2020-08-08, 11:11
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SohnRayne
Jag förstår mig inte riktigt på Stefan Davidsson..

Varför vill Stefan Davidsson ha fekal-lekar med sin äldre vän Jerry Gerald Gray är för mig oförståeligt..
Vad har han för titel i telefonlistan, kanske "Pappa" eftersom Lena och Hanna Davidsson tävlade om vem som skulle vara "Mamma" åt Stefan Davidsson.

SD kvar i 12års åldern.. där han dog emotionellt för jag tror han bara kan ha Artificiell kärlek just för att han vet innerst inne vad som är sant och falskt.
Jag är ju rätt säker på att Stefan och Jerry har/haft en homosexuell relation. Alla de där bajsbilderna skulle då kunna vara en del av deras lilla rövknullsritual där de visar att de tömt tarmarna duktigt, för att motverka en olycka så att säga.

Väldigt knepigt är det hursomhelst, två vuxna ”karlar” i till synes heterosexuella relationer som håller på och utbyter ”heteroporr” och bajsbilder med varandra?

Hur var det Jerry sa nu igen? ”Sådär gör man inte mot en vän”

Men tydligen så vänder man ryggen mot vänner, blockar dem och snackar skit om dem? Ringer polisen på dem och tipsar om husrannsakan?

För visst var väl Jerry vän med Lena och Hanna, inte konkurrent..?
Citera
2020-08-08, 12:02
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
SD krävde 100% kontroll på LW:s göromål och tankar. Hon skulle alltså levererna 100% av detta till SD, även om han inte var helt säker på att dessa 100% räckte.
Inte för att han skulle tro på det, hon förtjänade att bli raderad ur mänskligheten ansåg SD.

Tror inte att en psykopat känner svartsjuka som andra, det är nog snarare den inbillade äganderätten denne anser sig ha över offret som vi tolkar som ett uttryck för svartsjuka. LW som, om än med misslyckat resultat, gått med på att leverera 100% ändrar sig nu när hon inser att han inte har henne i sitt grepp längre. Vilket hon även meddelar honom. Därefter blir LW raderad ur mänskligheten.
Många osaningar på hög..
Vad har du fått det infrån att SD krävde 100% kontroll över Lena när det bevisligen var precis tvärt om. Äganderätten över SD var det Lena som krävde så in absurdum att hon pumpade SD på intima uppgifter om HD vilka hon sen använde som vapen i avsikt att förstöra den relation hon själv var utestängd från.

Lena var "mannen" som förföljde, kontrollerade och trakasserade paret D då hon blev avvisad.
Med din genusstatistik var det Lena som slog ihjäl SD.

Lena accepterade inte att bli nobbad på precis samma sätt som många våldsmän.

Att SD är en psykopat är lögn.

Det är ogörligt att fila ner dom rektanggulära bitarna i genuspuzzlet att passa i dom runda hålen som fallet Wesström består av.

Du kan inte ha läst FUP därför föreslår jag du läser den och återkommer med ett logiskt resonemang grundat på hur det i verkligheten förhöll sig.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-08-08 kl. 13:01.
Citera
2020-08-08, 12:13
Medlem
hoppsanns avatar
Varför läser du inte inlägg 111262 av letsdoit?
Läs den andra spoilern så fattar du att det är SD som kontrollerar LW och inte tvärtom.
Det är övertydligt hur svårt störd SD är.
Lydnad till mer än 100 % är vad han kräver.

Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Många osaningar.. Vad har du fått det infrån att SD krävde 100% kontroll över Lena när det bevisligen var precis tvärt om. Äganderätten över SD var det Lena som krävde så in absurdum att hon pumpade SD på intima uppgifter om HD vilka hon sen använde som vapen i avsikt att förstöra den relation hon själv var utestängd från.

Lena var "mannen" som förföljde, kontrollerade och trakasserade paret D då hon blev avvisad.
Med din genusstatistik var det Lena som slog ihjäl SD.

Lena accepterade inte att bli nobbad på precis samma sätt som många våldsmän.

Att SD är en psykopat är lögn.

Det är ogörligt att fila ner dom rektanggulära bitarna i genuspuzzlet att passa i dom runda hålen som fallet Wesström består av.

