2020-08-06, 14:46
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Ser at du er godt oppdatert p TH og saken generelt.

Jeg er blant annet enig med deg i at de voksne barna ikke har noen form for skyld oppi dette.

Sett at TH er skyldig.
Hva tror du er grunnen til at TH eventuelt nsket delegge familien sin?
Tror du han kun s p pengene uten vurdere hva en slik handling ville ha si for fremtiden og familien generelt?
Var han s gjerrig at han satte penger fremfor at barna sine skulle ha en mor, samt at barnebarna skulle ha en bestemor?
Alle momentene du tar opp her, mener jeg styrker teorien om at TH ikke kunne gjort dette uten samtykke fra de andre i familien, som jeg tror deltok p hver sin mte.
Citera
2020-08-06, 14:49
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Alle momentene du tar opp her, mener jeg styrker teorien om at TH ikke kunne gjort dette uten samtykke fra de andre i familien, som jeg tror deltok p hver sin mte.
Ok n spurte jeg kornblomst om dette. nsket hre hens svar
Citera
2020-08-06, 14:56
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ok n spurte jeg kornblomst om dette. nsket hre hens svar
Hvis du ikke tler svar fra andre br du sende pm.
Citera
2020-08-06, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DancingAche
GM har hatt full kontroll p:
AE's bevegelser, faste rutiner
At gangveien ble pnet, har man bodd i strket noen tir s vet man gjerne slikt.
Stoppeklokkepresisjon p oppringninger til AE.
Sitt eget alibi, utenstende kidnappere ville ftt problemer om TH hadde dratt over en time senere p jobb den dagen.
Kryptokonto og drlig kommunikasjonsplattform, han kunne enkelt overfre noen kroner til seg selv eller medhjelper uten bli tatt for det, og samtidig betale lsepenger for syns skyld.
Hadde ikke VE problemer med alibiet sitt den dagen?

VE ble oppdaget p kamera 20 mil fra Oslo i en leiebil den 31.10. Det har vrt to artikler i media om dette, men det er ikke bekreftet at det er VE, men en forretningspartner/ medarbeider.
Tenker han ogs har vrt med p gi TH alibi for deler av dagen. Det er ikke veldig mange som jobber p Futurum- kontoret som kan ha sett ham, VE, kontordame med lnnskjring, MB, og muligens to til ?

Det som er merkelig, er at AEH ga beskjed om avlyst hyttetur p SMS kl 9.10, mens bde far og snn ikke nevner det, men bruker hytteplaner som argument for telefonsamtaler. Samtidig reiser VE, som ogs skulle vre med p mtet, til Kvitfjell samme dag. Han ber en person lyve om at han var blitt sett der den dagen. Her er det noe som ikke stemmer...
Senast redigerad av AmunRa 2020-08-06 kl. 15:01. Anledning: ..
Citera
2020-08-06, 14:59
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Hvis du ikke tler svar fra andre br du sende pm.
Akkurat n nsker jeg hre et synspunkt fra en person som ikke mener barna er medskyldig. Det m du respektere
Senast redigerad av Legokatt 2020-08-06 kl. 15:07.
Citera
2020-08-06, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tungsten76
"Sladre" blir feil ord synes jeg. Stemmer dette, s fr vi hpe personen som vet har fortalt det til politiet. Kanske et av barna har sagt noe? Snnen var 10 r. Han m ha sett og hrt mye.

Ja. Hvis historien om pistolen er sann, er det for alvorlig til fortelle videre, eller "sladre" om. Slike hemmeligheter m vre tunge vite om, og bre med seg.

Jeg vet ikke hva jeg selv ville ha gjort med en s alvorlig hemmelighet. Jeg vet ikke om jeg ville trre fortelle det til noen. Jeg ville selvflgelig fle frykt overfor TH.

Hvis det er sant at AEH hadde eller har hatt alkoholproblemer, kan det vre at hun har lettet sitt hjerte i fylla. For si det snn. Fortalt om stygge episoder fra samlivet med TH. Kanskje pistolen og ektepakten var en av de. Da burde kanskje flere vite om det. Det kan jo hende at ett eller flere vitner har fortalt at AEH har sagt dette til politiet. Det vet vi jo ikke.

