2020-08-09, 21:13
Medlem
Nej, fy fan. Inte förstöra även Allsvenskan med VAR, tack. Men bestraffningar i efterhand kan vara en bra grej. Och inte bara för filmningar vid straffar, utan gärna alla former av skådespeleri inkl alla dessa jävla tidsfördröjande ”skador” för att laget skall få en timeout och taktiksnack.

Det sista kanske man kan lösa genom att skadade spelare alltid skall tvingas stå utanför nån minut, dvs om de legat skadade så medicinmännen med det magiska vattnet varit tvungna att mirakelbota benbrottet inne på planen. Samt att skadade inte får ersättas förrän nästa avblåsning. Men nu gled jag iväg lite.
Citera
2020-08-09, 21:17
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Har du en länk till precis det avsnittet där de kallar JJ för Judas? Skriv gärna hur långt in i klippet också.

Sorry du får kolla med någon Bajare.
MEn det är detta avsnitt:
https://play.acast.com/s/bajenpodden/program354skrivellerbyt
De pratar om Helsingborg matchen
Sedan pratar de ifall Billborn är en helig ko
och därefter kliger de in på Dubbel J (numera trippel J) och Brito festande där hans Instagram håller makarna Granqvist klass

Edit: Tror det är mellan 1h 05min till 1h 15min
Senast redigerad av L-illuminato 2020-08-09 kl. 21:21.
Citera
2020-08-09, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Prata inte om det. Helt rättvis seger för Kalmar och det är fan bedrövligt.

Omöjligt att tippa coronasvenskan.

Citat:
Ursprungligen postat av slampen
Beslutet av Gerzic att glidtackla är ju bara uselt, och jag tror inte att Gerzic hade tacklat så där för 3-4 säsonger sedan, han börjar verkligen bli gammal.

Klumpigt och lite tankelöst ja. Sedan hatar jag filmningar så det där är ju inget man blir glad över direkt. Det har tyvärr blivit en del av spelet.

Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
Nu uttalar sig alltså den där Holm i tidningarna om hur solklar straffen är och att han förstår att Nordin är arg på sig själv som orsakade den. Efter att ha stått för säsongen grövsta filmning i konkurrens med Pekings islänning... Han verkar med andra ord vara precis så korkad som han ser ut när han springer omkring där på kanten med öppen mun.

Tycker Holmbergs filmning mot oss är topp 3, helt i klass med islänningen och klasser värre än det Holm gjorde idag.

Retroaktiva bestraffningar är något jag gärna hade sett. Individuella straff som verkligen svider.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2020-08-09 kl. 21:23.
Citera
2020-08-09, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Omöjligt att tippa coronasvenskan.

Klumpigt och lite tankelöst ja. Sedan hatar jag filmningar så det där är ju inget man blir glad över direkt. Det har tyvärr blivit en del av spelet.

Tycker Holmbergs filmning mot oss är topp 3, helt i klass med islänningen och klasser värre än det Holm gjorde idag.

Retroaktiva bestraffningar är något jag gärna hade sett. Individuella straff som verkligen svider.

Holmbergs filmning är klasser värre än Holms?

Haha, att du inte bara kan erkänna att det är en patetisk och pinsam filmning efter att ha kastat skit på Holmberg ett bra tag.
Citera
2020-08-09, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Holmbergs filmning är klasser värre än Holms?

Haha, att du inte bara kan erkänna att det är en patetisk och pinsam filmning efter att ha kastat skit på Holmberg ett bra tag.

Ja.

Hur är det med läsförståelsen?
Citera
2020-08-09, 21:29
Medlem
HUR kan det talas så lite om Jesper Karlsson? 7 mål och 3 assist på 14 matcher för ett andraplacerat Elfsborg vid 22 års ålder!
Citera
2020-08-09, 21:40
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
Sorry du får kolla med någon Bajare.
MEn det är detta avsnitt:
https://play.acast.com/s/bajenpodden/program354skrivellerbyt
De pratar om Helsingborg matchen
Sedan pratar de ifall Billborn är en helig ko
och därefter kliger de in på Dubbel J (numera trippel J) och Brito festande där hans Instagram håller makarna Granqvist klass

Edit: Tror det är mellan 1h 05min till 1h 15min
Lyssnat 40 minuter. De snackar och snackar och kommer absolut ingenstans. För mig är det helt obegripligt hur du har orkat lyssna igenom hela avsnittet.