Du kan inte ha läst FUP därför föreslår jag du läser den och återkommer med ett logiskt resonemang grundat på hur det i verkligheten förhöll sig.
Citera
2020-08-08, 12:32
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Det kan vara så att du gör en korrekt iakttagelse om Lenas psykiska hälsa, även om ingen i förundersökningen uttalat tankar om att hon skulle vara bipolär. Varken psykologer eller andra. För diagnosen krävs mer än humörsvängningar, du listar själv symptomen. Det är en av de mest svårhanterliga psykiska sjukdomarna och den som är allra svårast för närstående att hantera.
Det är inte ett svar i skuldfrågan. Det är heller inte ett svar på hur våld i nära relationer uppstår eller förhindras. Det är sällan mäns våld mot kvinnor beror på att kvinnan är bipolär.
Om det hade tagits upp i det här målet, om det varit uppenbart att Lena var bipolär, skulle det möjligen kunnat tillföra att mördaren var någon som hade en nära relation till henne, en relation som var svår att bryta och som påverkade mördaren negativt.
Men mycket pekar på att Lena mördades av någon som planerat detta i detalj och med såväl noggrannhet som starkt upplevt raseri lett henne att själv ta sig till mordplatsen trots att det var mitt i natten och hon var mitt uppe i annan syssla, födelsedags förberedelser.
Om Lena var bipolär eller ej påverkar inte heller hur man ser på brottet, det utgör inte på något sätt en förmildrande omständighet om någon upplevt sig starkt negativt påverkad av hennes tillstånd, om inte det hade varit ett dråp, att den skyldige känt sig hotad, trängd och i hastigt mod gett utlopp för sin ilska. Så ser inte händelseförloppet ut i det här fallet.
Så därför undrar jag över ditt stora intresse av betydelsen av en diagnos på Lena i det här fallet?
Är det inte mer väsentligt att fundera över mördarens psyke? Han kan mycket väl bära en psykologisk börda som gör det svårt att lämna ett förhållande på ett normalt sätt. Statistiskt sett är det vanligt att mördaren har någon diagnos medan det är svårt att se ett sådant samband hos offren.

1. Jo det har uttalats under förhör i FUP här: (FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

HW är guddottern som UW nu (när LW är borta) fått ihop det med .

HW är också medförfattare till: Jag är mitt eget offer och förövare": En kvalitativ studie om sexuellt självskadebeteende.
https://www.uppsatser.se/uppsats/c37c75b34e/

Fövr, kan vi nog utgå från att ev, fastställd diagnos finns i aktbilagorna vilka belagts med sekretess.

2. Då det utdragna förloppet (läs dalaans vittnesmål om skriken) och offrets särskilt utsatta situation på marken har sannolikt åsamkat allvarig dödsångest innan dödsögonblicket vilket innebär att förmildrande omständigheter är uteslutet.

Har dock tidigare exemplifierat några vägledande domar om förmildrande omständigheter pga, offrets agerande.

3. Mitt intresse för fallet avser vad som föranlett ett sånt våldsamt mord i en mellansvenskt "religiöst" villasamhälle .
Vad som intresserar mig är varför mordet skedde och inte att det skedde.

Att förstå varför mordet skedde står inte i motsätting till att gärningsmannen är skyldig till brottet.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-08-08 kl. 12:42.
Citera
2020-08-08, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Jag är ju rätt säker på att Stefan och Jerry har/haft en homosexuell relation. Alla de där bajsbilderna skulle då kunna vara en del av deras lilla rövknullsritual där de visar att de tömt tarmarna duktigt, för att motverka en olycka så att säga.

Väldigt knepigt är det hursomhelst, två vuxna ”karlar” i till synes heterosexuella relationer som håller på och utbyter ”heteroporr” och bajsbilder med varandra?

Hur var det Jerry sa nu igen? ”Sådär gör man inte mot en vän”

Men tydligen så vänder man ryggen mot vänner, blockar dem och snackar skit om dem? Ringer polisen på dem och tipsar om husrannsakan?

