Flashback bygger pepparkakshus!
2020-08-01, 10:23
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Legokatt: du tror alts at en datter, med egen familie, er villig til drepe sin egen mor og havne 21 r i fengsel, miste jobb alle venner, all fremtidig sttte fra egen familie, vre utsatt for hevn fra egen familie i ettertid? At hun skal ha gjort dette fordi TH nsket det? Hvor er logikken?
Nei absolutt ikke. Du har nok forvekslet meg med noen andre her p forumet
Citera
2020-08-01, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Nr politiet sier det handler om stor voldskapasitet dreier det seg om selve drapshandlingen.

Da gjelder det krefter som er brukt og ikke ndvendigvis tilbyelighet til bruk av vold av natur, selv om TH tydeligvis ogs har vist slike tendenser bakover i tid.

Stor voldskapasitet betyr kriminelle milj med stor voldskapasitet, flere samlet, som utfrer drap ... gr det an vre s dum? herre jesus og politiet vet ikke engang om aeh er drept, selv om de mener kunne bevise det.
Citera
2020-08-01, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Nr man snakker om og bruker begreper som "stor voldskapasitet" s er det gjengs oppfatning at det ikke handler om den fysiske kapasiteten til bruke vold.

Man sier ikke om alle personer som er store og sterke at de "har stor voldskapasitet".

Det handler mer om mentaliten, sperrer, eller mangelen p disse, som gjr en person mentalt i stand til beg vold mot et annet menneske, siden det faktisk, heldigvis, er ganske vanskelig for de fleste av oss, i hvert fall de frste f gangene man vurderer gjre noe slikt.

Har man gjort det noen ganger og disse naturlige sperrene etterhvert ikke er s sterke lenger, da kan man si at noen har "stor voldskapasitet".

Edit: Ogs har man selvflgelig ogs individer som gr "all inn" frste gangen, nr de frst har gtt til det steget tr over disse grensene, men da er det gjerne en mentalitet som har ligget latent og noe som de har tenkt mye p i forkant og dermed forskjvet disse grensene internt, mentalt fr de utfrer noe i praksis.

herregud. les her du: https://www.dagbladet.no/nyheter/pol...sitet/70924940

det er snakk om kriminelle milj, ikke enkeltpersoner med hevnmotiv, som ektefelle eller barn for eksempel. Politiet brukte dette begrepet for lenge siden da de var overbevist om dette er en kidnapping. Om kidnappere str bak er det sannsynlig at de tilhrer et slikt kriminelt milj med betydelig voldskapasitet, alts til sammenligning f.eks. ikke pedofile eller simple butikktyver
Citera
2020-08-01, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iristo01
Det at klrna var brettet sammen kan tyde p at det er kvinnfolk som stod for denne jobben./vask,opprydning. Stort sannsynlig det var konen du nevner som eier vaskebyr. Dette har gjort som rutine,samt forsvunnete vaskebtte.
Alle el de fleste involverte lyver,samt TH og RU med bror.Hva vet vi om bror til RU?Om han og konen ha utfrt drapet,vasket og stagget.?

Deler ikke ndvendigvis ditt syn p at brettede klr tyder p kvinnfolk. Men helt irrelevant observasjon er det heller ikke. En profiler vil sikkert bruke en slik opplysning i et strre bilde. Men igjen, her er det jo helt umulig vite hvor stagingen begynner, hvor den slutter, og hva som er tilfeldigheter og ubevisste handlinger.

Nr det er sagt, ser dere er fler som skriver om brettede klr. Hvor har dette sttt? Hvem har informert om det? Brske? Haris? Link?

RUs bror har bla kjente kriminelle p vennelista p FB. Iv*rsen.

Citat:
selv om proffe ikke gjr det snn. Hvordan gjr de proffe det mener du?

Proffe ville ikke vasket frst og fremst for ikke etterlate seg DNA. De ville vasket (blod i strre mengder) for ikke fucke opp for lsepengene. De m sikre at fam H*gen tror hun lever.

For ikke etterlate seg DNA ville de brukt nylonstrmper p armer, ben og ansikt/hr, dette under tette, ikke kontaminerte klr, som tapes igjen rundt hndledd/ankler. Skoovertrekk(ikke raggsokker), hansker. etterlate DNA vil for proffe ikke vre et alternativ i utgangspunktet.

