2020-08-07, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
Visst är det vanligare att män mördar men även kvinnor kan vara väldigt våldsamma har du hört talas om Lizzie bourden?

Ja hon mördade sin far med yxa pga sexuellt missbruk + att Lizzie levde på 1800- 1900 talet då kvinnor behandlades mer som boskap än människor
Citera
2020-08-07, 22:07
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Jag har uppenbarligen kallat SD för flickpojke en gång för mycket.
Men jag ska vara tydlig: eftersom jag tror att SD är mördaren (vilken som jag förstår det har en kuk).

Sedan _vet_ jag såklart inte. Men förutom statistiken (vilken du inte godtar som argument) där män mördar kvinnor i nära relationer och där mannen ifråga inte sällan anmälts för kvinnomisshandel så talar även tillvägagångssättet för att det är en manlig mördare vi har att göra med. Motiv, tillfälle och agerande innan/efter mordet stärker det hela ytterligare, det är löjligt uppenbart att SD är mördaren i detta fall.

Missade ditt tillägg, Johan: "Samt att SD är GM vilket allmer talar emot."

Tror det framgår att jag anser att allt talar för att det är just SD som är mördaren i det jag skrev ovan.

Hur förklaras dom 60 st blodstänken på BP varav 2 st utanför den inre 3m avspärrningen på 7 respektive 10 meter från där offret hittades vilka alla med grad + 4 visade sig vara LWs blod om man bortser från en nära anhörig.

Har SD flugit gränsle på en ljudlös drönare när han utdelade dom 17 slagen?
Hade han fiberlös rymddräkt på sig?
Är verkligen den primitiva pipröstade våldsmannen så översmart och manipulativ att han lurat brallorna (+ skjortorna och fillingarna) av minst ett tiotal heltidare på grova brott, Åkl och NFC och hela faderullan i 2 års tid.

Om man man bortser från att förklaringen på allt det som inte kan förklaras på annat sätt än att han inte är den som mördade Lena så är man så virrig att man är oförmögen att skilja skvaller från fakta.

Fövr, hade Åkl kunnat ersätta FUP med en blåkopia av tråden då bevisvärdet harmoniserar. Vem vet det kanske är det esset Åkl sliter fram ur rockärmen vid överklagandet i HovR.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-08-07 kl. 22:17.
Citera
2020-08-07, 22:09
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Så och? Det är ingen som vet när dörren blev uppställd, det gick ju inte att se ngt klockslag i kodlåset vem som ställde upp dörren, det lär bli ett mysterium.

Enligt UW så var det inget ovanligt att Lena ställde upp dörren när hon väntade besök av UW och barnen., det är inget konstigt, Lena kunde/kan ju ha befunnit t ex i duschen eller i tvättstugan.o s v.
Tror du att LW skulle ha ställt upp dörren vid midnatt för att hon väntade besök på morgonen?
Tycker du själv att det är rimligt?
Vill du skydda SD från misstankar så får du nog använda ditt huvud en aning mer och hitta på något lite rimligare.
Citera
2020-08-07, 22:13
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Hur förklaras dom 60 st blodstänken på BP varav 2 st utanför den inre 3m avspärrningen på 7 respektive 10 meter från där offret hittades vilka alla med grad + 4 visade sig vara LWs blod om man bortser från en nära anhörig.

Är verkligen den primitiva pipröstade våldsmannen så översmart och manipulativ att han lurat brallorna (+ skjortorna och fillingarna) av minst ett tiotal heltidare pårova brott, Åkl och NFC och hela faderullan i 2 års tid.

Om man man bortser från att förklaringen på allt det som inte kan förklaras på annat sätt än att han inte är den som mördade Lena så är man så virrig att man inte kan skilja skvaller från fakta.

Fövr, hade Åkl kunnat ersätta FUP med en blåkopia av tråden då bevisvärdet harmoniserar.
Vad anser du om att det inte finns spår efter mördaren på brottsplatsen?
Menar du att det i så fall inte finns någon mördare?
Varför försöker du göra sannolikt att det är en annan mördare när det inte heller finns spår efter någon annan?
Citera
2020-08-07, 22:30
Medlem
doktor-millers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Vad anser du om att det inte finns spår efter mördaren på brottsplatsen?
Menar du att det i så fall inte finns någon mördare?
Varför försöker du göra sannolikt att det är en annan mördare när det inte heller finns spår efter någon annan?
Min känsla är att snor-johan på något sätt är inblandad i brottet eftersom han i absurdum försvarar fam D och på alla sätt och vis skändar mordoffret och dess familj, alternativt blivit dumpad av Lena och inte kunnat ta detta som en riktig man.
Citera
2020-08-07, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Om detta stämmer är det inte konstigt att det blivit ett FUP baserat på skvaller likt denna tråden. Polisen gjorde det väldigt enkelt för sig därför blev FUP som en hög med skvallertidningar utan bevis. Detta FUP skulle med fördel visas upp som ett skräckexempel på hur ett protokoll inte får se ut.

