2020-08-09, 17:24
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Det var säkerligen rött, har inte satt mig in i situationen så bryr mig inte. Men inte ens du kan väl hävda att en utvisning hade lett till HIF poäng?
Det hade kunnat förändra matchbilden och hade kunnat lett till poäng, jo.
Citera
2020-08-09, 17:35
Medlem
nomadics avatar
Nu uttalar sig alltså den där Holm i tidningarna om hur solklar straffen är och att han förstår att Nordin är arg på sig själv som orsakade den. Efter att ha stått för säsongen grövsta filmning i konkurrens med Pekings islänning... Han verkar med andra ord vara precis så korkad som han ser ut när han springer omkring där på kanten med öppen mun.
Citera
2020-08-09, 17:41
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
Nu uttalar sig alltså den där Holm i tidningarna om hur solklar straffen är och att han förstår att Nordin är arg på sig själv som orsakade den. Efter att ha stått för säsongen grövsta filmning i konkurrens med Pekings islänning... Han verkar med andra ord vara precis så korkad som han ser ut när han springer omkring där på kanten med öppen mun.

Pinsamt att försvara de där. Har han glömt att matcherna inte bara sänds på radio utan spelas in och kan repriseras?
Citera
2020-08-09, 17:56
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Michel hävdade i media att Norling tappat truppen och spelarna inte kämpade för honom eller klubben. Borde inte ett tränarbyte då leda till något positivt? Jag menar inte man ska göra som MFF och vinna varje match men kan iallafall visa kämparglöd och visa upp en förbättring.

Hur länge orkar fansen och framförallt firman innan det blir utvecklingssamtal? Kommer kännas konstigt om AIK åker ut i år, framförallt kommer det bli mycket jobbigt ekonomiskt och kanske ta 2-3 säsonger för att komma upp. Goitom lär sluta, Larsson kommer vägra harva i superettan och det finns säkert en del spelare som anser sig vara för bra för superettan och tvinga sig bort.

Som sagt ett scenario ingen i tråden hade förutspått på förhand.
Citera
2020-08-09, 18:20
Medlem
Spelar Dif såhär kan man ju lika bra kasta in handduken i europa, svensk fotboll skulle må bättre av det. Jösses vad dåligt man spelar. Man har knappt förmåga till att passa och ta emot bollar, man har noll öga för bra öppningar och man fastnar nere nästan i eget målområde och vet inte vad man ska göra. Man vågar inte ta risker i anfallet, och bråtveit står och vet inte vad han ska göra när han väl har bollen. Efter att ha kollat maraton på Real madrid osv lira så blev jag påmind hur låg nivå det är på allsvensk fotboll. Mff är det bästa vi har, och dom förlorade med 8-0 mot Real madrid, i en match som lika bra hade kunnat sluta med 10-0. Jag saknar glansdagarna från 02-03, då lirade Dif fotboll på världsklass.
Senast redigerad av salad 2020-08-09 kl. 18:24.
Citera
2020-08-09, 18:34
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Spelar Dif såhär kan man ju lika bra kasta in handduken i europa, svensk fotboll skulle må bättre av det. Jösses vad dåligt man spelar. Man har knappt förmåga till att passa och ta emot bollar, man har noll öga för bra öppningar och man fastnar nere nästan i eget målområde och vet inte vad man ska göra. Man vågar inte ta risker i anfallet, och bråtveit står och vet inte vad han ska göra när han väl har bollen. Efter att ha kollat maraton på Real madrid osv lira så blev jag påmind hur låg nivå det är på allsvensk fotboll. Mff är det bästa vi har, och dom förlorade med 8-0 mot Real madrid, i en match som lika bra hade kunnat sluta med 10-0. Jag saknar glansdagarna från 02-03, då lirade Dif fotboll på världsklass.

8-0 mot ett Madrid borta som sen vann hela CL och dessutom ingen Rosenberg på plan. Om du nu ska dra in den matchen. Glöm inte att vi föregående år hade Juventus i vår grupp som i den upplagan blev tvåa i hela CL och som vi ”endast” förlorade med 2-0 mot i båda matcherna. Tog mer än 1 halvlek för dem att spräcka nollan i båda matcherna. Ville bara bidra med lite nyansering. Men visst Svensk klubblagsfotboll är som tur va inte som vår landslagsfotboll.
Citera
2020-08-09, 18:36
Medlem
Såg Falkenberg-Malmö och det är väl bara att kommentera med "usch, fy f-n vilket jävla dynggäng MFF är" samt "Falkenberg-Domarn 0-1". Efter den tidiga utvisningen handlade resten av matchen enbart om att fuska, filma och maska för Malmö medan stackars Falkenberg blev avblåsta i stort sett varenda anfall för nån mystisk ruff bara den skrikande MFF:aren kände och den bortavänliga domaren såg. Nu kan man väl kalla det dom naiva mot dom rutinerade, men en domare får helt enkelt inte tillbringa 80-90 minuter av en match till att kompensera ett tidigt rött kort för att "göra det rättvist".

