2020-08-06, 22:46
Medlem
Det er lenge siden politiet anså S*oraveien 4 for åsted for et drap. Drapet på AEH.
At politiet har behov for mer tid i en slik vanskelig sak er ikke så merkelig.
Alt ble vanskeliggjort da politiet i utgangspunktet anså dette som kidnapping, selv om de sikkert ( uten at jeg vet ) også holdt mulighetene åpne for at noe annet hadde skjedd.
Mye kan også i ettertid ha blitt forsøkt fjernet av spor etter at TH kom hjem igjen forrige gang.
Som ektemann bør TH være utrolig takknemlig for at politiet fremdeles holder S*oraveien 4 stengt også for TH.
Det er vel faktisk like mye til hans fordel dersom han er uskyldig.
Det virker ikke som om hverken forsvarer SH eller TH evner å tenke slik.
Som advokat er man vel også forpliktet til å fraråde sine klienter, men nå betales jo alt dette av alle som betaler skatt i dette landet her.
Personlig tror jeg at drapet på AEH var godt planlagt og at den / de skyldige er i nær relasjon til offeret.
Citera
2020-08-06, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
du virker åpenbart litt besatt av egne teorier.

Neida, absolutt ikke besatt.

TH kan gjerne være skyldig for meg.

Men jeg hater hylekor og lynsjestemning og bygdesladder.

For øvrig gleder det meg at SH har bedt Spesialenheten om å etterforske politiet.

Det er på tide at noen kikker den gjengen i kortene.

Jeg for min del lurer på om jeg kanskje skal melde VG til PFU.
Citera
2020-08-06, 22:51
Medlem
Nå går det et rykte om at D1 hadde planer om å flytte til Australia med mann og barn, kanskje det var fordi at D1 og barnebarn skulle flytte at AE bestemte seg for at hun skulle ta ut skilsmisse og flytte til Gjøvik ?
Citera
2020-08-06, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbanoa
Jeg rekker ikke klippe og klistre alle artikler om det nå.
«Politiet har foretatt en rekke undersøkelser i Sloraveien i løpet av de 18 månedene som er gått. Da han ble løslatt hadde han et ønske om å flytte hjem og sove i sin egen seng.«
https://www.nettavisen.no/nyheter/politiet-far-fortsette-a-ransake-huset-til-tom-hagen/3423968409.html

«Politiet holder på eiendommene til Tom Hagen, som ønsker å flytte hjem igjen. Nå tar forsvareren hans politiets beslutning om tredjemannsransaking til...»http://ntb.e24.no/venter-pa-avgj-relse-om-politiet-kan-holde-pa-tom-hagens-hus-og-hytte/a/JoaArj
Det virker bare helt sykt på meg, på toppen av alt det andre.

Jeg forstår ikke hva som er sykt med at en gammel mann på 70 år har lyst til å flytte hjem til huset han har bodd i 40 år.
Citera
2020-08-06, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
At politiet har tatt beslag i Sloraveien tyder på at de har gjort funn. Muligens rene beviser mot TH. Eller sterkere indisier enn tidligere. Funn som må undersøkes nærmere.

Sorry, men det er dessverre ikke logikk du presenterer her.

At politiet har tatt beslag i boligen beviser absolutt ingenting.
Citera
2020-08-06, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hi-star
AE hadde vel noen venninner som sikkert vet mye om forholdene hun levde under og hvordan hun selv var. Hvis det blir rettssak så vil det sikkert komme fram hva hun betrodde til de venninnene som hun stolte på og da vil vi sikkert forstå mye mere ...
Der er en slik vennenne som tidlig sa at hun aldri ville fortelle til andre hva AE fortalte. En 100 % lojal venninne. Alt det aner vi ikke noe om foreløpig. Men jeg synes både TH og barnas omtale og bekymring for AE mangler. Det er ikke henne de bekymrer seg om. De vil dirigere politiets etterforskning og at TH vil bo i huset uten mer politi. Det er en veldig slagside i uttalelsene fra familien.
Citera
2020-08-06, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Jeg forstår ikke hva som er sykt med at en gammel mann på 70 år har lyst til å flytte hjem til huset han har bodd i 40 år.

Fair nok, men kan han ikke for AE`s skyld vente så politiet har fått gjort seg ferdig med sine undersøkelser ?
Citera
2020-08-06, 23:02
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Neida, absolutt ikke besatt.

TH kan gjerne være skyldig for meg.

Men jeg hater hylekor og lynsjestemning og bygdesladder.