Lena sa att SD var mån om "fasaden", dessutom påstås det att mordet skulle vara planerat av SD. Skulle SD som var mån om "fasaden" planera ett mord där han visste han skulle få huvudrollen p g a sitt förhållande med Lena?

Jag minns hur tråden gjorde "vågen" när insatsstyrkan bröt sig in hos SD och så småningom även anhöll HD.

Nu har en prövning gjorts av TR och han blev släppt innan domen kom föga förvånande (för mig) när jag läst FUP.

Det FUP bidrog med var att visa vilket enormt kontaktnät LW hade. Det utredningen gjorde var att kolla att de som hade haft ett sexuellt förhållande med LW hade alibi. Men varför skulle GM ha/ha haft sexuell relation med henne?

Det jag tycker framgår i FUP är att det kan vara någon som helt flugit under radarn. Hon var ju väldigt öppen mot människor och berättade mycket för många och jag tror att hon missbedömde någon riktigt rejält. Vi har fortfarande ingen aning om motivet..

Det känns väldigt knepigt att efter två år och en dom i TR inte kolla på omgivningen. Jag befarade att denna usla utredning inte skulle leda fram till åtal och att det då skulle heta just "att det var polisiärt uppklarat". Men nu blev det inte så och FUP är tillgänglig och för mig står det helt klart att vi inte vet vem det är och vilket motiv GM ansåg sig ha.

Ok, du ser inte motivet. Tycker själv att det är ganska tydligt. Det har ju stötts och blötts länge nu och för mig finns ingen tvekan. Det är en kombination av svartsjuka, känsla av kränkning, förlorad kontroll och inte minst: en sjuk hjärnas produkt. Den här GM är naturligtvis inte helt frisk.
Citera
2020-08-08, 00:43
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Ok, du ser inte motivet. Tycker själv att det är ganska tydligt. Det har ju stötts och blötts länge nu och för mig finns ingen tvekan. Det är en kombination av svartsjuka, känsla av kränkning, förlorad kontroll och inte minst: en sjuk hjärnas produkt. Den här GM är naturligtvis inte helt frisk.

Varför skulle SD vara svartsjuk? LW hade ju haft andra förhållande under tiden de hade en affär. Sanningen är ju att ville han vara tillsammans med LW så hade det blivit så. Kränkt på vilket vis, deras infantila chattande hade pågått jättelänge och kunde sluta hur som helst. Trots det var det dagen efter samma sak igen.

Det var ju SD som drog sig tillbaka i långa perioder och dessutom sa till henne flera gånger att även om Hanna flyttade så skulle de inte bli tillsammans. Detta tydliga budskap från SD fick LW i samtal med andra till något helt annat. Att han inte menade det osv, osv..

Varför är det så svårt att acceptera att LW t ex var arg på Hanna för att hon tyckte Hanna levde det liv hon skulle levt. Det gör tråden så märklig att nu efter FUP när det finns kalla fakta så förnekas de.

OM SD skulle vara mördaren så var motivet inte svartsjuka. Det han var intresserad av var att återerövra Hanna, varför kan vi inte skriva sanningen.
Citera
2020-08-08, 01:26
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Varför skulle SD vara svartsjuk? LW hade ju haft andra förhållande under tiden de hade en affär. Sanningen är ju att ville han vara tillsammans med LW så hade det blivit så. Kränkt på vilket vis, deras infantila chattande hade pågått jättelänge och kunde sluta hur som helst. Trots det var det dagen efter samma sak igen.

Det var ju SD som drog sig tillbaka i långa perioder och dessutom sa till henne flera gånger att även om Hanna flyttade så skulle de inte bli tillsammans. Detta tydliga budskap från SD fick LW i samtal med andra till något helt annat. Att han inte menade det osv, osv..

Varför är det så svårt att acceptera att LW t ex var arg på Hanna för att hon tyckte Hanna levde det liv hon skulle levt. Det gör tråden så märklig att nu efter FUP när det finns kalla fakta så förnekas de.

OM SD skulle vara mördaren så var motivet inte svartsjuka. Det han var intresserad av var att återerövra Hanna, varför kan vi inte skriva sanningen.
Stefan ljög ju fortfarande för Hanna då medan Hanna ljög för Stefan och sög Sillens kuk med stor glädje, eftersom han väckte hennes lust, fick henne att må bra och älska sin kropp igen. Hon öppnade upp sig för honom om hur patetisk Stefan var osv.

Samtidigt som Lena ville avslöja allt och lägga fram korten helt för Hanna. Har du läst hennes utkast till brev till Hanna? Det gjorde definitivt Stefan iaf, när han loggade in på hennes konton. Hannas kunde han inte logga in på längre, hon bytte ju lösenord pga att han stalkade. Nuförtiden har han nog definitivt tillgång till dem dock, tror du inte?

Motivet var inte svartsjuka. Motivet var att skaffa sig kontroll över situationen igen, den som helt glidit honom hur händerna. ”Allt ska bli så bra nu”.

