2020-08-09, 20:30
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
Nu uttalar sig alltså den där Holm i tidningarna om hur solklar straffen är och att han förstår att Nordin är arg på sig själv som orsakade den. Efter att ha stått för säsongen grövsta filmning i konkurrens med Pekings islänning... Han verkar med andra ord vara precis så korkad som han ser ut när han springer omkring där på kanten med öppen mun.
Bara att hålla med. Vi MÅSTE få bort dessa saker.
Hur svårt är det att åtminstone införa avstängning i efterhand för solklara filmningar (om vi nu vill slippa VAR)?!
Citera
2020-08-09, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Trevligt att du har fokus på MFF istället för ditt egna lag som spelar samtidigt.

Utöver stolpträffen skapar Falkenberg noll. Vi var närmre att utöka ledningen än vad de var att kvittera. Det är en fysisk match där både lagen bjuder upp till med en kass domare som blåste för allting åt båda håll.

Vi spelar 80+ minuter med 10 man i 30-gradigt värme och du förväntar dig att vi ska visa upp något finlir? Att Falkenberg inte vet hur man ska föra matcher och luckra upp försvar när vi tagit ledningen är inte vårt problem. Att endast köra långbollar gång på gång mot Johansson är inte direkt lyckat.

Falkenberg skapade absolut en del. T ex hade man ett friläge redan efter mindre än 2 minuter, men Söderström tajmade inte studsen, fick vänta in bollen och backen hann ikapp. I andra halvlek kom två spelare fria med målvakten, en blev fasthållen (rött?) och den andre tajmade också bollen fel och snubblade bort läget. Flera bollar som ven i målområdet där t ex 4 (!) spelare lyckades tajma bollen fel och ingen av dom träffade bollen med få minuter kvar. Där är 3 klara målchanser som åtminstone 2 skall sitta och inte ens ett avslut på nån av dom förklarar väl Falkenbergs säsong. Man ligger topp 5 i ”förväntade mål-tabellen”, som väl kan kallas ”målchansligan” men i bottenstriden i den tabellen som räknas.

Angående val av match, se föregående inlägg.
Citera
2020-08-09, 20:42
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
Jesper Jansson som tidigare kallats för Dubbel J i Bajenpodden men senast uppgraderades till "trippel J" då Bajenfansen tyckte att det var på god tid att ta tillbaka "Judas" mellannamnet.
Har du en länk till precis det avsnittet där de kallar JJ för Judas? Skriv gärna hur långt in i klippet också.
Citera
2020-08-09, 20:50
Medlem
Ovcharkas avatar
PK
Witry - Une - Berg - Nyholm - Augustinsson
Ulvestad - Karlström - Walker
Kujovic - Holmberg

Sådär, varsågod. Tröttsamt se KoT spela 4-2-3-1 när det inte funkar. Ser mest ut som ett 4-4-2 med två sittande innemittfältare och två forwards. Finns ingen centralt. Bara tänk hur det vore om inte Ulvestad dominerade som han gör. Hade ju åkt ur, typ.

Som AIK.
Citera
2020-08-09, 20:50
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
8 oavgjorda på 14 matcher. Undrar vad rekordet ligger på? Ni kan nog slå det i år iallafall!

Förra året kryssade Kalmar mest, 11 gånger på 30 omgångar.

2018 AIK 10 oavgjorda

2017 J Södra 12 oavgjorda

2016 J Södra 11 oavgjorda

2015 Örebro 10 oavgjorda

2014 Blåvitt 11 oavgjorda

2013 Gefle 13 oavgjorda

2012 Djurgården 13 oavgjorda

13 var alltså det mesta jag orkade leta fram.

Om Blåvitt fortsätter med samma snitt kommer ni ha 16-17 oavgjorda i år.

Ganska otroligt att Blåvitt kom tvåa 2014 med 11 oavgjorda.
Citera
2020-08-09, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
8 oavgjorda på 14 matcher. Undrar vad rekordet ligger på? Ni kan nog slå det i år iallafall!