Synes at det er greit at episoden er nevnt p forumet. Om flere har hrt AEH fortelle dette, synes jeg de skal varsle politiet. Om de er redde for bli tvunget til vitne i en straffesak, kan de melde fra anonymt. Og hpe at det iallfall finnes ett mennesker som tr vitne om det i retten.

Citat:
Ser at du er godt oppdatert p TH og saken generelt.

Jeg er blant annet enig med deg i at de voksne barna ikke har noen form for skyld oppi dette.

Sett at TH er skyldig.
Hva tror du er grunnen til at TH eventuelt nsket delegge familien sin?
Tror du han kun s p pengene uten vurdere hva en slik handling ville ha si for fremtiden og familien generelt?
Var han s gjerrig at han satte penger fremfor at barna sine skulle ha en mor, samt at barnebarna skulle ha en bestemor?

Hvis TH har drept AEH s tror jeg ikke motivet er mulig forst for meg. Eller de fleste alminnelige sunne og friske mennesker.

Det er bare mulig forklare hva som kan tenkes vre motivet. At TH ikke ville tle at AEH skulle ha et bedre og lykkeligere liv uten ham. Og med hans penger. Som nevnt tidligere.

Jeg tror at fra THs perspektiv var familien delagt for lenge siden. TH har muligens flelsesmessige skader som gjr at han fler seg utestengt fra fellesskapet rundt AEH, barna og barnebarna. Han var kanskje sjalu p nrheten mellom AEH, barn og barnebarn, og som han opplevde at han ikke fikk ordentlig innpass i.

I s fall ville det ikke vre AEHs skyld, eller barnas og barnebarnas skyld, men mangler ved TH selv. Kan hende han bebreidet AEH for sine egne mangler og feil.

Det blir bare gjetninger. Det er ekstremt vanskelig se for seg hva som skjer inni personer som er i stand til drepe p denne kaldblodige mten.

Edit:
Jeg tror TH mener han hadde en rett til drepe AEH. Fordi AEH bla-bla-bla-bla, det var s mye feil med henne og hun gjorde s mye dumt, at TH ikke hadde noe annet valg. At han ser det slik selv.

Selv om han kanskje aldri vil fortelle noen om det. S mener han ha en slags rasjonelle lignende grunner for at han mtte drepe henne. Han s ingen annen lsning.

Den rene galskap selvflgelig.
Senast redigerad av kornblomst 2020-08-06 kl. 16:34. Anledning: Edit
Citera
2020-08-06, 16:50
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ja. Hvis historien om pistolen er sann, er det for alvorlig til fortelle videre, eller "sladre" om. Slike hemmeligheter m vre tunge vite om, og bre med seg.

Jeg vet ikke hva jeg selv ville ha gjort med en s alvorlig hemmelighet. Jeg vet ikke om jeg ville trre fortelle det til noen. Jeg ville selvflgelig fle frykt overfor TH.

Hvis det er sant at AEH hadde eller har hatt alkoholproblemer, kan det vre at hun har lettet sitt hjerte i fylla. For si det snn. Fortalt om stygge episoder fra samlivet med TH. Kanskje pistolen og ektepakten var en av de. Da burde kanskje flere vite om det. Det kan jo hende at ett eller flere vitner har fortalt at AEH har sagt dette til politiet. Det vet vi jo ikke.

Synes at det er greit at episoden er nevnt p forumet. Om flere har hrt AEH fortelle dette, synes jeg de skal varsle politiet. Om de er redde for bli tvunget til vitne i en straffesak, kan de melde fra anonymt. Og hpe at det iallfall finnes ett mennesker som tr vitne om det i retten.

Hvis TH har drept AEH s tror jeg ikke motivet er mulig forst for meg. Eller de fleste alminnelige sunne og friske mennesker.

Det er bare mulig forklare hva som kan tenkes vre motivet. At TH ikke ville tle at AEH skulle ha et bedre og lykkeligere liv uten ham. Og med hans penger. Som nevnt tidligere.

Jeg tror at fra THs perspektiv var familien delagt for lenge siden. TH har muligens flelsesmessige skader som gjr at han fler seg utestengt fra fellesskapet rundt AEH, barna og barnebarna. Han var kanskje sjalu p nrheten mellom AEH, barn og barnebarn, og som han opplevde at han ikke fikk ordentlig innpass i.