Det spelförande laget (Falkenberg) fick 10 frisparkar och det spelförstörande laget (MFF) fick 23 frisparkar varav åtminstone 10 var rena gåvan från domaren. MFF:s konstanta skrikande och ramlade och filmande och gnällande är fan inte ok. Skämmes, ta mig f-n!

Sedan får man ju ge plus till Malmös försvar som de gånger domaren inte stoppade Falkenbergs anfall var riktigt bra på att fördela bort bollarna så Falkenberg aldrig fick bollen tidigt i andravågen. En detalj många kanske inte ser, men det var riktigt imponerande.

Falkenberg får väl "trösta sig" med det nya världsrekordet att träffa stolpen 4 ggr på 3 sekunder. Vore bra om lärde sig göra mål på alla chanser man radar upp. Att bollen studsar för högt så man inte riktigt får iväg ett avslut när man har friläge går liksom inte förklara bort när det händer 3 ggr i samma match.
Citera
2020-08-09, 18:37
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
8-0 mot ett Madrid borta som sen vann hela CL och dessutom ingen Rosenberg på plan. Om du nu ska dra in den matchen. Glöm inte att vi föregående är hade Juventus i vår grupp som i den upplagan blev tvåa i hela CL och som vi ”endast” förlorade med 2-0 mot i båda matcherna. Tog mer än 1 halvlek för dem att spräcka nollan i båda matcherna. Ville bara bidra med lite nyansering. Men visst Svensk klubblagsfotboll är som tur va inte som vår landslagsfotboll.
Senast som vi spelade i CL mötte vi också den blivande mästaren. Då blev det oavgjort. I likhet med djurgårdaren här ovan saknar jag också våra glansdagar. Däremot vägrar jag att ge upp. Vi ska tillbaka till fornstora dagar.
Citera
2020-08-09, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
8-0 mot ett Madrid borta som sen vann hela CL och dessutom ingen Rosenberg på plan. Om du nu ska dra in den matchen. Glöm inte att vi föregående år hade Juventus i vår grupp som i den upplagan blev tvåa i hela CL och som vi ”endast” förlorade med 2-0 mot i båda matcherna. Tog mer än 1 halvlek för dem att spräcka nollan i båda matcherna. Ville bara bidra med lite nyansering. Men visst Svensk klubblagsfotboll är som tur va inte som vår landslagsfotboll.

Malmö har kört på bra i europa senaste åren, till allas förvåning, det är bra. Som Dif under 02-03. Men tyvär så kan man inte hålla den nivån under det långa loppet. Hur lovande det än ser ut då och då så fastnar man för eller senare i den allsvenska kvicksanden. Men om någon klubb har potential så är det malmö med eran starka ekonomi.
Citera
2020-08-09, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Senast som vi spelade i CL mötte vi också den blivande mästaren. Då blev det oavgjort. I likhet med djurgårdaren här ovan saknar jag också våra glansdagar. Däremot vägrar jag att ge upp. Vi ska tillbaka till fornstora dagar.

Har inte gett upp hoppet. Men det ser ganska hopplöst ut från mina ögon. Allt jag önskar är att man tar sig till gruppspel för att boosta ekonomin.
Citera
2020-08-09, 19:18
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Michel hävdade i media att Norling tappat truppen och spelarna inte kämpade för honom eller klubben. Borde inte ett tränarbyte då leda till något positivt? Jag menar inte man ska göra som MFF och vinna varje match men kan iallafall visa kämparglöd och visa upp en förbättring.

Hur länge orkar fansen och framförallt firman innan det blir utvecklingssamtal? Kommer kännas konstigt om AIK åker ut i år, framförallt kommer det bli mycket jobbigt ekonomiskt och kanske ta 2-3 säsonger för att komma upp. Goitom lär sluta, Larsson kommer vägra harva i superettan och det finns säkert en del spelare som anser sig vara för bra för superettan och tvinga sig bort.

Som sagt ett scenario ingen i tråden hade förutspått på förhand.

Allt är så otroligt pinsamt inom AIK. Folk sitter och gnäller på att Norling måste bort. Jag sa tidigt att det är det sämsta som kan hända. Det ser sämre ut efter Norling och allt är katastrof. BW måste bort. Det räcker nu.
Citera
2020-08-09, 19:21
Medlem
Lurigfaxs avatar
Wow, vilken pinsam insats mot Hammarby. Så jävla tandlöst så det är otroligt, inte för att vår offensiv är nåt att hänga i granen direkt. Och vad är det för en jävla startelva? Obegriplig. Ungrarna måste darra av rädsla
Senast redigerad av Lurigfax 2020-08-09 kl. 19:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in