2020-08-07, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bondevik
Det er jo syre det.
Nei, det er en base, stikk motsatt av syre (du kan nøytralisere en syre med en base).
Citera
2020-08-07, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Det er godt du ikke vet noe om hvordan etterforskninger foregår, men det er synd at du prøver å late som du gjør det.

Noen kunne jo komme til å tro på det du sier.

Det du nettopp sa, var at jeg ikke vet.

Det har du rett i.

Men jeg kan si akkurat det samme til deg.

Det er godt du ikke vet hvordan etterforskninger foregår, men det er synd du later som du gjør.

Citera
2020-08-07, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbanoa
Holy s... det der var ikke akkurat søvndyssende. Men for å partere må det da virkelig bli mer spor?
Ja, det var en grusom sak. Det burde vel bli en del spor etter partering ja, vil jeg tro.
Citera
2020-08-07, 00:07
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Det du nettopp sa, var at jeg ikke vet.

Det har du rett i.

Men jeg kan si akkurat det samme til deg.

Det er godt du ikke vet hvordan etterforskninger foregår, men det er synd du later som du gjør.

Jeg har ikke påstått at poliiet låser seg fast på ett spor og forkaster alle andre.

Det får du stå for selv.
Citera
2020-08-07, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg leste at natriumhydroksid er en sterk base som er etsende:
For å nøytralisere en sterk base som Natriumhydroksid er det naturlig å bruke en sterk syre.
https://no.wikipedia.org/wiki/Natriumhydroksid

Ok, men de virker på samme måte.
Citera
2020-08-07, 00:14
Medlem
Citat:
Neida, absolutt ikke besatt.

TH kan gjerne være skyldig for meg.

Men jeg hater hylekor og lynsjestemning og bygdesladder.

For øvrig gleder det meg at SH har bedt Spesialenheten om å etterforske politiet.

Det er på tide at noen kikker den gjengen i kortene.

Jeg for min del lurer på om jeg kanskje skal melde VG til PFU.

Du må ikke glede deg for tidlig: Rundt 94 prosent av anmeldte saker mot politiet henlegges (2008).
Gamle tall, men tviler på at det er noen endring.
Citera
2020-08-07, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbanoa
Der er jeg helt enig med deg, jeg har også skrevet om det før. Helt klart en tabbe. Det er virkelig ikke bra med feilsitering. Forskjellen fra før og nå, er at alt heldigvis tas opp på video.

Angående feilsiteringer i avhør med eller uten overlegg. Har ikke både TH, barna og evt andre med seg advokat i disse avhørene? Burde ikke i såfall SH i THs tilfelle ta seg av jobben med å luke ut feilsiteringer fra politiet?
Mener også å lest at TH nektet video under avhør.

Jeg skjønner godt det er slitsomt å bli avhørt om alt man sier blir vridd på for å skape forvirring og et feil inntrykk men om de har med en av Norges desidert beste forsvarsadvokater i disse avhørene bør det vel gå relativt smertefritt.

Hadde slik jeg ser det vært best for alle parter at disse avhørene ble gjennomført så får heller advokatene krangle med politiet for å unngå at etterforskningen stopper opp.
Citera
2020-08-07, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Hans advokat säger att Hagen är dömd på förhand. Enl norska tidningar.
Det säger mig det jag behöver veta. Att t o m hans advokat har insett det. Även om han här säger det i polemiskt syfte. Så lyfter det fram en sanning. Och t o m en bedömning av den framtida reella domen.

Fast själv befarar jag att dom inte lyckas binda honom vid brottet. Kvarstår även i så fall, den informella domen. Skyldig.
Angående forhåndsdømming i media, tenker jeg på at mennesker som er uskyldige også erfarer å bli forhåndsdømt i media. I verste fall blir dommere påvirket av slik forhåndsdømming og uskyldige kan risikere å bli dømt for forbrytelser som de ikke har begått.
Vi vet heller ikke om TH er uskyldig eller om han er skyldig i forbrytelsen mot AE.

Fra en annen sak:
Trippeldrapsdømte Veronica Orderud mener hun ble klart forhåndsdømt i mediene, og mener forsvarets mediestrategi dels har skylden.
https://www.dagbladet.no/nyheter/mener-hun-ble-tatt-hardere-enn-de-andre-orderud-tiltalte/63995949

Veronica Orderud uttaler seg om media-oppslag i Hagen-saken:
Hun reagerer kraftig på de mange nyhetssakene som har blitt publisert etter pågripelsen.
– Nå har det vært fryktelig mange medieoppslag som går på å analysere hans personlighet. Flere uttaler seg om hva som kan være et mulig motiv. Jeg synes det er veldig skummelt, fortsetter Orderud.

https://www.tv2.no/a/11419441/
Citera
2020-08-07, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Jeg har ikke påstått at poliiet låser seg fast på ett spor og forkaster alle andre.

Det får du stå for selv.

Ja.

På forsommeren i fjor gikk politiet til NRT og fikk medhold i at det var skjellig grunn til å mistenke TH for drap.

Siden den gang har politiet selvfølgelig brukt alle ressurser de har på å finne bevis, indisier, vitner og motiv.

Noen annet ville nesten vært urimelig.

Så finnes det selvfølgelig noe som heter uskyldspresumpsjon, som innebærer at politiet også har plikt til å sørge for at saken er best mulig belyst.

Nå er imidlertid alt dette over. Etter at de tapte i lagmannsretten og måtte slippe Th, er dette blitt en ren maktkamp fra politiets side.

De sloss for å sitt gode navn og rykte.

De sloss mot at statsadvokat skal si at nå må dere frafalle siktelsen.

De sloss mot trassige TH og resten av familien.

De sloss mot SH.

Og de sloss mot tiden.
Citera
2020-08-07, 00:25
Medlem
Citat:
Jeg forstår ikke hva som er sykt med at en gammel mann på 70 år har lyst til å flytte hjem til huset han har bodd i 40 år.
Det er noe med å dusje i samme dusjen hun kanskje ble overfalt i, gå ned samme trappen hun sannsynligvis ble kastet ned eller hun faldt ned, sitte på samme toalett hun kanskje ble overfalt på, stå foran samme speilet der hun kanskje ser morderens ansikt. Gå hver dag på de gulvene det var slepespor på. Gå ut balkongdøren overfallsmennene kanskje gikk gjennom. Hvis det ikke plager en, er det helt nifst synes jeg. Ikke ti ville hester fått meg til å bo der. Med et uoppklart mord som er skjedd i et meget begrenset tidsrom, hadde jeg ikke sovet der en natt uten bevæpnede sikkerhetsvakter ved min side.
Citera
2020-08-07, 00:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
[i]
Kan det hende at politiet allerede hadde funnet ut hvem hettemannen er før de offentliggjorde videoopptakene og kom med etterlysningen, og at de offentliggjorde videoopptakene for å stresse hettemannen?

Det du sier der har jeg også tenkt. En ting som kan bekrefte dette er kanskje at TH ofte gikk til og fra jobben. Da har de muligens flere videoer de har sammenlignet med.
Citera
2020-08-07, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iditarod
Du må ikke glede deg for tidlig: Rundt 94 prosent av anmeldte saker mot politiet henlegges (2008).
Gamle tall, men tviler på at det er noen endring.

Ja, du har gamle tall. Politiet har forverret seg begraktelig på ti år.

Totalt ble 48 prosent av sakene Spesialenheten behandlet i fjor henlagt. Antallet saker økte også betraktelig fra året før.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in