I s fall ville det ikke vre AEHs skyld, eller barnas og barnebarnas skyld, men mangler ved TH selv. Kan hende han bebreidet AEH for sine egne mangler og feil.

Det blir bare gjetninger. Det er ekstremt vanskelig se for seg hva som skjer inni personer som er i stand til drepe p denne kaldblodige mten.

Edit:
Jeg tror TH mener han hadde en rett til drepe AEH. Fordi AEH bla-bla-bla-bla, det var s mye feil med henne og hun gjorde s mye dumt, at TH ikke hadde noe annet valg. At han ser det slik selv.

Selv om han kanskje aldri vil fortelle noen om det. S mener han ha en slags rasjonelle lignende grunner for at han mtte drepe henne. Han s ingen annen lsning.

Den rene galskap selvflgelig.
Skjnner.

Men tanke p at du har postet 2600 innlegg p dette forumet, s er du kanskje enig i at TH mtte ha hatt en medhjelper? - med tanke p at du har satt deg godt inn i saken. Hvordan kunne TH kommunisere gjennom krypto-meldinger mens han var under hemmelig overvkning, samt klare gjemme et lik den dagen, osv. At han kunne klare alt dette alene er nesten umulig. Enig?

Med tanke p at TH var en person som mtte ha full kontroll. Hvis du skulle gjette. Hvem var mest sannsynlig hans medhjelper?
Senast redigerad av Legokatt 2020-08-06 kl. 17:09.
Citera
2020-08-06, 17:03
Medlem
Citat:
Skjnner.

Men tanke p at du har postet 2600 innlegg p dette forumet, s er du kanskje enig i at TH mtte ha hatt en medhjelper? Hvordan kunne TH kommunisere gjennom krypto-meldinger mens han var under hemmelig overvkning, samt klare gjemme et lik den dagen, osv. At han kunne klare alt dette alene er nesten umulig. Enig?

Med tanke p at TH var en person som mtte ha full kontroll. Hvis du skulle gjette. Hvem var mest sannsynlig hans medhjelper?
Hvis du skal kommentere antall innlegg, br du se p reg.dato og stats ogs...
Kornblomst: 3,62 innlegg pr dag.
Legokatt: 7,95 innlegg pr dag.
Kanskje du kan roe ned litt?

For vre litt on topic ogs: Det er vanskelig se hvordan han har gjort det uten en medhjelper, det er jeg enig i. Men det betyr ikke at det er umulig. Politiet vet mye mer enn vi vet om tidslinjer etc...
Citera
2020-08-06, 17:08
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurenskog
Hvis du skal kommentere antall innlegg, br du se p reg.dato og stats ogs...
Kornblomst: 3,62 innlegg pr dag.
Legokatt: 7,95 innlegg pr dag.
Kanskje du kan roe ned litt?

For vre litt on topic ogs: Det er vanskelig se hvordan han har gjort det uten en medhjelper, det er jeg enig i. Men det betyr ikke at det er umulig. Politiet vet mye mer enn vi vet om tidslinjer etc...
Jeg har en saklig diskusjon med kornblomst. Synes det er interessant hre synspunkt fra ulike personer med ulik innfallsvinkel
Citera
2020-08-06, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hybridbil
Bra at du nsker en oppklaring. Det virket bare ikke slik. Jeg har aldri sagt at TH er ondskapen selv, men jeg holder det pent at han kan ha gjort en alvorlig forbrytelse en gang eller to.
Vi fr nok snart hre mer om hva P*litiet har funnet i Sv4.

... og slik gr dagene. Folk setter sin lit til politiet som snart har holdt p i to r med oppklare denne saken.
Citera
2020-08-06, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hybridbil
Det kan hende at de stort sett hadde det bra, men du konkluderer med det. Hvor har du det fra?

Jeg konkluderte overhode ikke.

Jeg sa at min beskrivelse er like sannsynlig som de dystopiske beskrivelsene av infernoet AEH levde under som florerer p denne sladrekanalen.
Citera
2020-08-06, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbanoa
Jeg fr ikke til se alternativet p noen som helst mte at AE hadde det bra. Foresten, hva er det for slags mann som er helt besatt av flytte tilbake til huset der kona ble drept? Helt sykt i mine rer. Ikke noe problem med sovehjertet der i hvertfall.

Hvem sier at TH er besatt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in