2020-08-06, 23:22
Medlem
Jofs avatar
Hans advokat säger att Hagen är dömd på förhand. Enl norska tidningar.
Det säger mig det jag behöver veta. Att t o m hans advokat har insett det. Även om han här säger det i polemiskt syfte. Så lyfter det fram en sanning. Och t o m en bedömning av den framtida reella domen.

Fast själv befarar jag att dom inte lyckas binda honom vid brottet. Kvarstår även i så fall, den informella domen. Skyldig.
Citera
2020-08-06, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg tror at det er lekkasjer fra politiet. Det ser for meg ut til at lekkasjer fra politiet er et velkjent og ikke uvanlig fenomen:

VEST POLITIDISTRIKT: Lekkasjer og varslinger kan være nødvendig. Det er en sikkerhetventil i rettsstaten, så ikke noen få mennesker har full kontroll på all informasjon. Men når noen deler detaljer fra en etterforskning, kan det også være et tegn på et kulturproblem på politihuset. Enten fordi noen ansatte trosser ledelsen, eller fordi ledelsen selv bedriver styrte lekkasjer for å styrke sin egen sak, skriver BT-kommentator Mathias Fischer.
https://www.bt.no/btmeninger/kommentar/i/wqr2o/hviskeleken-paa-politihuset
Kjempegodt innlegg. Når man tenker på det totale vakuumet folk har på hva i all verden som foregår, kan jeg forstå det. På den annen side skal man passe seg for å ikke se hvis sitater er tatt ut av sammenheng.
Hva tenker du angående ekteskapskontrakten: tror du ikke at hvis det var utlåner / bank / forretningspartner som krevet at den ble slik forfattet, at det hadde kommet ut/ blitt kjent? Jeg kan ikke tro at politiet ville vært så interessert i den hvis de satt på info om at det faktisk var en tredjepart som krevde at alt overskudd etc ved ev skilsmisse (og uansett) skulle gå til TH, av sikkerhetsmessige årsaker.
Citera
2020-08-06, 23:26
Medlem
Citat:
Fra en annen drapssak, der det ikke ble brukt syre men det ble brukt natriumhydroksid:

Det er jo syre det.
Citera
2020-08-06, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Hvilken syk virkelighet lever du i?

Politiet prøver å oppklare hva som skjedde med AEH, ikke å ta TH for enhver pris.

Politiet har i mer enn ett år ment at TH er skyldig.

Like lenge har de brukt all tid på å bevise at de har rett.

Det kan selvfølgelig innebære at de prøver å oppklare saken, men hvis han er uskyldig, prøver de ikke å oppklare saken.
Citera
2020-08-06, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Jeg tenkte det du spurte om lå implisitt i mitt svar; politiet er ferdig med sine undersøkelser. De tar beslag i huset for å terge TH.

Du greier altså ikke få deg til å si at TH for AE`s skyld kan la politiet undersøke boligen til de er ferdige.
Citera
2020-08-06, 23:29
Medlem
Citat:
Fra en annen drapssak, der det ikke ble brukt syre men det ble brukt natriumhydroksid:
Holy s... det der var ikke akkurat søvndyssende. Men for å partere må det da virkelig bli mer spor?
Citera
2020-08-06, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bondevik
Du greier altså ikke få deg til å si at TH for AE`s skyld kan la politiet undersøke boligen til de er ferdige.

Nei, fordi jeg ikke et sekund tror at politiet er der for AES skyld.
Citera
2020-08-06, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsBulldog
Jeg tror også de har gjort funn og har en følelse av at de vil finne henne. Du har kanskje rett, Kornblomst. Huset skjuler noe som bare TH vet. Ingenting vil overraske meg når det gjelder ham. Jeg blir oppgitt av å lese hypoteser om et lykkelig ektepar når det som har kommet frem i media tegner et bilde av en kontrollerende, kverulant stabukk som er vant til å få viljen sin. Klager på bagateller, ble nærmest traumatisert av noen døgn isolert på en celle, det tæret visstnok veldig på TH. Han mener til og med at båndopptakeren var tuklet med fordi han ikke likte det som kom ut av hans egen munn. Han reagerte altså på sine egne utsagn! Ikke rart AE fikk lyst på et glass vin. Jeg føler så med henne.

