och med handelsblockaden mot Syrien så drabbas Libanon svårt. Det blev ju ingen "regime change" i Syrien som vi ville så handelsblockaden forsätter. Resultat: syrierna är största gruppen vi tar emot. Och nu kommer libaneserna...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback