Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-08-10, 22:58
Medlem
Ni som räknar högt eller lågt det är imorgon 19.45 det sker tro mig eller samma tid i övermorgon så rädda sig den dom kan . Detta är sista varningen. Tro på herren Kristus Jesus och leve landet Israel.
Citera
2020-08-10, 23:00
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Borde du inte papperskorga tråden då? Du sitter ju på den makten.

"Det kommer aldrig att hända"

Nähä du. ALDRIG...

Vilka som är eller kan bli svenskar är rätt enkelt - de vita. Och definitivt inga muslimer.
Men i din värld så kan alla, från de med kritvit hud till de med blåsvart hud bli svenskar. Kvinnosyn och religiös ideologi behöver inte vägas in.

För dig är inte svensk något annat än än benämning på de som bor i landet sverige och som har svenskt medborgarskap. Eller räcker det med det ena eller andra kanske?

Med den uppfattningen så både spottar och pissar du på det genuina med urbefolkningen, våra förfäder som skapade välfärdslandet vi nu lever i. Trots ett bistert klimat och stor fattigdom och det för bara hundra år sedan. Ett folk som hade så mkt förtroende för varandra att man knappt låste dörren när man gick hemifrån. Ett folk där män o kvinnor till slut fick samma rättigheter.

Detta och mycket annat har och kommer raseras när dina nya svenskar med en väsensskild uppfattning om moral och jämställdhet, om flit och lojalitet når en brytpunkt.

Mitt förakt för dig och dina gelikar är avgrundsdjupt.

Ruskigjude är bara ännu en judisk kosmopolit. Han tror inte att det finns några svenskar och därför kan vi inte bli utrotade. Han är riktigt, riktigt sjuk i huvudet.

https://i.postimg.cc/kMwGFdjs/Holoca...itizenship.jpg
Citera
2020-08-10, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Ett land ”tillhör” de som förädlar naturtillgångarna, bidrar med sitt vetande, hjälper sina medmänniskor efter förmåga och bidrar till allas välfärd.

En etnisk svensk som inte bidrar med ett skit under hela sitt liv har ingen rätt att kalla Sverige ”sitt” land. Fuck honom. Precis som fuck alla invandrare som kommer hit och inte bidrar.
Det synsättet funkar på USA. Men det är Sverige vi pratar om. Sverige är inte ett invandrarland, utan ett land som är befolkat sedan flera tusen år tillbaka. Den som är svensk har rätt att kalla Sverige för sitt land, oavsett hur man lever sitt liv.

Ni vill införa det amerikanska iskalla nyliberala synsättet på Sverige. Att välfärdsstaten ska knäckas. De är det som har varit motivet för invandringen sedan 20 år tillbaka. Detta var inte Sverige under 1900-talet. Varför är det så konstigt när vi säger att vårt land är på väg att tas ifrån oss?
Citera
2020-08-10, 23:02
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Ok. Du har en sån där hemsk människosyn alltså. Jag kan tala om för dig att fattigpensionärer fanns inte med det gamla pensionssystemet. Då fick alla en god pension. Men det Sverige tar ni ju ifrån oss. Nu ska vi leva i en nyliberal djungel istället.

Kan du inte förstå varför vi är förbannade?

Varför har jag en hemsk människosyn för att jag förklarar för dig varför det finns fattigpensionärer? Jag tycker synd om de pensionärer som inte kan leva på sin pension och ser gärna en fördelningspolitik där alla med lägst pension får mer i plånboken.

Under vilket ”system” fanns det inte fattigpensionärer i Sverige? Skulle jag hemskt gärna vilja veta.
Citera
2020-08-10, 23:07
Medlem
socialdemokraterna och LO har mycket skit att stå till svars för. Men de hukar såklart ljuger och bedrar. Säger sig stå på arbetarnas sida.
Citera
2020-08-10, 23:07
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Det synsättet funkar på USA. Men det är Sverige vi pratar om. Sverige är inte ett invandrarland, utan ett land som är befolkat sedan flera tusen år tillbaka. Den som är svensk har rätt att kalla Sverige för sitt land, oavsett hur man lever sitt liv.

