2020-08-10, 16:59
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Så en spanjor som bott i Sverige ett antal år i Sverige är svensk? Jag försöker bara förstå din definition av svenskhet.

Vad är ett antal år? 2 år? 50 år?

Om en spanjor flyttade hit idag så skulle han eller hon inte kunna bli svensk. De är lite för långt ifrån skandinaver genetiskt. Vi försöker ju se till så att skandinaver inte blir en minoritet, eller hur?

Om en spanjor däremot har bott i Sverige sedan 60-70 talet så kan han eller hon däremot räknas som svensk eftersom den personen kom hit under en tid då Sverige inte hade någon massinvandring från utomeuropeiska länder. Det vore inte så schysst att påstå att den individen inte var svensk idag.

Citat:
Bara för att man läser om våldsdåd i tidningen var och varannan dag innebär inte det att dessa idioter utgör någon stor del av alla invandrare eller att de kommer ta över samhället. In med dem i finkan eller skicka hem dem. Låt däremot alla skötsamma, vettiga invandrare vara med och betala skatt och bidra som vilka svenskar som helst.

Det verkar onekligen som att de utgör en ganska stor del av samhället trots allt...

Eller menar du att det är 5 personer som står för alla våldsbrott man ständigt läser om?

Att de kommer att ta över landet är ett faktum om vi inte stoppar det.
Citera
2020-08-10, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Så en spanjor som bott i Sverige ett antal år i Sverige är svensk? Jag försöker bara förstå din definition av svenskhet.

Bara för att man läser om våldsdåd i tidningen var och varannan dag innebär inte det att dessa idioter utgör någon stor del av alla invandrare eller att de kommer ta över samhället. In med dem i finkan eller skicka hem dem. Låt däremot alla skötsamma, vettiga invandrare vara med och betala skatt och bidra som vilka svenskar som helst.

Nej, för om vi fyller vårt land med u-landsmänniskor så kommer vi själva att bli ett u-land. De flesta i Mogadishu eller Kabul är inte kriminella, men jag vill inte leva där ändå. Araberna har sina hemländer kvar. De svarta har sina hemländer kvar. Asiaterna har sina hemländer kvar. Svenskarna ha ingenstans att ta vägen, det här är det enda hem vi har. En iranier kan åka hem till Iran, och det är fortfarande iranskt. Var ska en svensk ta vägen, när vi inte får ha kvar vårt hem?
Citera
2020-08-10, 17:12
Avslutad
Invandrare är redan i majoritet i barnafödande ålder.
Hur många generationer bak räknar dom i denna studien? För mig är den naturliga starten arbetskraftsinvandringen på 60-70-talet. Alla barn/barnbarn osv är invandrare. Kaoset började ju då genom exempelvis Paolo Roberto, kungen av kungsan, som sparkade ner oskyldiga pensionärer.
Om de bara räknar utlandsfödda så blir det ju bisarrt.
Ju större kulturella skillnader desto större problem blir det. Finländare exempelvis har i stort sett samma kultur som oss fast de super ännu mer. Så där blir problemen inte så stora. Eftersom myndigheterna inte för statistik över etniciteter längre så blir det tyvärr svårt att kontrollera uppgifter om arbetslöshet etc kontra etniska svenskar. Annars skulle jag gladeligen gräva ner mig och kontrollera minsta lilla uppgift.
Senast redigerad av Juristen08 2020-08-10 kl. 17:49.
Citera
2020-08-10, 17:14
Medlem
Offices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Titta där kom den igen. Den här "prognosen" kommer med jämna mellanrum, och likt alla apokalyps-spådomar, så skiljer versionerna sig åt bara med vilket årtal det gäller. "Nähä, jorden gick inte under i år igen, men nu har jag suttit och räknat igen, och nu vet jag - den går under om tre år!"

Bara så ni inte skall tro att "nationella" för fram den här domedagsvisionen enbart i västvärlden, så görs det även i Indien.
2018 så sa Srendra Singh att hinduerna blir en minoritet i Indien - https://www.thequint.com/news/india/bjp-mla-surendra-singh-hindus-should-have-five-children-to-avoid-becoming-minority

Men det är äldre än så, en snabb googling hittar:

2016 - så blev svenskar en minoritet inom ett "fåtal år" - https://asylkaos.wordpress.com/2016/02/11/the-numbers-are-out-swedes-will-be-a-minority-in-few-years/
2013 - så var det britterna som blev det innan 2070 - https://www.independent.co.uk/news/uk/home-news/white-britons-will-be-minority-before-2070-says-professor-8600262.html

1980 så påstod SD:s föregångare BSS att om fyra generationer så är alla invandrare.
https://web.archive.org/web/20141227194104/http://sdarkivet.se/?id=125

Jag tror den ursprungligen kommer från England och national front.

Nu är kanske Expo inte direkt opartiska, men som motvikt till den här skrämselpropagandan, kan ni ju ta del av deras analys: https://expo.se/2019/06/nej-svenskar-riskerar-inte-att-bli-i-minoritet

Finns en replik från "forskaren Kyösti Tarvainen" - https://www.fornuft.se/aktuellt/debatt/critique-of-the-article-by-morgan-finnsio-titled-nej-svenskar-riskerar-inte-att-bli-i-minoritet-publ ished-by-expo-2019-06-19/?fbclid=IwAR2kU-vUM4k1DNGztf75cXd9ciwhCfjF-pnUrZh00HbOC4_tA3gcdwA3lhY

Jag har ärligt talat inte kollat deras siffror, men det brukar jag inte heller göra när den senaste domedagskalendern förutspår nästa undergång. Jag tror vi lugnt kan utgå från att landet och dess befolkning är i stort sett likadant även nästa år.

När det gäller "docenten" eller "forskaren" så kan vi kolla hans bakgrund.
Kyösti Tarvainen - https://www.researchgate.net/profile/Kyoesti_Tarvainen
Innan 2018 så pysslade han mest med matematik, och 2018 hade han räknat på befolkningen utifrån 2015 år siffror och baserad delvis på Pew Research Centers uppgifter.

Pew Research Center är en amerikansk tankesmedja, dvs till för att bilda oponion, inget forskningscenter, som ägs av en stiftelse som ägs av ett oljebolag.

Om vi bortser från historiska ekon av samma meme, så behöver man bara tänka lite längre än den egna näsan.
Detta är uppenbar skräckpropaganda som baseras på två saker:
1. De som flyttar hit blir aldrig svenskar
2. De som flyttar hit får lika många barn i varje påföljande generation.

All erfarenhet visar att alla migranter - oavsett varifrån till vart - inom ett par generationer har anpassat sig och assimilerats i landet de kom till. Eller har ni stora problem med italienare, chilenare eller serber i dag?
Och i detta ingår också att barnafödandet minskar och blir ungefär likvärdigt de infödda.

Så, ja, det är möjligt att det finns fler bruna armar och mörka ögon, men de sitter på personer som är lika svenska som vilken lintott som helst.

Med andra ord - ta det lugnt, låt er inte skrämmas.
Hur förklarar du att svensken på vissa håll i landet redan är i minoritet? Är det också skrämselpropaganda som inte slog in?
Citera
2020-08-10, 17:27
Medlem
Driftstopps avatar
Sverige går redan under. Jag skiter i detta land nu.
Citera
2020-08-10, 17:31
Medlem
Mr1931s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Sverige går redan under. Jag skiter i detta land nu.

Exakt så. Det är redan kört.

Bara väller in negrer och muslimer.

Alternativ för Sverige i nästa val är vårt enda hopp.

Ut med packet!
Citera
2020-08-10, 17:31
Medlem
(4,4 %) av de 512,4 miljoner människor som bor i EU medborgare i länder utanför unionen.

I slutet av 2019 bestod ungefär 19,6 procent av Sveriges befolkning av utrikes födda.
1 Av alla utrikes födda kom 11,4 procent från Finland, Norge, Danmark eller Island. Finland har varit det vanligaste födelselandet sedan 1940-talet. De senaste årens höga invandring av personer födda i Syrien medförde att Syrien passerade Finland som det vanligaste födelselandet för utrikes födda i Sverige 2017. År 2019 var 9 procent av den utrikesfödda befolkningen från Syrien och 5,6 procent från Finland

https://www.migrationsinfo.se/fragor-och-svar/hur-manga-utrikes-fodda-sverige/

Måste vara någon slags skrämselpropaganda som tas upp i detta ämne. Sverige har sedan istiden invandring och var tidigt på vissa ställen multietniskt. Däremot har man misskött uppgiften dom senaste åren, men det skall belasta styrande regeringar. Dags för andra länder att öppna upp för dom som har asylbehov och speciellt dom länder som är en belastning rent ekonomiskt i Europa då Sverige har stora problem med integrationen och växande klyftor.
Citera
2020-08-10, 17:32
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Office
Hur förklarar du att svensken på vissa håll i landet redan är i minoritet? Är det också skrämselpropaganda som inte slog in?

Ruskigjudehjärna anser ju att exempelvis somalier blir svenskar genom att vistas i Sverige.