Tog ett hopp till 1h 05min och lyssnade därifrån. Fortfarande bara så sjukt tråkigt. De skrattar konstant och tycker att de är allmänt läckra, men i verkligheten är det bara tråkigt.

Det här var en förlorad timme utav mitt liv.
Citera
2020-08-09, 21:45
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inafonalie
HUR kan det talas så lite om Jesper Karlsson? 7 mål och 3 assist på 14 matcher för ett andraplacerat Elfsborg vid 22 års ålder!

Sitter ju och väntar på att Elfsborg ska börja tappa, men det händer ju aldrig. Två imponerande bortasegrar på raken och idag redde man ut det trots att man avslutade med 10 man. Det som talar emot är att man har några knepiga bortamatcher till hösten, men det är nog inte omöjligt att man reder ut dem också.

Imponerande!
Citera
2020-08-09, 21:53
Medlem
Angående Blåvitts straff och Holms filmning:

Jo, det ser absolut ut som han lyckas göra nån form av medvetet svandyk. Men det kan väl faktiskt dömas straff, filmning eller ej? Satsningen som sådan att kasta sig in framför motståndare är väl att anse som en obstruktion, oavsett om det blir närkontakt eller inte? Och obstruktion innanför straffområdet är sedan några år tillbaka straffspark.

Sedan hade det ju varit hårt dömt och filmningen är ju fortfarande en filmning. Men tyckte det var värt att i alla fall fundera på ovan som input. Det måste faktiskt inte vara närkontakt för att det skall betraktas som foul.
Citera
2020-08-09, 22:01
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Förvånad att ni alltid suger mot oss?
Alltid? Myt som bajare hittat på. Av de 4 senaste innan hade vi 2 vinster var. Det har dock ingenting med att göra att jag trodde att vi skulle vara bättre än idag. Som sagt så var det vår sämsta match på länge. Sjabblar till det totalt i backlinjen och två av dessa tappar vi in mål på. Trots det hade oavgjort varit rättvist. Vi saknade Haris men borde ändå varit mycket bättre.

Aja, det är som det är. Derbyn känns inte så mycket nu,. Vinst, förlust eller oavgjort.
Citera
2020-08-09, 22:03
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Spelar Dif såhär kan man ju lika bra kasta in handduken i europa, svensk fotboll skulle må bättre av det. Jösses vad dåligt man spelar. Man har knappt förmåga till att passa och ta emot bollar, man har noll öga för bra öppningar och man fastnar nere nästan i eget målområde och vet inte vad man ska göra. Man vågar inte ta risker i anfallet, och bråtveit står och vet inte vad han ska göra när han väl har bollen. Efter att ha kollat maraton på Real madrid osv lira så blev jag påmind hur låg nivå det är på allsvensk fotboll. Mff är det bästa vi har, och dom förlorade med 8-0 mot Real madrid, i en match som lika bra hade kunnat sluta med 10-0. Jag saknar glansdagarna från 02-03, då lirade Dif fotboll på världsklass.

Jag har dåligt minne men hur många gånger gick DIF till gruppspel?
Citera
2020-08-09, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Sitter ju och väntar på att Elfsborg ska börja tappa, men det händer ju aldrig. Två imponerande bortasegrar på raken och idag redde man ut det trots att man avslutade med 10 man. Det som talar emot är att man har några knepiga bortamatcher till hösten, men det är nog inte omöjligt att man reder ut dem också.

Imponerande!

Framförallt är afrikanen i backlinjen imponerande, iaf av det jag sett. Han var planens gigant mot oss, medans Karlsson inte imponerat på samma sätt(när jag sett Ellos), Okumo är inte bara bra defensivt men han har dessutom ett bra passningsspel, är väl i ungefär samma ålder också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in