Ni vill införa det amerikanska iskalla nyliberala synsättet på Sverige. Att välfärdsstaten ska knäckas. De är det som har varit motivet för invandringen sedan 20 år tillbaka. Detta var inte Sverige under 1900-talet. Varför är det så konstigt när vi säger att vårt land är på väg att tas ifrån oss?

”Nyliberalt” skulle jag inte kalla det. Dessa politiska åskådningar har funnits i många hundra år.

Jag undrar fortfarande VEM som tar landet ifrån oss? Känner du att snart kommer en invandrare och tar ifrån dig ditt hus, din bil och din dator? Snor de dina döttrar och ditt Netflix-konto också?
Citera
2020-08-10, 23:11
Medlem
Citat:
Under vilket ”system” fanns det inte fattigpensionärer i Sverige? Skulle jag hemskt gärna vilja veta.
Det kallades ATP och det hölls en folkomröstning om det 1957. Det var på den tiden Socialdemokraterna värnade om människor. Systemet togs bort 2002 för att det ansågs för dyrt. Ungefär samtidigt som det nyliberala paradigmskiftet i svensk politik inleddes med massinvandring och sänkta skatter.

Sverige idag med fattigpensionärer, extrem segregation och gängkriminalitet har ingenting gemensamt med det Sverige som fanns på tex 1980-talet. Det hade inte behövt bli så.
Citera
2020-08-10, 23:16
Medlem
Citat:
”Nyliberalt” skulle jag inte kalla det. Dessa politiska åskådningar har funnits i många hundra år.

Jag undrar fortfarande VEM som tar landet ifrån oss? Känner du att snart kommer en invandrare och tar ifrån dig ditt hus, din bil och din dator? Snor de dina döttrar och ditt Netflix-konto också?
Vem? Det är väl uppenbart. När jag går på gatorna, åker buss eller går ut i naturen och knappt möter en enda svensk känner jag att Sverige har tagits ifrån mig.

Varför ska just Sverige vara ett invandrarland och inte alla andra länder i Europa? Varför får andra europeiska nationer behålla sina länder men inte vi?
Citera
2020-08-10, 23:16
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddoque2
Du har fel, det är bögarnas fel:
https://youtu.be/T1lvMJ-l0_A

Titta på min länk istället så förstår du varför vi alltid nämner judar.
Citera
2020-08-10, 23:17
Medlem
Citat:
Nu var detta ett svar till nån tjomme som påstod att invandrare bara kommer hit lever på kriminalitet.

Jag tycker det är skitbra om folk utbildar sig, jobbar och bidrar till allas vår välfärd. Är du emot det?
Men ett av de stora problemen är ju att invandrare betydligt oftare än bidrar går på bidrag/skattemedel hela livet. Om du tittar på tex somalierna så ör ju minst 80 procent permanent bidragsberoende.
Och det tar i snitt 9 år för en arab att komma ut i arbete, och då oftast deltid, skattefinansierat.
Finns ju hur mycket statistik som helst på detta att invandringen utgör en astronomisk kostnad, detta verifieras ju även av att var och varannan kommun numera balanserar på ruinens brant.
Citera
2020-08-10, 23:20
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Vem? Det är väl uppenbart. När jag går på gatorna, åker buss eller går ut i naturen och knappt möter en enda svensk känner jag att Sverige har tagits ifrån mig.

Varför ska just Sverige vara ett invandrarland och inte alla andra länder i Europa? Varför får andra europeiska nationer behålla sina länder men inte vi?

Du har inte rest så mycket i Europa de senaste åren va? Tror du att du bara ser etniska tyskar i Tyskland eller etniska fransmän i Frankrike? Det ser likadant ut som i Sverige i de flesta länder i Europa. Undantaget är väl Finland möjligtvis.
Citera
2020-08-10, 23:22
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annabella83
Men ett av de stora problemen är ju att invandrare betydligt oftare än bidrar går på bidrag/skattemedel hela livet. Om du tittar på tex somalierna så ör ju minst 80 procent permanent bidragsberoende.
Och det tar i snitt 9 år för en arab att komma ut i arbete, och då oftast deltid, skattefinansierat.
Finns ju hur mycket statistik som helst på detta att invandringen utgör en astronomisk kostnad, detta verifieras ju även av att var och varannan kommun numera balanserar på ruinens brant.

Och det är skitdåligt såklart. Jag har inte sagt nåt om.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback