Citat:
Ursprungligen postat av
AIP
Tack. Jag har nämnt det tidigare men det är roligt att tjöta med gubbarna från Götet. Oerhört trevliga diskussioner.
Jag håller med om att det inträffar men jag skulle säga att det är främst tillfälligheter. Tror att ligan har nog lagt sig nu. Möjligt att AIK och Göteborg bör lyfta och sluta högre samt att det finns frågetecken ifall Elfsborg orkar hålla i detta annars så ser jag inte mycket ändras.
Jag vet inte, jag har svårt kring hela det här snacket att man är alltid bättre än sina motståndare men att bollen inte "studsar" rätt. En gång kan jag köpa det, två gånger kan jag köpa det. Men när man inte vinner på 11 matcher på raken i allsvenskan då är det ett större problem än att bollen inte studsar rätt.
Just det ja jag glömde bort att ni går in i Europa i andra omgången trodde att ni också skulle in nästa vecka. Jag tänkte mer på att landslagsuppehållet är det perfekta läget att skaka om lite ifall man nu så önskar. Sedan ska man nog inte lägga alltför mycket fokus på El-kvalet, en hel del av de seedade lagen som väntar i andra omgången är nog för starka för Göteborg i dagsläget.
Precis som du säger det måste bli rätt med ifall någon ny kommer in. Tycker inte heller att AIK fått det där lyftet man brukar få med en ny tränare och då har man problem när inte ens en ny röst gör skillnad. Sedan tycker jag att det är fel väg att gå ifall man börjar prata "mentorer" igen, det är oerhört förminskande av Poya och hans kunskaper och hade jag varit i den situationen så hade jag personligen avgått direkt.
Det är inte något som "inte studsar rätt" det är helt korrekt. Det handlar om ren och skär inkompetens framför mål, hade vi haft en Söder i fjolårets form som petat in säg 6baljor på denna tid hade läget varit betydligt bättre.
Nu är det givetvis en enkel sak att säga att det löser sig med en ny forward in men att vårt problem handlar om att sätta dit bollen är en del, den andra delen är givetvis försvaret.
Inte den grekiske guden då utan att vi bytt mittbackspar oftare än en porrskådis byter sexpartner. Det blir ingen kontinuitet där och nu spelar liksom Jakob där som inte är en mittback utan skall husera på mitten.
Beträffande EL-kvalet är det ju svårt att sia om, man kan ju få allt ifrån en "totalt omöjlig" till en "rätt enkel" lottning i runda 2 och 3 med maximal tur/otur så där handlar det om lottningen anser jag. Det är klart att vi skall gå för ett gruppspel om chansen finns men det får inte innebära att vi åker ur.
Mentorer skall icke in, jag tycker isf att om vi kan lyfta upp Stiller och Hjalle under hösten för att antingen låta dessa ta över på sikt eller för att få en långsiktig lösning från att försäsongen startar i januari.
Citat:
Ursprungligen postat av
Burkgurka
Angående Blåvitt så har jag länge sagt att Poya är fel, men det där löser sig förhoppningsvis inom kort och behöver inte uppmärksammas mer nu. Dvs antingen vänder trenden eller så får han sparken. Perioden där han överlevde som kass eller jag har haft fel är liksom över.
Men har inte Kenneth Andersson kommit alltför lindrigt undan när det gäller kritik? Han har ju faktiskt sportchef och väldigt ansvarig för krisen. Har alltid tyckt Poya har en negativ aura runt sig, men det är även illa med Kenneth Anderssons stela och osociala uttryck. Svårt att förklara men han saknar social kompetens på nåt vis. Inte otrevlig, men ”svår”. Känns helt fel i en ledarroll, oavsett miljö. Att bara byta ut Poya är kanske inte lösningen. Att byta sportchef kan vara ännu viktigare.
Och jo, jag menar att det är viktigt med vilken ”aura” ansvariga för en grupp har. I motgång behöver man folk som inspirerar. Ledare som utstrålar negativ energi eller utstrålar likgiltighet vänder inga trender.
Vad ska Kenneth och Pontus göra? Det finns inte en spänn att handla för och man har garanterat visat upp alternativ men för att transferintressenterna skall gå in måste det ju vara nåt som verkligen är åtminstone lite hett i dessas ögon.
Det är givetvis så att det inte finns några heliga kor när det gäller att rädda det som räddas kan men att värva utan cash är svårt för valfri sportchef.
Citat:
Ursprungligen postat av
Adde1234
Jakob Johanssons insats igår måste vara en av de sämre vi har sett i årets allsvenska. Kul också hur till sig att ifkare var när han anslöt. Helt sjukt att han spelade i landslaget för bara ett par år sedan när han är så otroligt långsam.
Det går ju inte att jämföra mittfältaren Jakob innan skadorna då han var otroligt bra i landslaget och i övrigt med mot mittbacken Jakob som är åter från långvariga skador.
Annan position framförallt och att det inte är hans rätta plats har märkts.