För visst var väl Jerry vän med Lena och Hanna, inte konkurrent..?
Konkurrent till SD Nej ?
Jag tror att han saknar självinsikt
Småsint tolvåring har väl inga riktiga vänner.. dysfunktionella familjeband med största sannolikhet.
Som det har sagts tidigare tror jag han är yrkeskriminell.
SD är något polisen skulle haft koll på en längre tid..
Citera
2020-08-08, 13:07
Medlem
Citat:
1. Jo det har uttalats under förhör i FUP här: (FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

HW är också medförfattare till: Jag är mitt eget offer och förövare": En kvalitativ studie om sexuellt självskadebeteende.

Fövr, kan vi nog utgå från att ev, fastställd diagnos finns i aktbilagorna vilka belagts med sekretess.

2. Då det utdragna förloppet (läs dalaans vittnesmål om skriken) och offrets särskilt utsatta situation på marken har sannolikt åsamkat allvarig dödsångest innan dödsögonblicket vilket innebär att förmildrande omständigheter är uteslutet.

Har dock tidigare exemplifierat några vägledande domar om förmildrande omständigheter pga, offrets agerande.

3. Mitt intresse för fallet avser vad som föranlett ett sånt våldsamt mord i en mellansvenskt "religiöst" villasamhälle .

Att förstå varför mordet skedde står inte i motsätting till att gärningsmannen är skyldig till brottet.

Kontakta S och fråga vilken teori han har om Varför. Han var ju allra bästaste vän med L ända till slutet.

Fast du får vara beredd på lögner. Han är en raffinerad lögnare med många års erfarenhet. Ställ gärna några frågor om hur det kändes att läsa FUP och upptäcka att han inte hade 100 % koll på L och H.

Dra ett meddelande till S cachingkonto. Han loggar in där typ varje dag. Eller, önska ett pm. Han är nog härinne med varje dag. Du får nog svar. Det fick ju Charkoals vän.

Vi är nog flera som ser fram emot en trådrapport sen.
Citera
2020-08-08, 13:20
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Du har faktiskt svaret själv: "rymddräkt". Med det menar jag inte bokstavligt talat rymddräkt men någon typ av skyddad klädsel absolut. Det var ju liksom inte bara fibrer från kläder som saknades, även hår och annat DNA. Visserligen hittade man SD:s sperma på offret men detta kunde ju förklaras bort med att den hamnat där innan mordet. Är väldigt säker på att man inom snar framtid kommer att kunna tidsbestämma fyndet dock.

I ditt scenario måste en nära anhörig utfört mordet och de enda som är biologiskt besläktade med LW är hennes tre barn. Att dessa utfört mordet är uteslutet då de har alibi (NW, EW) respektive är för små/klena (AW).

För Snoris är det solklart. Oavsett gärningsman är motivet redan klart. Det är ”Lenas alla fel”.

Hag har tidigare visat att i NFCs rapport är många av föremålen på brottsplatsen kontrollerade även mot de anhöriga, vilket med säkerhet visar att +4 för att det är Lena och inte hennes barn. Det finns registrerat under varje rapport vilka som är motkollade för DNA för just den rapporten.

Det blir tjatigt när Snoris fortsätter att sprida felaktigheter utan att visa från FUP hur han kommer fram till det och sedan struntar i att han är motbevisad.
Citera
2020-08-08, 14:31
Medlem
Smhfs avatar
Citat:

Tack för ett mkt bra inlägg, som beskriver en del att tänka på.

Lenas *bror' O*la A*lenfalk förstod att inte allt stod rätt till, även han misstänkte att Lena var bipolär.

O*la säger att Lena var "manisk" att hon var uppe i varv de senare gångerna som de träffades.
Hon satt konstant med sin telefon, hon var helt uppe i den.

Han har sett mycket i sitt arbete på ambulansen och psykiatrin och varit i kontakt med
personer med psykisk ohälsa och som är biopolära, han tror att det kan vara så att Lena var
det.

Hon var 18 år när hon flyttade hemifrån. Hon drog till
Portugal eller om det var Spanien, hon korn hem med en portugis "det började redan då".

Aktb 146 s119- 120

Uttalande från ett förhör med O*la A*lenfalk:

Syrran var orsaken till att de separerade. Hon har förstört ett äktenskap tänker jag och det kan
skapa reaktioner.