Pen oppsummering av det bildet Hagen har skapt av seg selv.

Citat:
Unnskyld meg.

Logikken her er altså slik at du sier at TH er skyld i sitt dårlige omdømme fordi han har drept sin kone.

Det vet du jo ikke.

Han har for øvrig i svært liten grad bidratt til sitt eget omdømme.

Han har, så vidt jeg vet, aldri uttalt seg offentlig. Jeg har for eksempel aldri hørt stemmen hans.

At han har et dårlig omdømme fordi han ikke har holdt en appell til kidnapperne, blir som om å si at han har et dårlig omdømme fordi han ikke flagget på 17. mai. Hvem fant på at han skulle holde appell til kidnapperne? Du?

Kritikken mot politiet et betimelig. De har snart holdt på i to år uten å oppklare saken, og mye tyder på at de har vist for liten interesse for andre mulige skyldige enn TH.

Ja. Nettopp. Dårlig omdømme fordi han har drept sin kone ja. Pluss hans egen adferd etter drapet. En del er pent oppsummert av MsBulldog ovenfor her.

Citat:
Jeg tenkte det du spurte om lå implisitt i mitt svar; politiet er ferdig med sine undersøkelser. De tar beslag i huset for å terge TH.

Hvordan kan du vite det? Beslaget skal nå avgjøres i retten. Vent og se. Politiet vil legge frem en begrunnelse og retten vil gi politiet medhold i beslaget.
Citera
2020-08-06, 23:35
Medlem
Citat:
Nei, fordi jeg ikke et sekund tror at politiet er der for AES skyld.

Ja men det er ikke deg det gjelder, men hva TH selv må ofre for AE`s skyld.

Men det ser ikke ut som hun betyr noe som helst lenger, hverken for TH eller en del av brukerne her på forumet.
Citera
2020-08-06, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rips
Se for deg yngste datter i avhør, som blir konfontrert med at politiet hadde hørt at «det ikke sto bra til hjemme», så svarer hun «ikke bra til hjemme? Det var nå bra der, når jeg var der!» (Det trenger ikke være første spørsmål om det som hun hadde svart på, og de ignorerte hennes svar, og spurte vider) Så finner hun ut at det er skrevet ned at hun hadde bekreftet at «det ikke sto bra til hjemme»

Det er ikke sikkert at dette var det eneste vrang tolkning politiet har gjort?

Er det ikke da naturlig at de ikke vil snakke med politiet? Om det ikke spiller en rolle hva de sier, for det blir vridd på så uansett?

Dette er noe som er etterprøvbart, og politiet har meg bekjent ikke benektet dette. Det er en ille feil fra politiets side. Var det ikke andre eksempler også?
Der er jeg helt enig med deg, jeg har også skrevet om det før. Helt klart en tabbe. Det er virkelig ikke bra med feilsitering. Forskjellen fra før og nå, er at alt heldigvis tas opp på video.
Citera
2020-08-06, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Pen oppsummering av det bildet Hagen har skapt av seg selv.

Ja. Nettopp. Dårlig omdømme fordi han har drept sin kone ja. Pluss hans egen adferd etter drapet. En del er pent oppsummert av MsBulldog ovenfor her.

Hvordan kan du vite det? Beslaget skal nå avgjøres i retten. Vent og se. Politiet vil legge frem en begrunnelse og retten vil gi politiet medhold i beslaget.

Jeg vet ikke, kan ikke nok jus, til å vite om politiet må ta beslaget til retten.

Vet du?

For øvrig vet vi jo at Nedre Romerike Tingrett alltid er enige med politiet, så det er først anken til Lagmannsretten som er interessant.
Citera
2020-08-06, 23:39
Bannlyst
Citat:
Tror du virkelig politiet er der for AEHs skyld? Jeg tror politiet er der for å terge TH.

Såpass....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in