Citat:
Ursprungligen postat av
Tungsten76
"Sladre" blir feil ord synes jeg. Stemmer dette, s fr vi hpe personen som vet har fortalt det til politiet. Kanske et av barna har sagt noe? Snnen var 10 r. Han m ha sett og hrt mye.
Ja. Hvis historien om pistolen er sann, er det for alvorlig til fortelle videre, eller "sladre" om. Slike hemmeligheter m vre tunge vite om, og bre med seg.
Jeg vet ikke hva jeg selv ville ha gjort med en s alvorlig hemmelighet. Jeg vet ikke om jeg ville trre fortelle det til noen. Jeg ville selvflgelig fle frykt overfor TH.
Hvis det er sant at AEH hadde eller har hatt alkoholproblemer, kan det vre at hun har lettet sitt hjerte i fylla. For si det snn. Fortalt om stygge episoder fra samlivet med TH. Kanskje pistolen og ektepakten var en av de. Da burde kanskje flere vite om det. Det kan jo hende at ett eller flere vitner har fortalt at AEH har sagt dette til politiet. Det vet vi jo ikke.
Synes at det er greit at episoden er nevnt p forumet. Om flere har hrt AEH fortelle dette, synes jeg de skal varsle politiet. Om de er redde for bli tvunget til vitne i en straffesak, kan de melde fra anonymt. Og hpe at det iallfall finnes ett mennesker som tr vitne om det i retten.
Citat:
Ursprungligen postat av
Legokatt
Ser at du er godt oppdatert p TH og saken generelt.
Jeg er blant annet enig med deg i at de voksne barna ikke har noen form for skyld oppi dette.
Sett at TH er skyldig.
Hva tror du er grunnen til at TH eventuelt nsket delegge familien sin?
Tror du han kun s p pengene uten vurdere hva en slik handling ville ha si for fremtiden og familien generelt?
Var han s gjerrig at han satte penger fremfor at barna sine skulle ha en mor, samt at barnebarna skulle ha en bestemor?
Hvis TH har drept AEH s tror jeg ikke motivet er mulig forst for meg. Eller de fleste alminnelige sunne og friske mennesker.
Det er bare mulig forklare hva som kan tenkes vre motivet. At TH ikke ville tle at AEH skulle ha et bedre og lykkeligere liv uten ham. Og med hans penger. Som nevnt tidligere.
Jeg tror at fra THs perspektiv var familien delagt for lenge siden. TH har muligens flelsesmessige skader som gjr at han fler seg utestengt fra fellesskapet rundt AEH, barna og barnebarna. Han var kanskje sjalu p nrheten mellom AEH, barn og barnebarn, og som han opplevde at han ikke fikk ordentlig innpass i.
I s fall ville det ikke vre AEHs skyld, eller barnas og barnebarnas skyld, men mangler ved TH selv. Kan hende han bebreidet AEH for sine egne mangler og feil.
Det blir bare gjetninger. Det er ekstremt vanskelig se for seg hva som skjer inni personer som er i stand til drepe p denne kaldblodige mten.
Edit:
Jeg tror TH mener han hadde en rett til drepe AEH. Fordi AEH bla-bla-bla-bla, det var s mye feil med henne og hun gjorde s mye dumt, at TH ikke hadde noe annet valg. At han ser det slik selv.
Selv om han kanskje aldri vil fortelle noen om det. S mener han ha en slags rasjonelle lignende grunner for at han mtte drepe henne. Han s ingen annen lsning.
Den rene galskap selvflgelig.