2020-08-10, 18:25
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ingenmat123
Nej, och varför skulle jag få det? Det finns ju inget krav på hur man ska svara. Bara att man ska svara. Företaget struntar väl fullständigt i om gubben blir sårad. Bara han svarar är det ju OK. Jag svarar ju självfallet på frågorna ändå.

Rent logiskt så borde ju det bara få det hela att se genuint ut för gubbarna. Det enda vore väl att dom börjar snacka med en ny istället?
2020-08-10, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Rent logiskt så borde ju det bara få det hela att se genuint ut för gubbarna. Det enda vore väl att dom börjar snacka med en ny istället?

Det är inte mycket som är logiskt med det vi gör.
2020-08-10, 20:30
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyttKontoLL
Det är inte mycket som är logiskt med det vi gör.

Nej såklart men att gubben blir dissar en gång kan väl bara förstärka hans tankar att han pratar med riktiga tjejer han kan snacka snuskigt till.

Många av dom borde väl säkert gilla att "råka" förolämpa tjejer med sitt snusk.
2020-08-10, 20:59
Medlem
I förra veckan hade jag en chatt som jag kom mitt in i med en sur gubbe som hade ruttnat rejält. Han skrev rätt dryga och otrevliga saker till playern som han trodde var mer eller mindre än bot av något slag. Jag svarade tillbaka ungefär i samma anda som han och fick för första gången en dålig feedback från JH. Jag leker med tanken på om man även skulle ge alla targets en utvärdering och kritik en gång i månaden.

Gud vad nice det vore att maila dem varje månad med en utvärdering, deras beteende på sidan, coacha dem hur man tar en kukbild ur den bästa vinkeln, hur sjukt det är att vilja att playern har sex med sin hund etc. Sedan min trista feedback har jag rättat in mig i ledet och svarar snällt och undergivet hur gubbarna än beter sig mot mig. Trist är det.
2020-08-10, 21:10
Medlem
IvrigVarghonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haparandaflickan
I förra veckan hade jag en chatt som jag kom mitt in i med en sur gubbe som hade ruttnat rejält. Han skrev rätt dryga och otrevliga saker till playern som han trodde var mer eller mindre än bot av något slag. Jag svarade tillbaka ungefär i samma anda som han och fick för första gången en dålig feedback från JH. Jag leker med tanken på om man även skulle ge alla targets en utvärdering och kritik en gång i månaden.

Gud vad nice det vore att maila dem varje månad med en utvärdering, deras beteende på sidan, coacha dem hur man tar en kukbild ur den bästa vinkeln, hur sjukt det är att vilja att playern har sex med sin hund etc. Sedan min trista feedback har jag rättat in mig i ledet och svarar snällt och undergivet hur gubbarna än beter sig mot mig. Trist är det.

Menar det och hur genuina svar får man då istället? Att man ständigt ska vara perfekt i sin grammatik med? Det förstår jag inte. I en feedback fick jag att jag hade glömt versal efter punkt. Kan du förstå det? Sedan dess har jag ALDRIG öppnat ett feedbackmejl och livet går vidare! Så löjligt!
2020-08-10, 21:37
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvrigVarghona
Menar det och hur genuina svar får man då istället? Att man ständigt ska vara perfekt i sin grammatik med? Det förstår jag inte. I en feedback fick jag att jag hade glömt versal efter punkt. Kan du förstå det? Sedan dess har jag ALDRIG öppnat ett feedbackmejl och livet går vidare! Så löjligt!
Får du många såna mejl? Har bara fått ett feedback-mejl. Då ville de att jag skulle avsluta mina mess med en fråga.
Senast redigerad av JaredLeto 2020-08-10 kl. 21:54.
2020-08-10, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Nej såklart men att gubben blir dissar en gång kan väl bara förstärka hans tankar att han pratar med riktiga tjejer han kan snacka snuskigt till.

Många av dom borde väl säkert gilla att "råka" förolämpa tjejer med sitt snusk.

Ja, visst, men det är massa saker som är logiska som vi inte får säga.
2020-08-10, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haparandaflickan

Citat:
Ursprungligen postat av IvrigVarghona

Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Får du många såna mejl? Har bara fått ett feedback-mejl. Då ville de att jag skulle avsluta mina mess med en fråga.

Som sagt det är mycket som inte är logiskt. Men tanken är antagligen att det inte ska skilja sig för mycket i svar mellan olika operatörer, så att det blir en kontinuitet. Personligen tycker jag att det bara blir mer konstgjort när man inte får säga vissa saker, inte kan ett ord engelska, inte göra en smiley etc. Men, det verkar ju som att ingen gubbe bryr sig om nåt egentligen.
2020-08-10, 22:22
Medlem
Citat:

Som vad? Det är väl rätt uppenbart att man inte får skriva saker som inte uppmuntrar kunden att svara. Allt som får gubben att trycka på ''send message'' går väl hem hos ledningen. Så länge man inte uppmuntrar till pedofili, djursex m.m.

Förresten, är det någon som vet hur mycket en coach/ledningen tjänar på detta? Någonstans måste ju andelen av kundens 15 kronors meddelanden ta vägen tycker man.
2020-08-10, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ingenmat123
Som vad? Det är väl rätt uppenbart att man inte får skriva saker som inte uppmuntrar kunden att svara. Allt som får gubben att trycka på ''send message'' går väl hem hos ledningen. Så länge man inte uppmuntrar till pedofili, djursex m.m.

Förresten, är det någon som vet hur mycket en coach/ledningen tjänar på detta? Någonstans måste ju andelen av kundens 15 kronors meddelanden ta vägen tycker man.

Puss, kram, kyss, kunna engelska, god natt, göra en smiley mm.

Nope ingen aning, men det är nog bra marginal.
2020-08-10, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R4hu7
Någon här borde starta upp en blogg eller en sida där man kan ladda upp bilder på targets och en liten screenshot och ha segment som "Veckans torsk", "Veckans sjuke" etc. Haha det vore gött att läsa.

Det är enkelt gjort i Wordpress, men inte något jag skulle vilja ha på mitt webhotell. Men att göra en blogg i wordpress och dela ut adminbehörigheter så att olika personer kan logga in och skriva är enkelt. Nu låter jag som värsta snubben som kan tekniken va? ;-)
2020-08-10, 23:32
Medlem
Bbobis avatar
Citat:

Självklart men jag menar från era chefer att dom borde förstå det och inte bry sig liksom någon annan antyde.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in