2020-08-11, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Dette er forresten hvordan man utfører kidnappinger i den virkelige verden

https://www.buzzfeednews.com/article/emersonmalone/saudi-arabia-missing-kids-hit-squad-saad-aljabri-mbs

https://www.nrk.no/urix/tidligere-etterretningstopp-i-saudi-arabia-anklager-kronprinsen-for-mordforsok-1.15116537

Saudi-Araberne har koll.

Kanskje TH burde forhørt seg med dem før han dro i gang sitt opplegg.

Hva med en annen oppfordring i stedet: Kanskje AEH-kidnapperne burde forhørt seg med Saudi-familien først?
Citera
2020-08-11, 01:51
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Hva med en annen oppfordring i stedet: Kanskje AEH-kidnapperne burde forhørt seg med Saudi-familien først?

Hvilke kidnappere?
Citera
2020-08-11, 01:56
Medlem
Citat:
Hvilke kidnappere?

Jeg forstår ikke hvorfor ikke alle ser at det er langt mer logisk at AEH ble kidnappet av folk som trodde de skulle tjene 9 millioner euro.
Citera
2020-08-11, 02:02
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Nemlig, jeg syns nesten det var latterlig likt Ramsey-brevet, når først detaljene rundt trusselbrevet kom frem.

Så likt at jeg nesten ikke kunne tro det når ikke flere så likhetene, men så innså jeg at det faktisk kanskje ikke var så mange som hadde inngående kjennskap til den saken, og andre saker, hvis man ikke generelt var interessert i såkalt "true crime".
Jeg tipper det var Patsy Ramsay selv som drepte JonBenét Patricia i affekt. Grunnen til at JBP ble drept var at hun ikke ønsket å delta i en missekonkurranse, noe moren hadde lagt hele sjelen sin i. Syke greier disse misekonkurransene for barn i USA, og enda sykere foreldre..
Brevet var kun ment som villedning skrevet med hånden holdt høyt oppe på pennen for å "skrive stygt" / fake en annen håndskrift
Beløpet var det samme som julebonusen til John - skulle skremme John ekstra slik at han trodde det var noen med kjennskap til familien - rette mistanken over på noen andre

Bare en råsjanse..

Du har rett i at brevet i Ramsay saken har likheter med Hagen saken. Trusselbrev med 4 % av TH's formue, skremselspropaganda, samt mye informasjon.
Senast redigerad av Legokatt 2020-08-11 kl. 02:36.
Citera
2020-08-11, 02:05
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Jeg forstår ikke hvorfor ikke alle ser at det er langt mer logisk at AEH ble kidnappet av folk som trodde de skulle tjene 9 millioner euro.

Du får det til å høres ut som hennes eneste egentlige verdi var som et potensielt pressmiddel mot det "virkelige" offeret, TH.

Ingen hadde engang hørt om han før denne saken.
Citera
2020-08-11, 02:09
Medlem
Citat:
Du får det til å høres ut som hennes eneste egentlige verdi var som et potensielt pressmiddel mot det "virkelige" offeret, TH.

Ingen hadde engang hørt om han før denne saken.

Jeg visste om ham i minst 10 år. Kryptoeksperten gneldret om hvalen. Gjett om alle håndverkerne som var på befaring hos «den nøysomme milliardæren» visste at dette var the multi million dollar rich guy? Gjett om alle sammen som møtte opp møtte AEH?
Citera
2020-08-11, 03:48
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Jeg tipper det var Patsy Ramsay selv som drepte JonBenét Patricia i affekt. Grunnen til at JBP ble drept var at hun ikke ønsket å delta i en missekonkurranse, noe moren hadde lagt hele sjelen sin i. Syke greier disse misekonkurransene for barn i USA, og enda sykere foreldre..
Brevet var kun ment som villedning skrevet med hånden holdt høyt oppe på pennen for å "skrive stygt" / fake en annen håndskrift
Beløpet var det samme som julebonusen til John - skulle skremme John ekstra slik at han trodde det var noen med kjennskap til familien - rette mistanken over på noen andre

Bare en råsjanse..

Du har rett i at brevet i Ramsay saken har likheter med Hagen saken. Trusselbrev med 4 % av TH's formue, skremselspropaganda, samt mye informasjon.

I forhold til brevskriving, og språk, så kan vi også trekke inn noen litt mer lokale paralleller, som f.eks *host* Bertheussen *host*.