Här kan man läsa hur själasörjaren den sk pastorn ser på sin nya granne HD:

Här kallar hon HD för IDIOTEN även EFTERBLIVEN:

Aktb 168 del B s 1214 och 1218

Lena Wesström
hon är totalt socialt och känslomässigt underutvecklad
5 mar 2018 20:09

Lena Wesström
och nu vill den efterblivna bo i samma förening, samma kvarter, samma GÅRD som jag
5 mar 2018 20:07

Lena Wesström
uteplatserna ut mot samma gräsmatta, kanske 60 m emellan.
Lena Wesström
IDIOTEN TILL MÄNNISKA VILL KÖPA LÄGENHET PÅ EXAKT MIN GÅRD!
Senast redigerad av Smhf 2020-08-08 kl. 14:49.
Citera
2020-08-08, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf

Lenas *bror' O*la A*lenfalk förstod att inte allt stod rätt till, även han misstänkte att Lena var bipolär.

O*la säger att Lena var "manisk" att hon var uppe i varv de senare gångerna som de träffades.

Han har sett mycket i sitt arbete på ambulansen och psykiatrin och varit i kontakt med
personer med psykisk ohälsa och som är biopolära, han tror att det kan vara så att Lena var
det.

Portugal eller om det var Spanien, hon korn hem med en portugis "det började redan då".

Aktb 146 s119- 120

Syrran var orsaken till att de separerade. Hon har förstört ett äktenskap tänker jag och det kan
skapa reaktioner.

Lena Wesström

Lena Wesström
och nu vill den efterblivna bo i samma förening, samma kvarter, samma GÅRD som jag

Lena Wesström
Lena Wesström
En människa har många känslor. De flesta av oss skriver inte ner dom. Men vi kan känna exakt som Lena. Men vi går inte ut och offentliggör dom. Lägg ner nu.
Citera
2020-08-08, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf

det.

Aktb 146 s119- 120

skapa reaktioner.

Lena Wesström

Lena Wesström

Lena Wesström
Lena Wesström

H fick utmärkt utsikt till Ls vardagsrumsfönster o uteplats om hon stod i ett av sovrummen på övervåningen. För henne var det nog ett utmärkt läge för kunna spana. Hon visste ju att S inte kunde hålla picken i styr. Han hade en chans till återförening om han kunde avhålla sig från att hälsa på L? Jag tycker det är ett märkligt bostadsval, men separationen verkade ju mer vara på prov.

H kan ha blivit avtrubbad av alla psykmediciner genom åren och har uppträtt som efterbliven? Det skulle då kunna förklara hur hon kunde vara så dum i huvudet att hon raderade i mobilen, skyddade S och tappade minnet i förhör, men mindes exakt en sexrappakalja om L/S när hon hördes i rätten.
Citera
2020-08-08, 19:12
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
H fick utmärkt utsikt till Ls vardagsrumsfönster o uteplats om hon stod i ett av sovrummen på övervåningen. För henne var det nog ett utmärkt läge för kunna spana. Hon visste ju att S inte kunde hålla picken i styr. Han hade en chans till återförening om han kunde avhålla sig från att hälsa på L? Jag tycker det är ett märkligt bostadsval, men separationen verkade ju mer vara på prov.

H kan ha blivit avtrubbad av alla psykmediciner genom åren och har uppträtt som efterbliven? Det skulle då kunna förklara hur hon kunde vara så dum i huvudet att hon raderade i mobilen, skyddade S och tappade minnet i förhör, men mindes exakt en sexrappakalja om L/S när hon hördes i rätten.
Appropå flytten..
Kontrollfreaket Lena som förföljer paret 24/7 hintar om att rensa bort lite buskar så att hon får fri sikt över den hon burit sig så fruktansvärt illa åt i flera års tid.

Lena Wesström
Måste ta ned lite mera buskar så vi verkligen ser varan även när vi sitter ned

25 feb 2018 21 :42

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Nu är det bara 10 dgr till Gloriuslife är tillbaka.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-08-08 kl. 19:16.
Citera
2020-08-08, 19:13
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Appropå flytten..
Lena hintar om att rensa bort lite buskar så att hon får fri sikt över den hon burit sig så fruktansvärt illa åt i flera års tid.

Lena Wesström
Måste ta ned lite mera buskar så vi verkligen ser varan även när vi sitter ned

25 feb 2018 21 :42

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Det där är alltså en pik mot Hanna.. Släpp sargen nu!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in