Svenskar blir alltså aldrig en minoritet eftersom Sverige bara får fler och fler "svenskar"

Ja, så sjuk i huvudet är han.
Citera
2020-08-10, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
(4,4 %) av de 512,4 miljoner människor som bor i EU medborgare i länder utanför unionen.

I slutet av 2019 bestod ungefär 19,6 procent av Sveriges befolkning av utrikes födda.
1 Av alla utrikes födda kom 11,4 procent från Finland, Norge, Danmark eller Island. Finland har varit det vanligaste födelselandet sedan 1940-talet. De senaste årens höga invandring av personer födda i Syrien medförde att Syrien passerade Finland som det vanligaste födelselandet för utrikes födda i Sverige 2017. År 2019 var 9 procent av den utrikesfödda befolkningen från Syrien och 5,6 procent från Finland

https://www.migrationsinfo.se/fragor-och-svar/hur-manga-utrikes-fodda-sverige/

Måste vara någon slags skrämselpropaganda som tas upp i detta ämne. Sverige har sedan istiden invandring och var tidigt på vissa ställen multietniskt. Däremot har man misskött uppgiften dom senaste åren, men det skall belasta styrande regeringar. Dags för andra länder att öppna upp för dom som har asylbehov och speciellt dom länder som är en belastning rent ekonomiskt i Europa då Sverige har stora problem med integrationen och växande klyftor.

Det spelar ingen roll om man är född i Sverige eller inte. Om jag och min fru får barn i thailand så kommer vårt barn att vara svensk. Om invandrare från tex Somalia får barn i Sverige så kommer deras barn att vara somaliskt.

Fatta att svenskar är ett folk och ingen medlemsförening!
Citera
2020-08-10, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagge1
Nej, för om vi fyller vårt land med u-landsmänniskor så kommer vi själva att bli ett u-land. De flesta i Mogadishu eller Kabul är inte kriminella, men jag vill inte leva där ändå. Araberna har sina hemländer kvar. De svarta har sina hemländer kvar. Asiaterna har sina hemländer kvar. Svenskarna ha ingenstans att ta vägen, det här är det enda hem vi har. En iranier kan åka hem till Iran, och det är fortfarande iranskt. Var ska en svensk ta vägen, när vi inte får ha kvar vårt hem?

Sverige kan väl inte ha råd med så många babbar? Statistiken säger ju att 600.000 är arbetslösa (soc-bidrag). Och deras barn räknas ju inte in där, men dom barnen får ju barn och studiebidrag så att Jag tvivlar väldigt starkt på att Svenskar har råd att bli en minoritet. Pengarna kommer helt enkelt ta slut. Max 1-2miljoner bidragstagare kan dom nog bli innan det blir alldeles för fullsmockat. Hade alla arbetat hade det varit en annan femma, men nu är typ en tredjedel lata bidragsfuskare.

Det oroväckande dock är att vi är påväg dit. Utgifterna blir ju bara högre och högre, och nu föreslår regeringen ännu högre skatter. Man är inte proaktiv och inser att det faktiskt finns en gräns. Babblarna vägrar acceptera att det finns en gräns, dom flyttat fram aggressivt sina positioner istället. Och svenskar själva saknar den framförhållningen att det kan bli att man måste skatta typ 2 tredjedelar av sin månadslön eller mer.
Senast redigerad av fr0g 2020-08-10 kl. 17:44.
Citera
2020-08-10, 17:42
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Vad är ett antal år? 2 år? 50 år?

Om en spanjor flyttade hit idag så skulle han eller hon inte kunna bli svensk. De är lite för långt ifrån skandinaver genetiskt. Vi försöker ju se till så att skandinaver inte blir en minoritet, eller hur?

Om en spanjor däremot har bott i Sverige sedan 60-70 talet så kan han eller hon däremot räknas som svensk eftersom den personen kom hit under en tid då Sverige inte hade någon massinvandring från utomeuropeiska länder. Det vore inte så schysst att påstå att den individen inte var svensk idag.

Det verkar onekligen som att de utgör en ganska stor del av samhället trots allt...

Eller menar du att det är 5 personer som står för alla våldsbrott man ständigt läser om?

Att de kommer att ta över landet är ett faktum om vi inte stoppar det.

Det är absolut en ytterst liten minoritet av befolkningen som utför 99% av alla grova våldsbrott.

Vilka kommer ta över? Alla icke-europeer som bor i Sverige?
Citera
2020-08-10, 17:45
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagge1

Vem tar ifrån dig ditt hem? Jag känner massa svenskar. De har landställen i skärgården, lägenheter i innerstan, de firar midsommar, dricker sprit, käkar sill och köttbullar. Jag har inte hört om NÅGON som blivit fråntagen någonting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in