Jeg gleder meg til DEN saken starter, for å si det sånn...
Citera
2020-08-11, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Beklager. Jeg har ikke satt meg inn i saken. Jeg leste dette:

54-åring innrømmer drapet på seks år gamle JonBenét Ramsey utført i 1996
Wikipedia linken hadde faktisk ikke med den infoen så vidt jeg kunne se, så det er ikke noe rart.
Senast redigerad av Gubbanoa 2020-08-11 kl. 07:29.
Citera
2020-08-11, 08:37
Medlem
Citat:
Jeg syns du blander litt hummer og kanari her.

Familiemedlemmers vitnemål og "ansattes" forklaringer/løgner ang. bevegelser, møter og leie av biler, er altså sammenlignbart med kjøp av cyanid i Kina, syrebad som løser opp en kropp på under en dag, innleide statister til å spasere utenfor Futurum, og enkelte andre eventyrfortellinger, i dine øyne?

Sorry, må svare på nytt. Jeg leste ikke spørsmålet skikkelig.

Den siste gruppen av eksempel er lite praktiske og helt uten holdepunkter laget til for å forklare en teori.

Så har vi de første tilfellene, om at familie og ansatte er med på å lyve for å gi TH alibi. Det finnes ikke holdepunkter for dette kommet frem i media. Det er vel kommet frem holdepunkter for det motsatte. Han i leiebilen skulle ha forklart feil rundt dette, for å rette fokus mot Kvitfjell, mens AH var på vei sørover med lastebil?

Det er upraktiske forklaringer, og det er mange av de.
Senast redigerad av Rips 2020-08-11 kl. 09:06.
Citera
2020-08-11, 08:57
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
I forhold til brevskriving, og språk, så kan vi også trekke inn noen litt mer lokale paralleller, som f.eks *host* Bertheussen *host*.

Jeg gleder meg til DEN saken starter, for å si det sånn...
Skal bli interessant å se hva forsvaret legger opp til i Berthe*ussen saken.. Blir nok ikke enkelt

Elles har du gode innspill på true crime og hvordan løse en sak gjennom etterforskningsteam som jobber uavhengig med ulike hypoteser.

Skulle nesten tro politiet har gjort dette i Hagen saken også..
Citera
2020-08-11, 09:00
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rips
Nei, men det er lite holdepunkter for disse tingene, Hvorfor snakke så mye om cysnid kjøp i Kina? Finnes det noen som helst holdepunkter for det? Bortsett fra at TH har vært i Kina? Har han googlet hvordan man får kjøpt dette i et fremmed land? Er det funnet spor av noe annet enn en voldelig forbrytelse? NEI, det er ikke funnet slikt grunnlag. Det er tatt helt ut av ingenting fordi det da er lettere å forklare hvordan TH begikk dette alene.

Så har vi alt pratet om partering av lik og syrebad. NEI, det er en svært grisete, og tidkrevende prosess som det ikke finnes spor av, som ikke er praktisk mulig i tidsrammen. Dette blir snakket om fordi det forklarer hvorfor det ikke er funnet et lik. Det er mange andre mer sannsynlige forklaringer på dette.

Innleide statister er det også snakk om, Futurum, Hettemann, bilen i Ås, bilen på plenen. Det er jo praktisk mulig å leie inn statister, men da sitter jo disse statistene på fellende informasjon. Det er også spørsmål om det finnes tegn på at TH har forsøkt å finne slike statister, eller betalt slike statister.

Felles nevneren er at det er tatt ut av ingenting.

Det er laget til for å passe inn i en teori, gjerne en teori som også med disse tilpasningene er usannsynlig og upraktisk i seg selv.
De som virkelig fantaserer for å få ting til å passe med sin egen teori er TT.

Et par eventyr fra disse:
«Hvis TH åpnet konvolutten med hansker på, leste de to første sidene uten hansker, og tok på hanskene før han leste de tre siste, er det ikke mistenkelig»

og «hvis noen utkledd som TH snek seg inn på Futurum, lurte til seg telefonen hans, ringte AE kl 1006 og 1007 og deretter slettet, var det ikke TH som gjorde det».
Citera
2020-08-11, 09:03
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spikra
Så du har tipsat om en hypotes som du har kommit på?
Jag kan skriva det på svenska
Ja, jag har tippat fram en hypotes till polisen. Sedan är det upp till polisen vad de gör med det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in