For øvrig gleder det meg at SH har bedt Spesialenheten om å etterforske politiet.

Det er på tide at noen kikker den gjengen i kortene.

Jeg for min del lurer på om jeg kanskje skal melde VG til PFU.
Jag kan inte påminna mig om att polisen i Sverige har hållit en rättegången via media på det här viset. Det är rent horribelt faktiskt. Här använder vi oss av rättssalar. Och jag hoppas att det förblir så.
Senast redigerad av ReedMe 2020-08-06 kl. 23:08.
Citera
2020-08-06, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg tror at det er lekkasjer fra politiet. Det ser for meg ut til at lekkasjer fra politiet er et velkjent og ikke uvanlig fenomen:

VEST POLITIDISTRIKT: Lekkasjer og varslinger kan være nødvendig. Det er en sikkerhetventil i rettsstaten, så ikke noen få mennesker har full kontroll på all informasjon. Men når noen deler detaljer fra en etterforskning, kan det også være et tegn på et kulturproblem på politihuset. Enten fordi noen ansatte trosser ledelsen, eller fordi ledelsen selv bedriver styrte lekkasjer for å styrke sin egen sak, skriver BT-kommentator Mathias Fischer.
https://www.bt.no/btmeninger/kommentar/i/wqr2o/hviskeleken-paa-politihuset

Kritikken mot politiet i denne saken er så urimelig. Helt løsrevet fra realitetene i saken.

I en drapssak vil alltid alle indisier og beviser legges frem for offentligheten. Det hører rettsstaten til. Ingen skal kunne dømmes på hemmelige beviser. Dersom enkelte beviser blir unntatt fra offentligheten, er det hensyn til offer og etterlatte. Aldri av hensyn til drapsmannen.

Finnes det tekniske beviser skal tiltalte dømmes for drap. Da er det straffeutmåling og eventuelle formildende omstendigheter som skal vurderes. Men det er en annen historie.

Det inntrykket vi har fått av TH gjennom mediene, har han i stor grad skapt selv. Han har ikke engang holdt en offentlig appell til de angivelige kidnapperne. Her er en hel rekke mangler, både fra TH selv og familien.

Det går ikke an å skylde på hverken medier eller politiet for at allmennheten sitter igjen med et mindre tiltalende bilde av TH. Han har skapt det selv. Blant annet ved å iscenesette en storstilt bløff om at AEH var kidnappet for å skjule at han selv drepte henne.
Citera
2020-08-06, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bondevik
Fair nok, men kan han ikke for AE`s skyld vente så politiet har fått gjort seg ferdig med sine undersøkelser ?

Tror du virkelig politiet er der for AEHs skyld? Jeg tror politiet er der for å terge TH.
Citera
2020-08-06, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ja det er umulig å vite. Mediene beskytter kildene sine uansett, enten det er Team Tom, politiet eller andre kilder.

At politiet har tatt beslag i Sloraveien tyder på at de har gjort funn. Muligens rene beviser mot TH. Eller sterkere indisier enn tidligere. Funn som må undersøkes nærmere.

Kan hende at angrep på medier og politi nå er blitt det eneste mulige forsvar for TH. At alibiet er blitt gjennomhullet. At indisierekken er blitt overveldende. Det nærmer seg tiltale.

Kan hende at angrep på medier og politi nå er blitt det eneste mulige forsvar for TH. At alibiet er blitt gjennomhullet. At indisierekken er blitt overveldende. Det nærmer seg tiltale.[/quote]

Jeg tror også de har gjort funn og har en følelse av at de vil finne henne. Du har kanskje rett, Kornblomst. Huset skjuler noe som bare TH vet. Ingenting vil overraske meg når det gjelder ham. Jeg blir oppgitt av å lese hypoteser om et lykkelig ektepar når det som har kommet frem i media tegner et bilde av en kontrollerende, kverulant stabukk som er vant til å få viljen sin. Klager på bagateller, ble nærmest traumatisert av noen døgn isolert på en celle, det tæret visstnok veldig på TH. Han mener til og med at båndopptakeren var tuklet med fordi han ikke likte det som kom ut av hans egen munn. Han reagerte altså på sine egne utsagn! Ikke rart AE fikk lyst på et glass vin. Jeg føler så med henne.
Citera
2020-08-06, 23:06
Medlem
Citat:
Tror du virkelig politiet er der for AEHs skyld? Jeg tror politiet er der for å terge TH.

Du greide altså ikke svare på spørsmålet mitt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in