Kom igen nu, det här är ju bara löjligt. Självklart mördade Stefan Lena. Du kanske kan föreställa dig Stefans vrede när Lena hånar honom återigen för hans naivitet när han tror att Hanna och Sillen bara är vänner? Eller när hon talar om för honom rakt i ansiktet att han inte längre har någon kontroll? Eller vad det nu var som orsakade den stora vrede som resulterade i 17 slag mot huvudet och den iskyla som krävdes för att plocka mobilen ur fickan och lämna henne att dö för att sen städa undan bevis.

Inte många som går runt och planerar mord på diverse människor, ännu färre som utför det men Stefan är en av dem. Garanterat.
Senast redigerad av StefanDavidsson 2020-08-08 kl. 01:35.
Citera
2020-08-08, 08:09
Medlem
Citat:

Ja det verkar som att SD ville återerövra HD och den som stod i vägen för det var just LW. Det var hon som kunde avslöja att deras affär fortgick även efter första avslöjandet.

Kanske var inte SD svartsjuk för han trodde att båda kvinnorna enbart ägnade sig åt honom. Inför LW:s resa till Norge fick han kanske klart för sig att LW inte berättade drygt 100% för honom, nu hade det kommit till någon (annan man) som gjorde att han blev riktigt orolig när kvinnan (kvinnorna) inte enbart hade känslor för honom. LW skrev att hon inte var orolig längre... hon hade börjat ta sig ur hans grepp. I och med det blev SD orolig att LW skulle ha lättare för att avslöja sitt fortsatta förhållande med SD för HD (kanske skicka ett SMS till HD när de var i USA vilket nog för honom, i hans värld, blivit förödande... ingen kvinna kvar, bara ansvar för barnen varannan vecka som inte verkade vara något han såg fram emot).

LW var "osmidig" med män enl honom, männen trodde att LW var intresserad men det "visste" SD att hon inte var för han var övertygad om att LW bara ville vara med honom.

När LW "tipsade" SD att HD hade en sexuell kontakt med sin fisk så skrattade han bara... otänkbart förmodligen i hans hjärna att dessa kvinnor började vakna till och inse att han var en skitstövel.

Något måste göras och det fort... en måste bort och det blev LW!
Citera
2020-08-08, 10:01
Medlem
Lova33s avatar
Citat:

SD krävde 100% kontroll på LW:s göromål och tankar. Hon skulle alltså levererna 100% av detta till SD, även om han inte var helt säker på att dessa 100% räckte.
Inte för att han skulle tro på det, hon förtjänade att bli raderad ur mänskligheten ansåg SD.

Tror inte att en psykopat känner svartsjuka som andra, det är nog snarare den inbillade äganderätten denne anser sig ha över offret som vi tolkar som ett uttryck för svartsjuka. LW som, om än med misslyckat resultat, gått med på att leverera 100% ändrar sig nu när hon inser att han inte har henne i sitt grepp längre. Vilket hon även meddelar honom. Därefter blir LW raderad ur mänskligheten.
Citera
2020-08-08, 10:05
Medlem
Jag förstår mig inte riktigt på Stefan Davidsson..

Varför vill Stefan Davidsson ha fekal-lekar med sin äldre vän Jerry Gerald Gray är för mig oförståeligt..
Vad har han för titel i telefonlistan, kanske "Pappa" eftersom Lena och Hanna Davidsson tävlade om vem som skulle vara "Mamma" åt Stefan Davidsson.

SD kvar i 12års åldern.. där han dog emotionellt för jag tror han bara kan ha Artificiell kärlek just för att han vet innerst inne vad som är sant och falskt.
Citera
2020-08-08, 10:16
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan

Är verkligen den primitiva pipröstade våldsmannen så översmart och manipulativ att han lurat brallorna (+ skjortorna och fillingarna) av minst ett tiotal heltidare på grova brott, Åkl och NFC och hela faderullan i 2 års tid.

Om man man bortser från att förklaringen på allt det som inte kan förklaras på annat sätt än att han inte är den som mördade Lena så är man så virrig att man är oförmögen att skilja skvaller från fakta.

Fövr, hade Åkl kunnat ersätta FUP med en blåkopia av tråden då bevisvärdet harmoniserar. Vem vet det kanske är det esset Åkl sliter fram ur rockärmen vid överklagandet i HovR.

Du har faktiskt svaret själv: "rymddräkt". Med det menar jag inte bokstavligt talat rymddräkt men någon typ av skyddad klädsel absolut. Det var ju liksom inte bara fibrer från kläder som saknades, även hår och annat DNA. Visserligen hittade man SD:s sperma på offret men detta kunde ju förklaras bort med att den hamnat där innan mordet. Är väldigt säker på att man inom snar framtid kommer att kunna tidsbestämma fyndet dock.

I ditt scenario måste en nära anhörig utfört mordet och de enda som är biologiskt besläktade med LW är hennes tre barn. Att dessa utfört mordet är uteslutet då de har alibi (NW, EW) respektive är för små/klena (AW).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in