Förra året kryssade Kalmar mest, 11 gånger på 30 omgångar.

2018 AIK 10 oavgjorda

2017 J Södra 12 oavgjorda

2016 J Södra 11 oavgjorda

2015 Örebro 10 oavgjorda

2014 Blåvitt 11 oavgjorda

2013 Gefle 13 oavgjorda

2012 Djurgården 13 oavgjorda

13 var alltså det mesta jag orkade leta fram.

Om Blåvitt fortsätter med samma snitt kommer ni ha 16-17 oavgjorda i år.

hehe, det skulle inte förvåna mig det minsta, vi har ju haft några helt osannolika X i år, framförallt så var ju Falkenberg matchen helt overklig.

Vad sjutton hände med Häcken - Kalmar? Inte ens statistiken är särskilt smickrande.
Citera
2020-08-09, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Jävla röta med domaren idag, skiten kanske jämnar ut sig i år, den där straffen är ganska tuff att få mot sig, lite orutinerat av Gerzic att slänga sig in så där dock, det blir ju väldigt enkelt att söka upp kontakt för Holm när han gör så.

Att det skulle bli oavgjort på något sätt stod väl skrivet i stjärnorna.

Underbart sommarväder har vi iaf, tror jag skall ta lite ledigt denna veckan.

Beslutet av Gerzic att glidtackla är ju bara uselt, och jag tror inte att Gerzic hade tacklat så där för 3-4 säsonger sedan, han börjar verkligen bli gammal.
Citera
2020-08-09, 20:54
Medlem
Citat:
Han är Hallänning, det har varit tydligt att han först och främst sympatiserar med halländska lag, sedan med Blåvitt, så inte det minsta konstigt att han kollade på Falkenbergs match.

Riktigt så är det inte, men svårt att förklara här. Egentligen tycker jag väl ”skit i mig, jag vet vem jag är”. (I grunden Blåvit, men av olika skäl inte längre religiöst blåvit).

Och jävligt göteborgsk. Min farfars farfars farfar jobbade på tegelbruket som låg där Ullevi ligger idag. Bara en sån sak, liksom.
Citera
2020-08-09, 20:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Ganska otroligt att Blåvitt kom tvåa 2014 med 11 oavgjorda.

Och AIK tog guld med 10 oavgjorda 2018.

Citat:
hehe, det skulle inte förvåna mig det minsta, vi har ju haft några helt osannolika X i år, framförallt så var ju Falkenberg matchen helt overklig.

Vad sjutton hände med Häcken - Kalmar? Inte ens statistiken är särskilt smickrande.

Prata inte om det. Helt rättvis seger för Kalmar och det är fan bedrövligt.
Citera
2020-08-09, 20:58
Medlem
nomadics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slampen
Beslutet av Gerzic att glidtackla är ju bara uselt, och jag tror inte att Gerzic hade tacklat så där för 3-4 säsonger sedan, han börjar verkligen bli gammal.

Dåligt beslut kan tyckas, dock är han ju så pass rutinerad att han samtidigt drar in stödjebenet under sig för att inte lämna kvar något att ramla över. Holm lyckas ändå.
Citera
2020-08-09, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
Dåligt beslut kan tyckas, dock är han ju så pass rutinerad att han samtidigt drar in stödjebenet under sig för att inte lämna kvar något att ramla över. Holm lyckas ändå.

Ja såklart, en filmning är ju en filmning och med VAR hade Holm fått gult kort. Men beslutet att glidtackla här var inte det bästa.
Citera
2020-08-09, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Bara att hålla med. Vi MÅSTE få bort dessa saker.
Hur svårt är det att åtminstone införa avstängning i efterhand för solklara filmningar (om vi nu vill slippa VAR)?!

För att få bukt med detta måste det kunna delas ut ordentliga straff i efterhand, säg 25% av månadslönen eller en match avstängning vid en filmning. Man får heller inte glömma att en filmning är precis lika illa om den lurar domaren eller inte. Enbart att försöka filma till sig en straff borde vara straffas, i efterhand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in