Uproffe vil kanskje tenke at vaske etter seg er en viktig eller ndvendig del av fjerne eget DNA. Selvflgelig i tillegg til fjerne evt blod for opprettholde illusjonen om at AEH vil frigis.
Citera
2020-08-01, 10:46
Medlem
Citat:
Legokatt: du tror alts at en datter, med egen familie, er villig til drepe sin egen mor og havne 21 r i fengsel, miste jobb alle venner, all fremtidig sttte fra egen familie, vre utsatt for hevn fra egen familie i ettertid? At hun skal ha gjort dette fordi TH nsket det? Hvor er logikken?
Nei det tror jeg ikke. Og jeg er ikke Legokatt.
Citera
2020-08-01, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rips
S noen har ftt frem alle TH sine avtrykk og vasket bort disse, men latt alle andre sine bli igjen? Eller var der ingen avtrykk, fra noen, men det burde vrt avtrykk fra TH?

Mulig at gjerningsmannen vasket og vasket bort alle avtrykk, uten sprox skoene, og at det burde vrt avtrykk fra TH da hsn lette etter henne i huset?

Hvorfor skulle han ikke ha gtt inn i huset etter jobb? Hvor var han i s tilfelle? P grdsplassen og pratet med fttene dine i en hustelefon han hadde lagt ut, fordi han ikke skulle g inn?

Det blir for rart, for nye styr.

N vrangleser du s jeg nesten blir imponert. Les avisartiklene om spor og mangel p spor, legg til litt logikk, s slipper du drite deg ut p denne mten igjen.

Og selvflgelig kan GM ha vasket vekk spor i gangen, og s har noen(GM, TH, TEH)gtt noen skritt inn i entreen med Sproxsko ingen vil vedkjenne seg i ettertid. Telefonen til ft fra HHB1 kan ha blitt besvart av hvem som helst. Det var frst fler minutter senere TH ringte politiet. Tvisten ligger i at drapets spor er forskt fjernet, mens stagingens spor er forskt fremhevet. Problemet med holde tunga rett i munnen oppstr nr TH er s skyldig at han ikke klarer tenke klart nok til ikke la noen spor synes. Han vil ikke ha skylda.
Senast redigerad av Karamellis 2020-08-01 kl. 10:59.
Citera
2020-08-01, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karamellis
N vrangleser du s jeg nesten blir imponert. Les avisartiklene om spor og mangel p spor, legg til litt logikk, s slipper du drite deg ut p denne mten igjen.

Og selvflgelig kan GM ha vasket vekk spor i gangen, og s har noen(GM, TH, TEH)gtt noen skritt inn i entreen med Sproxsko ingen vil vedkjenne seg i ettertid.

Han glemte kanske egne avtrykk. Ikke lett tenke p alt.
Citera
2020-08-01, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tungsten76

Nettopp. Og han glemte nok at han hadde et par Sprox-sko ogs.
Senast redigerad av Karamellis 2020-08-01 kl. 11:11. Anledning: glemte -> glemte
Citera
2020-08-01, 11:03
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tungsten76
Ja, det skal bli interessant f disse svarene nr lsningen kommer for en dag.
Citera
2020-08-01, 11:06
Medlem
Legokatts avatar
Jeg trekker teorien om at de tre barna hjalp AEH flykte.

Det er ikke sannsynlig at AEH ville leve et liv p flukt

Det er heller ikke sannsynlig at de tre barna er involvert

Som sagt s har jeg ikke tunellsyn i saken. Jeg jobber med en annen teori - der alt stemmer
Citera
2020-08-01, 11:11
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karamellis
Telefonen til ft fra HHB1 kan ha blitt besvart av hvem som helst. Det var frst fler minutter senere TH ringte politiet. Tvisten ligger i at drapets spor er forskt fjernet, mens stagingens spor er forskt fremhevet. Problemet med holde tunga rett i munnen oppstr nr TH er s skyldig at han ikke klarer tenke klart nok til ikke la noen spor synes. Han vil ikke ha skylda.
Fetad: Hvis det ikke var TH m HHB1 ha en rolle i saken, s lenge hun har forklart at det var TH som svarte.

Interessant, det kan ha vrt TEH, for han kom inn dra rett etter han ble ringt 1400. HHB2 tror jeg var p vei av grde med liket av AE.
Citera
2020-08-01, 11:17
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Jeg trekker teorien om at de tre barna hjalp AEH flykte.

Det er ikke sannsynlig at AEH ville leve et liv p flukt

Det er heller ikke sannsynlig at de tre barna er involvert

Som sagt s har jeg ikke tunellsyn i saken. Jeg jobber med en annen teori - der alt stemmer

Og dette har gtt opp for deg frst n, liksom..?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in